- 907 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ENGELLİ AİLELER VE ÇEVRELERİ
ENGELLİ AİLELER VE ÇEVRELERİ
Engelli ailelerin takıldığı noktalardan birisi de çevrelerine göre yaşantılarını şekillendirmesidir. ‘’Komşularım çocuklarıma acıyor’’ ‘’Akrabalarımız tarafından dışlanıyoruz’’ Sokaktakiler engelli çocuğumuza küçümseyerek bakıyor’’vs…gibi şikayetleri söz konusu ailelerin. Öncelikle toplumun ne dediği değil, sizin engelli çocuğunuzu nasıl yetiştirdiğiniz önemlidir..Eğer engelli çocuklu aileler hayatlarını çevrelerine göre şekillendirirlerse sürekli engellere takılır dururlar.Eğer toplumun size olan tavırlarından rahatsız iseniz başarıyı yakalamanızın da şart olduğunu unutmayın. Engelli çocuğunuz başarılı olsun ki toplum çocuğunuzun engeli ile değil başarıları ile meşgul olsun. Topluma engelli çocuğunuzun başarılarını sunun ki; toplum sizi değil, siz toplumu gözlemleyin. Engelli çocuklu dahi başarılı çocukların hayatlarını incelediğimizde şu görülmüştür; sıradan bir insanın öne sürebileceği tüm bahaneler, başarılı engelli çocuklu aileler tarafından öne sürülebilecekken, ileri sürülmemiştir. Çevrelerinizin size olan bakışını hayatınıza bahane edersiniz sıradan bir insan olmakla beraber engelli çocuğunuza da zarar vermiş olursunuz. Toplumda genel itibarı ile engelli bireylerin engeli ile uğraşan insanlar genelde başarısız insanlardır. Engellilerin başarılarını hazmedememekle beraber ulaşamadıkları başarılara pis demektedirler. Yani engellilerin başarıları engelsiz başarısız insanların çenelerini yormaktadır. Mana ile iç içe yaşayan, hayatı pozitif gören hiçbir engelli aile çevrelerinin takıntılarına takılı kalmaz. Topluma da bakıldığında başarılı engelli çocuklu ailelerin çocukları genel itibarı ile yazar,sanatçı,hafız,avukat, iş adamı,milletvekili,müsteşar ve spor dallarında meslek sahibidirler. Netice de başarılı engelli çocuklu ailelerin hep çocuklarının arkalarında durdukları ve toplumda örnek bir duruş sergiledikleri gözlemlenmiştir.
YORUMLAR
Bence de artık kimse engeli çocuklara yada kişilere acıyan horlayan gözlerle bakılmadığını düşünüyorum
konuyla ilğili diye anlatma gereği duydum.henüz dün tolu taşıt yolcuğunda yanımızda oturan zeka engelli çocuğa ne ben ne çevremizdeki kişilerin o şekilde rahatsız edici bakıldığını hissetmedim ve evet artık bu durumdaki engeli yakınları daha kabullenir tutum içinde olduklarını gözlemeyle biliriz .bununda sosyal kuruluşlarının ve medyanın ' toplum engellilerin rehabilitasyon 'edile yönündeki eğitici programların büyük katısı olduğunu düşünüyorum.
zaten en zihinsel engel 'engeli insanları yadırgayan zihinlerdir..saygılar ..