- 2066 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
10 KASIM
Sayın Kaymakamım, sayın protokol, değerli misafirler ve sevgili öğrenciler.
Kurtuluş Savaşının önderi, Çağdaş ve Güçlü Türkiye Cumhuriyeti Devletinin kurucusu, Önder Mustafa Kemal Atatürk’ü sonsuzluğa uğurladığımız günün 77. yıl dönümünde, Bu gün Onu, manevi huzurunda sevgi saygı ile anıyoruz.
Sayın Konuklar
Toplumlar, tarihlerine yön veren ve geleceklerini aydınlatan liderlerini hiçbir zaman unutmazlar. Atatürk’te Türk tarihine yön vermiş, Türk milletine önderlik yapmış, yeni bir devlet kurmuş, ülkemizin geleceğine ışık tutmuş ve unutulmaz liderimiz olmuştur.
Atatürk, bilimsel değerlendirmeler ışığında Türk milletine en uygun yönetim biçiminin “Cumhuriyet” olduğunu görmüş ve bu yönetim biçimini benimsemiştir. Cumhuriyetin ilanı, Türk milleti için tarihin en önemli dönüşümlerinden biridir. Cumhuriyetin kabul edilmesi, Türk toplumunun çağdaşlaşma istek ve kararlılığını ortay koyan büyük bir siyasi adımdır.
Atatürk, egemenliğin kayıtsız koşulsuz millete ait olduğunu ifade ederek, Türk milletine vatandaşlık bilincini ve öz güvenini kazandırmıştır. O, Türk ulusuna her zaman güvenmiş, Türkiye Cumhuriyeti ve devrimlerini Türk gençliğine emanet etmiştir.
Atatürk, iyi bir asker, ileri görüşlü bir devlet adamı olduğu kadar, iyi bir düşünce adamıdır aynı zamanda. Olanaksız gibi görünen düşünceleri yaşama geçirerek, kuramların nasıl uygulamaya dönüştürülebileceğini de kanıtlamıştır. Atatürk hakkında yapılmış olan akademik araştırmalar ve yazılan kitaplar Onun düşünce sisteminin derinliğini ve evrenselliğini en güzel şekilde gözler önüne sermektedir.
Değerli konuklar,
Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü andığımız bugünde, Onun fikirlerini ne ölçüde gerçekleştirdiğimizi, eksiklerimizi nasıl gidereceğimizi tartışarak anmak en doğru yol olacaktır. Atatürk’ün fikir ve düşüncelerini iyi anlayıp uygulamaya koymak, her vatan evladının en asli vazifesi olmalıdır.
Bu düşüncelerle, her 10 Kasım’da olduğu gibi bu 10 Kasım gününde de Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü bir kez daha rahmet ve şükranla anıyor, hepinizi saygıyla selamlıyorum.
Cemalettin GÜRPINAR
YORUMLAR
Sedece tarih ve toplumbilimsel (zorunluluk ve gerekirci) illiyet gereği olan bir iki bölümü atlamışsınız.
Çağdaşlığa genel Batı'cı endeksitesinde bir anlam vermemeniz objektif olmuş.
Büyük Türk evladı, büyük devrimci Mustafa Kemal ATAÜRK'ü rahmet ve saygıyla anıyorum.
Mekanı uçmağ, ruhu da şâd olsun...
Saygılarımla...
Göktürkmen tarafından 12/31/2015 9:05:31 AM zamanında düzenlenmiştir.