Anneniz Yoksa;
Hayatta anneniz yoksa; bütün kadınlar uzaktır size, ıssız derin bir vadide unutulmuş devasız bir taş gibi görürler sizi, çıkar dışında yaklaşmazlar size, anneniz yoksa demli bir akşam üstü gibi ağırdır gövdeniz, nefesiniz yarı ölüdür, sofraya oturunca tasınızda çorbanız hep yarımdır.
Aynaya her bakışınızda yeni yaralar görürsünüz yüzünüzde, bu nedenle annesi olmayanlar en çok aynalara mesafe koyarlar, anneniz yoksa ikinci kez saçınızı tarayacağınız tarak bulamazsınız, o yüzden annesi olmayanlar günde bir kez tararlar saçlarını.
Anneniz yoksa, her sabah uyanırken kollarınız ve ayaklarınız çarmıha gerilmiş olarak bulursunuz kendinizi, sıcak havalarda bile buz gibi soğur, deli gibi titrersiniz ellerin yanında.
Onca beyazlaşmış saçlarınıza rağmen bir annenin ‘yavrum’ sözünü somun ekmek gibi yakarsınız yüreğinizde.
Eğer anneniz yoksa hayatta suları hep kesiktir gözlerinizin ve kuru naçarsız bakarsınız etrafa, içtiğiniz su bile yavan lokmalar gibi takılır boğazınıza.
Yalnızlığı sessizlikle ısıtır, dilsizliği ağzınızda besleyip büyütürsünüz, gece sohbetleriniz yıldızsızdır ve gündüzleri güneşin sönük yanı payınıza düşer.
Anneniz yoksa bir tek siz varsınız, eğer anneniz yoksa, siz değil sen’siniz
Annem yoksa anneniz annemdir
Anneniz yoksa annem annenizdir..
….
Haydar Şahinbay-Yitik Angut Masalları
YORUMLAR
Aynı tablonun baba versiyonunu yaşadığım için, bu duygulara çok aşinayım. Yüreğim burula burula okudum yazınızı:( nasıl titrenir sıcak havalarda, nasıl tek başınasınızdır kalabalıklarda ve nasıl eğiktir başınız, yetiştirilirken verilen güzelliklerin dimdikliğiyle yürürken bile ...
poeme_şiir tarafından 10/29/2015 12:29:10 PM zamanında düzenlenmiştir.