- 358 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Piramit Yapılanması
Piramit Yapılanması
İnsanın bir şeyi irdelemesi, inanıp inanmamasına dair gereklidir! İrdelemeden hakiki olmaz, taklit olur! İnsan inanmadığı bir şeyi irdelemez; sanki varmış gibi farazi kabul edip bunun üzerinden yorumlar yapması anlamlı olmaz! İrdeleme sonucu reddedenlerin çıkmazı şu; reddettiği bir şeyi, kabul etmiş gibi yapıp o şeyden sonuçlar çıkarmak! Bir şeyin bütünü ele geçmediğinde elde olan da çöpe atılmaz!
Kutsal kitapların muhatapları, hitapta belirtilir! Bir ırkı önemseyip o ırka hitap ediyor ise diğer ırkları kapsamıyor demektir! "Ey iman edenler!", "Ey insanlar!", " Ey kafirler" gibi geniş bir kapsam var ise muhatapların sınırlı olduğu düşünülmemeli! Bu nedenle herkese hitabın karşılığı bir mesaj da var!
Bunu sadece bir kesim sahiplenip başkalarına egemenlik kurmak için kullanabilir! Mesajı ve mesajın hitabını iyi anlamak gerekir! Mesajın muhatapları arasında kıyasıya bir çatışma söz konusu! Zaten mesajı kabul etmeyen için muhataplık bir durum yok aslında! Bu "Senin dinin sana" olarak da anlaşılmaz! Çünkü ateist için din de yok! "Senin dinin sana" mesajı, ateistlere de değil; diğer din mensuplarına! Müşrikler, kabul edip kabulünde ikilik yaşayanlar! Ateist, müşrik kapsamında olamaz çünkü şirk, kabul edilenin yanına eş koşmadır! Kavgalar, müşriklerle olmuş ya da müşrikler birbirlerini "Kafir" olmakla suçlayıp kavga etmiş!
Piramit yapısı: Üstte olan başta bir lider, altlarda en yakınlar parsayı paylaştıkları yakın arkadaş ve akrabalar ve tabanda yancılar! Bu yapı klasik Firavunların kullandıkları bir yapı! Piramit yapılanmasında hiyerarşi kaçınılmaz ve nihai bir “En üst” olmak durumunda! Yapıdaki taşların tamamının en üsttekine bir şekilde temel olması söz konusu! Bu yapı, tarihsel süreçte “İlah” anlayışıyla görünmüş daha sonraları “Orta çağ” feodal dönemlerinin, krallıkların, bölgesel egemenlerin kullandıkları bir yapı!
Çember, daire diziliminde bu görünmez! İnsanlık geliştikçe, firavunlarla bilinen piramit yapılar, önemini yitiriyor veya sadece gelişen insanlarda önemini yitiriyor! Piramit yapıda varlık, sadece başta olan için en anlamlıdır! Piramitte bir baş olduğundan böyle bir yapıda olanların neredeyse tamamının baştaki hariç önemi olmaz! Daire veya çember yapıda, çemberi oluşturan her nokta diğer nokta ile direk bakışa bilir! Araya başka aracı bir nokta gerekmez! Merkeze de her nokta direk, aracısız bakabilir! Merkezden de her noktaya aracısız bir doğru çizilebilir! Piramitte bu mümkün olmaz! Çember yapıda çemberi oluşturan her nokta önem açısından diğeriyle aynı konumda! Çemberin oluşmasında aynı öneme haiz! Bir nokta çekilse çember olmaz! Piramitte sadece baştaki nokta için diğer noktalar, elemanlar çalışır! Piramitte her hangi bir nokta ihmal edilebilir! Yapı mutlak manada olmasa da bozulmaz! Çemberde bir nokta dahi ihmal edilemez yapı bozulur!
Son tahlilde; insanlık geliştikçe her birey, kendi varlığının farkına varıp oynadığı rolün önemini de bilir! Çemberdeki rolünün tüm çember kadar olduğunu bilir! Bu zerrenin bütün ile aynı olması gibidir! Ayrıntıları düşünelim. Çok farklı açılar çıkar! İnsanı, sadece bir “Piramit başına” dair şekillendiren “Piramit yapısı” ile insanı, “İnsan olma” önemi açısından eşit sıralayan “Çember yapısı” arasındaki farkı, fark etmek insanın bireysel yükselişine de fayda sağlar!
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.