- 839 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SEÇİMİ RÜŞVET KAZANDI
Rüşvet bizim tabana yayılmış en önemli hastalığımızdır. Bunu halk biliyor halkın içinden çıkan siyasetçi âlâsını biliyor.
Türkiye’de seçim kampanyaları, iktidar için de muhalefet için de seçmen için de rüşvet ekseninde yürür/ yürütülür. Meselenin ahlâki ve etik yönü hiç sorgulanmaz. "Sen bana oy ver ben sana aş, iş, eş vereyim" mantığı ve düzeneği ile bu kısır döngü sürer gider.
Süleyman Demirel’in seçime birkaç gün kala "Kim ne veriyorsa on fazlasını veriyorum" seçim vaadi bunun en çarpıcı örneğidir.
Balık olta ucundaki yemi görünce aklı başından gider. Biraz dikkatli baksa yemin ortasındaki yabancı cismi görecek. Ama nafile. Göz yeme odaklanmıştır oltaya değil. Balık yeme saldırır haliyle oltaya düşer.
Ülkemizde seçmen davranışı da böyle siyasetçi için vaadlerin maliyeti "sıfır"dır ama o vaadlere kananlar bunun bedelini çok ağır öderler. İşte bunun için Türkiye’de halkın sıkıntısı ve çilesi bitmek tükenmek bilmez. Hiciv ustadı Neyzen Tevfik’in deyişi ile:
Türkü yine o türkü,
Sazlarda tel değişti,
Yumruk yine o yumruk,
Bir varsa el değişti!
Türkiye’de seçimler maalesef iğrenç bir "al gülüm ver gülüm" meselesi olarak oynanan acı bir komedi..
Bu nedenle seçimlerin sağlıklı ve sosyolojik bir analizini yapmak mümkün değildir.
Turhan Şahin
YORUMLAR
Çok ama çok haklısınız.
Rüşvet kanserden de AİDS'den beterdir ve iliklerimize kadar işlemiştir bizim, ''etimiz ve kemiğimiz kesilmedikçe'' kolay kolay da çıkmaz içimizden. Düşünsenize; hususi taksiyle seçmen gidiş-geliş bedava taşınmıştır birçok benim kentimde, çoğu yerlerde olduğu gibi . Partilerin bu kadar parayı nereden buldukları sorusunu masaya koyarsak, neler neler çıkacaktır ortaya. Tümüde aynı yoldan para sağladıkları için hiçbir partinin bu konuya el atması sözkonusu değildir yıllardan buyana.
Bizim insanımızın çoğu zaten dini masalı, nutuk dinlemeyi çok sever, o nedenle vaadlere inansa da, gerçeklemeyeceğini bile bile hesap kitap yapmadan oy kullanır.
Bu tür seçmenin işbaşına getirdiği hükğmet kaç para eder, bilmem de, siyasilerin beş para etmeyeceğinden eminim. Eh, böylesi halka, böylesi hükümet....denk oluyor demek ki, kimse dert yanmamalı.
Hayırlar olsun diyelim, her zaman ki gibi, hayıra inanmadan..
Saygılar