- 1004 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIZIL ELMA
Köklü tarihimizin en güçlü kanıtı Mızık çamı neyi simgeler? Türk tarihi geçmiş yazılı ve sözlü kaynaklardan olduğu aşikar bir gerçektir.Sayısız bilim adamlarını adamlarını yetiştiren Orta Asya coğrafyası Anadolu’nun İslamlaşmasından sonra Osmanlı İmpatorluğu’nu daha sonra Türkiye Cumhuriyetimizin 92. kuruluş yılında tam bağımsız bir ülkede yaşamamızı sağlamıştır.
Türk tarihini incelediğimiz zaman önümüze her zaman gururla anlattığımız Türk Devletleri çıkmaktadır. Kütahya ilimiz Mızık Çamının bulunduğu Haymana her sene Osmanlı Devletinin şanlı tarihinin en güçlü kanıtları olan ağaçlarla karşımıza çıkar. Ertuğrul Gazin konu olmuş Mızık Çamı tarihimizin en önemli mihenk taşlarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Ertuğrul Gazi 700 yıl yaşayacak devletin ulu bir ağaca benzeyeceğini görmüştür.
Osmanlı İmpatorluğu Dünya tarihinin en büyük devletlerinden olarak karşımıza çıkmaktadır. Kızıl Elma ideasını en iyi şekilde Dünya tarihine en iyi şekilde Dünya’ya hükmetmiştir. Kızıl Elma, Türkler tarafından değişik şekillerde tasvir edilmiş olup bazen bir belde, bazen bir taht, bazen de dünya hakimiyetini temsil eden som altından yapılma kızıl renkli bir küre olmuştur. Bazen fethedilmesi gereken illeri ifade eder, çoğu kez ise bütün Türklerin, tek bayrak altında toplandığı devletin simgesidir. Türklerin hakimiyetini simgelen en önemli ideadır.İlk önce ok atılır daha sonrada o okun atıldığı yeri Türk ordumuz tarafından feth edlirdi.
Osmanlı Devletimiz yönetim şekli bakımından Şerri hükümler ve Cihat mantığıyla yönetilirdi. Cihat anlayışıyla tarihinin en büyük sınırlarına ulaşmıştır. İslam coğrafyasını geliştirmek için her an cihat anlayışıyla savaşmıştır. İslam alimlerini bünyesinde barındırarak aynı zamanda da bilim dünyasında da önemli başarıları imza atmıştır. Temelde hep Kızıl Elma yatan bu anlayışın Dünya büyük bilimsel gelişmeler yaşanmıştır.
Bizler tarihimizi yeni nesillere doğru tarafsız anlatmamız gerekmektedir.Yeni nesillerimizin hepsi birer fidandır. Fidanlarımız büyüğünde ağaçlara ağaçlarda uçsuz bucaksız ormanlara o ormanlardan yeni Mızık Çamları çıkacağı aşikardır. Sadece yeni nesillere tarihimizi iyi anlatıp yetiştirmeliyiz.
Mustafa Uysal
26.10.2015
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.