- 693 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
CEZAEVLERİNDE UNUTULAN ÇOCUKLAR
Kanayan yara olan ceza infaz kurumlarımızda yaklaşık 170 000 hükümlü ve tutuklu yatmaktadır. Bu sayı her geçen gün artmaktadır. Bu kişilerin % 4 ü yani 6000 e yakını bayan, % 2 si ise 2500 kişi ile 18 yaşın altında çocuklardan oluşmaktadır. bu kişiler tutuklu veya hükümlüdür yani cezası kesinleşmiş ve davaları devam eden şahıslar..
Birde sayıları devamlı değişen yaklaşık 2000 civarında annesinin yanında bulunan 0-6 yaş arası çocuklar vardır. bunlar anneleri ile birlikte içerde ceza cekmektedir aynı ortamı paylaşmaktadırlar. bir o kadarda bunların abi ve ablaları yetiştirme yurtlarında 6-18 yaş arasında çocuklar bulunur..anneleri cezaevlerinde çeşitli suçlar nedeni ile bulunan ve bakacak kimsesi olmayan bu çocuklar bence en büyük cezayı haksız yere yıllarca cekerler ve bulundukları ortam ve yaşadıkları koşullar nedeni ile geleceklerinde bir sürü sorunlar ile başbaşa kalırlar.
Kimse bunların varlığından haberdar değildir. (kurum çalışanları hariç) bu kurumlarda eğitim, psikososyal birimlerde görev personel(Psikolog, öğretmen,sosyal çalışmacı ) ve diğer cezaevi calışanları elllerinden gelen maddi ve manevi yardımları yapar bu çocuklara anne ve babalık görevini üstlenir, sahip çıkarlar.Maddi imkanlardan yoksun bu çocuklar koğuşlarda anneleri ile aynı yatağı paylaşır.Birileri için belki sadece sayıları önemli olabilir ama hepsi birer can taşımaktadır.
Bir kurumumuzda duyarlı çalışanların yaptıkları çalışmalar ile duyarlı insanlara, kuluplere ulaşılmış onların destekleri ile bir kreş açılmış ve dışarıdan bir eğitimci temin edilmiştir. Günde birkaç saatte olsa çocuklar farklı bir ortama kavuşmaktadırlar. Yine bu duyarlı insanlar temin ettikleri beşikler ile çocukların rahat bir yatağa yatmasını sağlamıştır.
Dileğimiz bu çocukların daha iyi bir ortamda yetişip büyümeleri ama hiç yoktan böyle bir imkanın sağlanmasıda yüreklerimize bir nebze su serpmiştir.
Tüm emeği geçenlere teşekkürler..
YORUMLAR
Çok ciddi bir konuya değinmişsiniz, tebrik ederim.
Malesef; diğer birçok konuda da olduğu gibi, bu hususta da devlet hizmeti yetersiz kalmaktadır.
Evet, anne mahkum olabilir,, fakat çocuğunj suçu ve günahı ne?
Anne şefkati alıyor orada, dersek; bunun çocuk ruhuna o koşullarda ne kadar yararı olur, bir düşünmek lazım.
Yaşam mücadelesi henüz başlamadan kapalı kapılar ardına konmaları, çok hem de fazlasıyla olumsuz etki yapacaktır çocucklarda.
Aslında çocuklar tek başlarına değil de, annaleri ile birlikte yuvada gündüzü geçirmelidirler. Yuvanın, cezaevi bünyesinde olacaktır mutlaka, fakat ayrı bir blokta 'normal yaşam koşullarına benzer'' olması gerekir. Aslında yatırımlara milyarlar harcayan devlet, bu konuda yatırım yapsa, gelecek için yapacağı masrafları şimdiden tasarruf etmiş sayılır. Keza; olumsuz şartlarda büyüyen çocukların bilincinde olumlu gelişmeler aramak, saflıktır.
İlerde bu çocuklar topluma karışıp yaşam sürdüreceklerdir. Ne kadar olumsuzluk yaşamışlarsa, o denli de yasadışı girişim eğilimler ve suç işlemeye yatkınlıkları olur.
Cezaevlerinin bir tutuklu veya mahkum için oldukça pahalıya malolduğu da hepimizce malum.
Gelecekteki bu masrafı, şimdiden bertaraf etmek hem devlet hem de toplum için her halikarda kazanımdır.
..
Saygı ve selamlar
sonur2005
ama çocuk resimleri bulundugu için yayınlamayı uygun görmedim. duyarlılığınız için teşekkürler..