ADI ÖZLEM....
Bizans dönemin de yaşayan bir yaşlı tahtada oyuncak yapan bir adam varmış. O dönemler Fatih sultan Mehmet han yeni İstanbul u fetih etmiş şehir toparlanmaya çalışıyordu.Bizanslı oyuncakçı savaş esnasın da çok sevdiği kızını kaybetmiş ismini bile koymamıştı.İsmini bile koymaya vakit bulamadığı kızını çok özlüyor ve devamlı şarap içiyor ve ağlıyordu. Bir.Bir gün sokak da dolaşan suratı kirlenmiş üşümüş yalnız bir çocuk görür,yanına yaklaşır ve o gözleri dolmuş çocuğa ne işin var bu soğuk havada diye sorar.İçini çekerek ağlamaya başlayan çocuk annesinden bir bebek istediğini ve ona almadığını söyler.Oyuncakçı çok üzülür bu duruma.Hey çocuk sen şimdi eve git yarın ben sana oyuncak getireceğim der.O gözleri yaş la dolmuş çocuğun gözleri bir anda gülümsemeye başlar ve evine doğru koşmaya başlar.Oyuncakçının bir tahta ve keskin bir bıçak bulması gerekiyordur ama parası yok ve son parasını şarap aldığı için pişmanlık duymaktadır.duymaktadır. Ordan ormana gider ve büyük bir odun parçası bulur ve kulübesine döner.O tahtaya başlar şekil vermeye sabaha kadar bir tahtadan bebek yapar ve kızı gördüğü yere gider .Biraz zaman geçtikten sonra kız uzak dan görünür ve koşarak geldiğini görür.Zorluklarla ayağa kalkar kız sevinçle zıplayarak geirdiniz mi diye sorar .Yıllardır gülmeyen gülemeyen oyuncakçı gülümseyerek evet ufaklık al bakalım der ve oyuncak bebeği kıza uzatır.Ufak kız çok sevinir bu duruma sevinçli gözlerle efendim bu bebeğin adı var mı der. Oyuncakçı için zor bir sorudur ve biraz düşünür var tatbiki der, onun adı ÖZLEM.ufak kız teşekkür eder ve özlemi alır ve eve döner.döner. Oyuncakçı bu durum dan çok etkilenir ve tahta kulübesinde oyuncak bebekler yapıp çocuklara ücretsiz dağıtmaya başlar.şehrin tüm çocukları o küçük kulübede sıraya geçip ÖZLEM bebeklerini almaya çalışırlar.Bundan çok mutlu olan Oyuncakçı hediye ettiği bebeği bir şartla verir.Siz büyüdük den sonra bunu başka bir çocuğa vereceksiniz ve adı Özlem olacak der.Öylede olur.bu bebekler yıllarca dolaşır kız çocukların elin de .Bu arada ilginç olan bir şey de o kız çocuklarının bebeklerinin adını kendi çocuklarına koymasıdır.Ülkede doğan her kız çocuğun adı ÖZLEM dir. Oyuncakçı artık çok yaşlanmıştır ve yürürken yere düşmüş ve artık kalkamaz haldedir.Küçük bir el uzanır efendim tutun elimi der ve o küçük kızın elini tutarak kalkar.T ahta kulübesine giderken kız çocuğuna sorar ufaklık adın ne senin der . Adım özlem efendim der .Çok mutlu olur Artık her evde bir özlem vardır.Benim de bir kızım vardı der.Onun da adı özlem di.Kız çocuğu gülümser efendim Öğretmenin özlem ve annem özlem diyorlar ki artık her evde bir Özlem var....
VAHİT VOLKAN SEVİNÇ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.