- 406 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
DEMOKRASİ Ve DEMOKRASİSİZLİK Üzerine...
Batılı devletler, yani demokratik(!) ülkeler, Doğu toplumlarının, özellikle İslâm coğrafyasının, demokratik yönetimlerle yönetilmesini istemezler; aksine, o ülkelerde kargaşanın, karmaşanın, bunalımın, istikrarsızlığın sürekli egemen olmasını isterler.
Bunun birincil nedeni "Ekonomi"dir. Örneğin Afganistan, dünyadaki haşhaş üretiminin, yani uyuşturucunun hammaddesinin ana özeğidir(merkezidir) ve yanı sıra çok zengin uranyum yataklarına sahiptir,
Eğer ki Afganistan’da kaos, kargaşa, iç çatışma, çekişme olmamış olsa, yani "Demokrasi" olsa, toplumun aydın, uygar, eğitimli, ulusal ve insani bilince sahip kişilerden oluşan bir “Düzen”i olsa, bu durum ne batılı ülkelerin ne Amerika’nın ne de uyuşturucu ve maden baronlarının işine gelir.
Demokrasinin, uygarlığın, aydınlığın, ulusal bilincin olduğu toplumlarda “Huzur” olur çünkü, düzen olur, kardeşlik ve paylaşım duygusu olur.
İnsanlar birbirlerini sever; huzurları kaçmasın, düzenleri bozulmasın ister.
Böyle toplumlar, yani bilinçli, uygar, demokratik toplumlar, huzuru, düzeni, refahı bozacak bütün kötülüklerin farkında olurlar, onlara itibar etmezler, ve onları içlerinde barındırmazlar; ülkelerinin sömürülmesine karşı çıkarlar.
Eğer ki sahip oldukları zenginlikler varsa, bunları eşitçe kendi aralarında paylaşmak isterler; en azından, o zenginliklerinin sömürgeciler tarafından sömürülmesini istemezler.
Irak, Suriye, Mısır ve maalesef can özümüz Türkiye’miz, Afganistan örneğinin benzerleriyle yüzyıllardır karşı karşıyalar…Afganistan’da haşhaş, uranyum... Irak’ta, Suriye’de petrol ve Basra Körfezi...
Türkiye’mizde ise olağanüstü yer altı - yer üstü zenginliğe ve Anadolu gibi bir coğrafyaya sahip olmak…
Ve sahip olunan bütün bu zenginliklerin bilincinde, farkında olmamak...
Hepsi dönüp dolaşıp demokrasisizliğe, gerçek demokrasiden yoksunluğa çıkan kıvrımlı yokuş sarp yollar…
YORUMLAR
Çok değerli yazı sahibi arkadaşım, demokasi ile demokra(t)si arasındaki farkı biliyor musunuz?
Peki, Batı'lı ülkelerin iç ve dış proleteryan konumlanma ve durumlanmalarını biliyor musunuz?
Doğu ve Batı veya Kuzey Güney sınıfsal saflaşmaya göre dizgelediğinizin anlaşıldığı ürününüzün çelişki, sahte zıt ve zıtların birliği diyalektiğine göre incelendiğinde akıl yürütmeye aykırılık arzettiğini söylemeliyim.
Neyse, fazla uzatmayayım.. konu ilerlerse; biz de yazdıklarımızı ortak kavramlandırmaya varma amaçlı bir diyalekt analitiğine vardırmaya çalışırız.
Esenlikle..
Orkun Boran
Göktürkmen
Demokrasi, demokra(t)si, sosyal demokrasiyi birbirine karıştırıyorsunuz?!
Ben marksist bir diyalektik kullanmıyorum.
Size oldukça yakın -ileri Doğu ve geri Batı- teorisini kullanıyorum.
Buna bağlı Doğu merkezli bir enerjetik diyalektizmle yazmaya çalışıyorum.
Orkun Boran
Göktürkmen
Bir sonraki aşamada örnek gösterdiğiniz Avrupa veya Batı demokrasilerinde (ki, bence demokra(t)sidirler) bilincin ayrışanlarından en önemlisinin "güç" olduğunu belirtebiliyorum.
Bununla soyutlama yaparak veya teorik bakarak gitmek gerekiyor, demek istiyorum.
Sizin soyutlamaya ve teorik bakışa diyalektik temelli ve kariyeristbir itirazının olur. İtirazdır anlarım ve meburiyeti yoktur.
Yani şudur. Ayrışan bir bütünsellik bölümü olarak "güç" bileşenini ve oluşturucu argümanları olan bilgi, servet ve şiddet boyutunada dikkat çekmekle kalıyorum.
Demokrasi, demokra(t)si ve sosyal demokrasinin çözümlemesine böyle bakarasak bilinç ve toplumsal erdem ve "güç" olarak doğru bir bakışa gelebiliriz.
Gereksiz polemik ve ortak kavram-yordam oluşturmamaya kariyerist ve diploma referans gerekçelerle de benim konuyu yaymaya vaktim yok.
Bir yazı yazmışsınız, yorum katkımı size kaba davranmak olarak anlamış ve suçlamışsınız.
Bir şeyin okulunu okumayı referans yapmayı da hiç anlamadım.
Okul burafa ne ne alaka anlamamış oluyorum.
Ben hiyerarşi ve kariyerizmi bu şekilde anlayamıyorum.
O nedenle bilgi, birikim ve bilinç hiyerarşisi yinede hepsinden iyidir diyebiliyorum.
teşekkür ederim, esenlikle...
Orkun Boran
Her dizesi doğru tespitlerdi; ve ortadoğunun, müslüman ülkelerin gerçekleriydi...
biz hala birbirimizin kimliğine tahammül edemezken dünya jandarmaları ekonomilerinin ayakta kalması için MÜSLÜMAN KANINDAN paralar üretmektedirler!
Teşekkürler dost
Sevgiyle kalın