- 492 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HUZURLU AİLE ORTAMINDA BÜYÜYEN ENGELLİ ÇOCUKLAR
HUZURLU AİLE ORTAMINDA BÜYÜYEN ENGELLİ ÇOCUKLAR
Engelli çocuk için huzurlu bir aile ortamı çok önemlidir. Engelli çocuğun gelişimi diğer engelli olmayan çocuklara nazaran daha meşakkatli olduğu için anne babanın huzur ortamı oluşturması çocuğun gelişimine olumlu katkı sağlar. Engelli çocuk için önemli olan anne babasıyla olan pozitif paylaşımlarıdır. Anne baba aile içerisinde yapacakları tartışmaları engelli çocuğun önünde kesinlikle yapmamalıdır. Çocuklar duymasın dizisinde çok güzel bir mesaj verilmektedir. Haluk ile Meltem Hanım tartışmalarını ‘’mutfak’’ diyerek geçiştirerek mutfağa geçiyor ve tartışmalarını çocuklarının gözü önünde değil de mutfakta gerçekleştiriyorlar.
Engeliyle ya da sağlık sorunlarıyla mücadele eden engelli çocuk ekstra bir anne baba mücadelesini kaldıramayabilir. Aksi bir durumda çocuğun engelinin daha kötüye gitmesini sağlayabilir. Bundan dolayıdır ki engelli çocuklu anne babalar iletişimlerinde çok dikkatli olmalılardır. Sürekli ilgi alaka bekleyecek olan engelli çocuklar ailenin sosyal hayattan kopmasına vesile olabilir. Kardeşler arasında da dengeli, adil davranmalı anne babalar. Engelli çocuklarına pozitif ayrımcılık yapsalar dahi bunu diğer kardeşlere hissettirmemelidir. Aile kararlarına da dış çevreden gelecek olumsuz müdahalelerden de etkilenmemeli anne babalar.
Netice de stresten uzak, huzurlu, dini duyguları fazla ailelerin engelli çocukların gelişimine olumlu katkısı söz konusudur. Engelli çocuklu ailelerin birlikte gezi, spor, piknik ya da daha farklı bir etkinlik yapması çocuklar açısından da olumlu bir durumdur. Anne babaların çocuklarının karşılaşacakları yarışma, sınav ya da herhangi mücadelelerinde sürekli olarak onları ‘Yaparsın evladım’ diyerek motive etmeleri, yapamazlarsa da; yine de ailelerin çocuklarının arkalarında olacaklarını hissettirmeleri de önemli bir gelişim sürecidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.