- 548 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EY SEVGİLİM, EN SEVGİLİM
Ey Sevgilim, En Sevgilim
GÜRSEL ÖZKAN·27 EKİM 2015 SALI
Ey sevgilim! En sevgilim; bulutların kendisine perdedarlık yaptığı nazlı sultanım, naz makamını hanımefendisi: Senin yokluğun bir kasım sabahıydı benim için. Sonbahar akşamlarında ıslanmış saçlarım, perişan ruhumun aynasıydı. Kaldırımların sonbahar vurgunu yemiş sarı yaprakları gibiydim. Nefesin, balçıkta debelenen Adem’e üflenen ruhtu benim için. Ruhuma damıttığın duygular, sonsuzluğa akan Köşk ’ün suyundan da azizdi. Ve Sen ey sevgili, göz sahillerime vuran dalgalarınla baştan başa yıkadın beni.
Oysa ben,
"Yıllardır boz bulanık suları yudumladım
Bir pelikan hüznüyle yürüdüm kumsalları"
Senin olmadığın iklimlerin yağmurları bulanıktı. Bana takdim edilen deniz suları, susuzluğuma kamçı vuruyordu. Hüznüm, kumsalların yakıcılığı kadar eritirdi yüreğimi.
Her şeye rağmen, Senin güneşleri kıskandıran o varlığınla ben,
Bir aydınlık denizin sonsuz derinliğinde
Yüzüyorum gözünün elâ serinliğinde
Kirpiklerin, ceylan yüreğimi yaralayan oklar değil artık. Tabiatın en soylu renkleri gözlerinde canlanırken ben, o mest eden serinliğin gölgesinde, sonsuzluk besteleriyle Sana yöneldim.
Ey sevgilim! En sevgilim; bulutların kendisine perdedarlık yaptığı nazlı sultanım, naz makamını hanımefendisi:
Benim, kendisine Sensiz ulaşamayacağımı bilen Tanrı, karşıma Seni çıkardı. Ve sen beni baştan yarattın....
"Gözlerinden göğüme sayısız yıldız akar
Bir gülüşün içimde benlerce lâmba yakar"
Gündüzü bulutsuz, gecesi pürüzsüz olan göklerden kayan yıldızlar misali, Senin gözlerinden yansıyan aydınlık; ışığa hasret, yalancı şafaklarla kandırılmış semalarımı aydınlattı. Leyla’nın görünce kıskanacağı o gamzeli gülüşlerin, aydınlığında Seni saklayarak eritir karanlığını.
Ne kadar da çok istedim, Senin aydınlığında ıslanan biri olmayı. "Sana sırılsıklam bir bakış da ben olsaydım." diyerek geçmişimdir ebemkuşağı yalnızlıkların altından. Şehirlerin gurbet kokan ıssız sokaklarında, Senin göklerinden kayan yıldızların ayrılık gözyaşlarıyla ıslanmışımdır.
"Senin göklerinle doludur yüreğim"
Ve Sen, "Ey sevgili, en sevgili!" bulutların kendisine perdedarlık yaptığı nazlı sultanım, naz makamının hanımefendisi,
"Bir kurtuluştur o an çağrılsa senin adın
Sesin ne kadar sıcak sesin ne kadar yakın" Gülten Hürriyet Özkan seni Sonsuza dek seveceğim....27.10.2015 Gürsel Özkan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.