- 502 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Küfür nedir niye edilir...
Bu yazıyı yazmamın sebebi sokakta gördüğüm muhtemelen sekiz dokuz yaşında çocukların birbirine ana avrat küfretmeleridir. Ayrıca yazıdaki argo unsurlardan dolayı kadınlardan şimdiden özür dilerim.
Küfür: islami anlamda Yaratıcıyı inkar şirk koşmak farklı şeylere tapınmaktır lakin konumuz şu an küfrün bu içeriği değil
İkincil anlamda küfür (küfretmek) kötü söz hakaret bilerek kırıcı söz söylemektir
Anadoluda ve dünyanın kimi yerlerinde küfretmek ve sövmek diye bu söz öbekleri ayrılır.
Örneğin Küfür. Senin ağzına s...ç...m
Sövmek: Senin .m.na korum yada seni s...
Neyse bu cümleleri fazla örneklemeye gerek yok ana ayrıntı sövgüde etken sözlerin genital organlarla ilgili olmasıdır...
Küfretmenin ( sövmenin ) psikolojik olarak rahatlattığını söyleyen çalışmalar olsada insan bu söz öbeklerine alıştıkca normal sohbette dahi bu cümleleri farkında olmadan da olsa kullanırlar.
Her ne kadar küfür eğitim ve gelir düzeyi düşük insanla ilişkilendirilsede herkes küfreder içinden yada dışından. Çünkü küfür sinirin öfkenin fiziksel bir yönelim olmadan dışa vurumudur bu nedenle kötünün iyisidir. Tabiki küfür sonrası daha kötü olma ihtimalide olayın bonusu :)
Küfretmenin cinsiyet ile alakası yoktur çünkü kadınlarda erkeklerde bunu bol bol yapabilir yaparlarda. Lakin bu konuda önemli olan yaştır. Türkiyede yabancı birine ilk olarak Türkçe küfür etmeyi öğretiriz yada tam tersi bu ülkede ingilizce bilmeyen ama ingilizce küfürleri bilen milyonlar var. Ve bizde ( genelde) anne baba dedikten sonra çocuğa küfür öğretilir. Zira bağırma kültürünün toplumumuza yerleşmesiyle bu iş dahada arttı.
Ayrıca küfür zeka işidir bazen Kemal Sunal filmleri bu tip küfre örnektir peki bu kadar şey anlattında niye anlattın diyorsunuzdur şöyle diyelim aşşağı yukarı dünyanın tüm kütürlerinde küfür vardır mesele olmaları değil bu küfür ve argo alt kültüründe bir kaç söz hariç her zaman etken öbekte erkek edilgen öbekte kadın genital organın olmasıdır. Hatta ve hatta çok feminist kadınlar bile sinirlenip küfrederken bu duruma düşerler.
Bir erkek olarak böyle bir yazıyı ben yazmak istemezdim aslında lakin bence bir kişiyi bu konuda düşündürse bile işe yarar. Bu toplumda ana bacı küfretmek diye birşey var baba oğul niye yok misal. Yahut evli olmayan bir adama .m.na koyim demekle evli bir adama demek arasında fark vardır.
Peki niye madem kadına bu kadar önem veriyoruz niçin küfür ederken bile kadını eziyoruz. Aslında mesele kadına verilen önem değil kadın genital organına verilen önem ve erkeğin o organ üzerinde kayıtsız şartsız hakkı olduğu ile ilgili.
Üzüldüğüm nokta ise kadınlarında bu küfürleri öyle güzel kanıksamış olmaları solcusu sağcısı liberali eğitimlisi eğitimsizi birçok kadının bu küfürleri kullanması.
Evet yıllardır akla bir şekilde yer etmiş ani öfke anlarında kullanılan bu sözleri değiştirmek zor olabilir kolayda değildir yılların etkisi sonuçta.
Ancak kadın arkadaşlara diyorum ki bırakın erkek egemen dünyasının küfürlerini buna karşı bir argo alt kültürü oluşturmak zor değildir. İlk başlarda alışılmış sözler olmadığı için size güleceklerdir gülsünler zamanla herşey oturur. Yani illaki sövgü gerekse niçin bunu aslında kadını ezerek yapasınız ki ?
Asıl önemli noktalardan biride lütfen çocuklarınızı küfürden uzak tutun küfreden yetişkin kimse ile aynı yerde bulundurmayın. Sokakta diğer çocuklardan küfür duymayacakmı bu çocuk dediğinizi duyuyorum. Evet duyacak ancak bir çocuk kendi gibi olanı değil yetişkini rol model alır. Yani sürekli küfreden kişi dayı amca hala dede hatta baba bile olsa uyarın yada bırakın böyle devam etsin.
Lakin böyle bir durumda başkalarına söz etme hakkınız olamaz. Arada görüyorum başkasının çocuğu küfrettiğinde ağzını yamultan ama kendi çocuğu küfrettiğinde aslan oğluma diyen.
Bu yazı burada biter Kadınlar bunu bi düşünsün.
YORUMLAR
Anlamlı ve sosyal-edep-yaşam açısından da oldukça önemli bir konu. Tebrik ve teşekkür ederim.
Mesleğimden ''biliyorum''; çocuklar, ''kendiliğinden'' yemek, içmek, oyalanmak, oynamaktan başka hiçbir şeyi öğrenemezler.
Bazı sair yetenekleri ise (uyuma, soluma, oyun bulma vs.) içgüdüseldir ve doğal yaşamın doğal direnişinden kaynaklanır.
Bunun dışında yetenek ve becerileri ise (yetişkinler gibi tutum ve davranışları), sadece ve sadece
ebeveynlerinden ve büyüklerden öğrenir.
Atalarımız çok kısa ama, mükemmel ne demişler:
Küçük kalkar, büyüğe bakar.
Aslı hu nesli hu..!
Ne yaparsan sen sana..!
Bizler de yıllarca kafa yorarız, kitap okur yazarız...beyhude...
Tüm katılıcılara teşekkürler, saygılar
Dindar nesil yetiştirenler bunu başardı..Ne diyelim hayırlı olsun....!
Ahlaktan, doğruluktan ,dürüstlükten yoksun bir nesil. İçini bilinçsiz bir din ile doldurmaya kalkarsanız, sorgusuz-sorgusuz bir gençlik ...
Biat bir nesil daha makbuldür diyenlere ilan olunur...
Başardılar...Ve başarılarının devamını diliyorum...
saygılar...