- 969 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Galatasaray§Fenerbahçe Rekabeti!...
Galatasaray ile Fenerbahçe iki güzide kulübümüzdür. Bu iki kulübümüzün şanlı tarihi tüm Dünya’ya yayalmıştır. Galatasaray’sız Fenerbahçe olmaz, Fenerbahçe’siz de Galatasaray olmaz!... Hatta bu ikiliden birisini olmaması halinde, ‘Süper Lig’ in tadı kalmaz!...
Galatasaray ile Fenerbahçe, ezeli ve ebedi rekabetin temelinde iki dost kulübümüzdür. Bu takımlarımızın, karşı karşıya geldiği maç günlerinde, tabiri caiz ise ekonomi, politika, geçim derdi, terör benzeri tüm konular rafa kalkar ve akan sular bile heyecandan donar. Tüm nefesler tutulur ve düşünceler bu maçın sonucuna kilitlenir. Kimileri gözleriyle, kimileri kulaklarıyla, kimileri de dilleri ile bu inanılmaz coçkuyu yaşar. Bu heyecan tüm Dünya üzerinden izlenir merak ile.
Hakemler , bu maçlardaki performanslarına göre puan alır ve gündem oluşturular. Bu maçlardan alnının akı ile çıkan hakemler ‘çok iyi hakem!’ kabul edilir. Tüm medyanın takdirini kazanırlar. Bunun yanında tüm maçlarda çok iyi yönetim gösterse dahi, Galatasaray-Fenerbahçe maçlarında hata yapanlar vay haline!... Bir anda herşey tersine döner ve ‘kötü hakem!’ oluverirler... Günlerce yer alır ve eleştirilirler!...
“Acaba, hangi kulübümüzün taraftarı daha fazladır?”, sorusuna birlikte yanıt arayalım. Bence, Galatasaray taraftarı daha fazladır. Çünkü; Galatasaray taratarı, Fenerbahçe taratarı kadar çok fanatik değildir. Galatasaray taraftarının çok büyük bir bölümü okumuş ve aydın kesimdendir. Yanlış anlaşılmasın Fenerbahçe taratarı da çok aydın insandır. Bu konuyu meslek guruplarına ayırdığımızda, Galatasaray taraftarı nicelik ve nitelik yönünden çok ağır basmaktadır. Galatasaray taraftarı, çok fanatik olmadığından, sevinç gösterilerinde fazla görünmez. Sevincini sokaklara inmeden evinde yaşar. Galatasaray taratarının yüzde otuz kadarı çok fanatiktir. Bu kesim, sevincini sokaklarda yaşamak ister. Bunlar bile, fazla sürdürmez sevinçlerini!... Ancak, Fenerbahçe taratarı çok farklı bir tablo ortaya koymaktadır. Fenerbahçe taratarı hem çok fanatiktir, hem de çokça bağlıdır Kulübüne. Resmen yaşar o anları... Bay ile bayan farketmez, hepsi çok fanatiktir... Taraftarlar, her yaştan insanıyla sokaklara dolup taşarlar. Fenerbahçeli taraftarın tümüne yakın kısmı sevinçleri için sokaklara iner. Bu nedenle, sokaklardaki sevinç gösterilerini inceledğimizde, Fenerbahçe taraftarı sanki Galatasaray taraftarından üç kat fazlaymış (!) gibi algılanır. Bu sizleri yanıltmasın. Galatasaray taraftarı, Fenerbahçe taratarı kadar bağlı (!) değildir kulübüne. Bu nedenle çok az görünür sokaklarda!...
Galatasaray ile Fenerbahçe arasındaki ezeli ve ebedi rekabet, bir günlüğüne dahi olsa yaşamı felç (!) edebilecek kadar çok önemlidir. Hatta son zamanlarda, Dünya üzerindeki en önemli derb maçlarından sayılır, olmuştur. Bu iki kulübümüze Devlet olarak büyük imkanlar verilmesi halinde, Ülke tanıtımı açısından, bu maçlar Dünya üzerinde çok etkili olacaktır. Örneğin; Avrupa Şampiyonluğunu kazanacak kulüplerimize yüzbin kişilik stad yaptırmak gibi!... Bu ödüller ile daha kaliteli transferler yapılacaktır. Şampiyon olmak için çok daha çalışıcaktır tüm kulüplerimiz... Bu konular doğal doping etkisi yaratabilecektir!... Futbol toplumu bazı konularda ‘uyutucu’ özellik taşasa da, bir günlüğüne yaşamaya değer buluyorum!... Şikesiz bir lig diliyorum!... Zeki, çevik ve ahlaklı sporcuyu çok severdi Mustafa Kemal Atatrük!...
Çok iyi bir Galatasaraylı olarak ve bestelenmesi ümidiyle şiirle bitirmek istiyorum;
Galatasaray;Son Şampiyon
Ali Sami Yen ile çıktık yaşil sahaya
Kırmızı beyazlıydık, ilk sembol kartal olduk
İngilizleri yendik,o işgal yıllarında
Kesmedi bütün bunlar, Türk rakipler aradık
İkinci Başkan gitti, bahçede fener yaktı
Tüm ülke hayran baktı, aslan golleri çaktı
Kartal indi sahaya,asalndı artık aslan
Kırmızıyla beyaz renk, oldu sarı kırmızı
Galatasaray olduk, taraftar ile coştuk
Toplara vurduk çok sert,kalmadı artık dert
Şut üstüne şut attık, gol yağmuru olduk biz
sahalara çıkarız,rakipleri yıkarız
Fenerbahçe dostumuz, şampiyonluk yolumuz
İlk maçta iki golle, son maçta yazdık tek gol
Golün markası honda, golü atmıştı Nonda
Sivas ile oynadık,üçe karşı beş attık
Sivas yoluna düştük,muhteşem oldu dönüş
Fenerliydi tüm Sivas ,kazanan oldu aslan
Bir fener birde Sivas, yendik arka arkaya
Lider olarak gittik ,şampiyon olarak döndük
Kutlu ve mutlu olsun, çok özel oldu bu maç
Fener’de var çok para, aldılar büyük yara
Ses verdi Hakan Şükür ,haykırdı tüm taraftar
Ali Sami Yen coştu, taraftarla elele
Polat sordu saat kaç, cevap verdi taraftar
Yirmi kırk beş dedik biz, şampiyonuz artık biz
Metin Oktay anıldı,golleri hep sayıldı
Son şampiyon biz olduk, hizaya gel Avrupa! ..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.