- 422 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
YÖNETMEK
YÖNETMEK
bazı şeyler elinde değildir
yönetemezsin
esnemek gibi
hapşırmak gibi
öksürmek gibi
bazılarına da hiç sözün geçmez
dinletemezsin
örneğin sevmek gibi
İnsan her istediği zaman her istediğine söz geçiremiyor maalesef.
Bu bazen iş yaparken de başımıza geliyor
Bazen içgüdüsel olarak
Bazen zorlasanız da olmuyor işte
Siz istediğiniz kadar hükmetmeye çalışın yapamıyorsunuz bir türlü.
İş yine de dediği yere varıyor, eskilerin dedikleri gibi
Rahmetli ninem hep söylerdi “ oğlum bir işi zorlama o kadar, o istediği yere varır elbet ” diye ama bir türlü dinlemez di, biz yine de çabalar dururduk.
Belki kaderci bir görüş ama bazen denk geldiği de oluyordu işte.
Nasıl bir aslana ot yediremiyorsanız bir ceylana da et, işte içgüdüsel olarak taşlar yerine oturuyor bazı zamanlarda, olaya içgüdüsel olarak bakarsak.
Esasında akılla bakmak gerekir diye düşünmüşümdür hep. Hangi konuya akılla bakarsanız bakın mutlaka bir çıkar yol bulursunuz.
Hatta eninde sonunda yine de aklınız ön plana çıkar siz ona danışmak durumunda kalırsınız.
Çünkü akıla danışmak da bir içgüdüselliktir.
Hani bazıları “çok akıllı bir adam bu” derler ya. İşte o adam hep aklını muhakeme ederek kullanmayı öğrenmiştir.
Ya hemen karar vermemiş epeyce kafasında müzakere etmiştir. Ya da bir, daha çok bilene danışmıştır. Ya da artıları eksileri iyi hesaplamıştır.
Ama birde işin duygusallık yönü vardır.
Duygular işin içine girince yönetememek daha da belirginleşmektedir ve konu sizin kontrolünüzden çıkmaktadır.
Hani “ yürek ne söylerse iyi söyler ” derler ya. İşte bu genelde doğrudur belki de ama aklımıza gelmeyen bir şey vardır hep, yürek talimatı gönülden alır çoğu zaman bana göre.
Yüreğin yönlendiricisi hislerdir elbet bir bakıma.
Yürek kendi kendine nasıl karar versin gönül emir vermeyince.
Siz olaya hissi baktığınız sürece yürek de size ayak uydurur.içgüdüsel olarak.
Hele birde sevgi girerse işin içine yürek ne yapsın. Akı l ne yapsın. Gönül sevgiye tutsak olmuştur zaten
Yürek kapanır.
Akıl da uçar gider baştan.
Gönül sözünü geçirmiştir bir bakıma
Siz ne yaparsanız yapın söz dinletemezsiniz.
İşte yönetememezlik burada başlar.
Hata yapma olasılığı da tabi.
Esnemek, hapşırmak, öksürmek. Bunlar elimizde olmadan yaptığımız şeylerdir, faydalıdır da çoğu zaman ama sevmeye söz geçer mi bilmiyorum.
Bazıları geçtiğini ileri sürer.
Bazıları da geçmediğini.
Ama sanıyorum ki duygusal bakıldığı zaman gönül e söz dinletmek mümkün değildir. Gider durur ayaklarınız onun istediği yere.
İşte o zaman söz dinletmeye kalksanız da kar etmez.
İçgüdüselleşir sevda yüreğinizde.
Hükmedemezsiniz.
Şans sizden yanaysa kazanırsınız.
Değilse kaybedersiniz. Üstelik üzüntülerle birlikte.
Öyle sanıyorum.
Günleriniz yağmurlar kadar bereketli
Güneş ışığı kadar aydınlık olsun
Sevgilerle kalın
Değerli dostlarım….
Hüsnü Sönmezer.03.kasım.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.