- 861 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
İNTERNET TUZAKLARI!
İNTERNET dünyayı, dil, din, ırk diye ayırmadan birleştiren tek güç.
Oturduğunuz yerden, dilediğiniz her bilgiye, nasıl aramanız gerektiğini bildiğiniz takdirde rahatla ulaşabildiğiniz muhteşem bir aracı.
Aynı zamanda gerek iyi niyetli yaklaşımları gerekse saflıkları yüzünden, karşılarındaki kişilerin esas kimliklerini henüz bilmeden hayatlarına sokmaları yüzünden, çok kişinin başı türlü belalar getiren ve korkunç tuzaklara çeken bir sistem.
Bu yoldan bir takım zorluklar yaşayanları neredeyse her gün duyar olduk, ama hala insanların gaflete düşerek bu tarz tuzaklara yakalanıyor olmalarına çok üzülüyorum doğrusu. Bugün duyduğum ve ülkemizde yaşanan şu olaya bakın şimdi.
Evlat sahibi olan kimin yüreğini yaralamaz ki?
***
38 Yaşında bir adam, 12 yaşında bir kız çocuğuna 16 yaşında olduğunu söyleyerek, bir sosyal paylaşım ağından arkadaşlık gönderiyor. Çocuk profile konmuş hoş resimden de etkilenerek isteği kabul ediyor ve yazışmalara başlıyorlar.
Bir süre sonra adam, esas niyetine istinaden, çocuktan kendisine birkaç çıplak resmini çekip göndermesini istiyor. Karşısındaki 12 yaşında bir çocuk, koskoca bir adamın ikna etmesi hiç zor olmasa gerek. O da bu avantajı gayet iyi değerlendirip, bu çocuğa çıplak resimlerini çektirmeyi başarıyor.
İnternet üzerinden resimleri elde etmeyi başardıktan sonra, bu ahlaksız, adresini de öğrendiği çocuğa “dediklerimi yapmazsan ailene gösteririm bak“diye tehditlere başlıyor. O yaştaki bir çocuğun psikolojisinin nasıl bozulmuş olacağını ve nasıl korkular yaşadığını varın siz hesap edin artık.
Netice olarak bu namus katili sübyancı, tehditlerini sürdürüp çocuğun oturduğu binaya kadar çekinmeden geliyor ve onu aşağı inmesi için ikna ettikten sonra, artık gözünü nasıl bir ihtiras bürümüşse, apartman boşluğunda çocuğa tecavüze kalkışmaya kadar götürüyor işi.
Şu cesarete ve iffetsizliğe bakar mısınız?
Üstelik bu ahlaksızın kendisinin de iki evlat sahibi. Yani o da bir baba!
Yakalanmış yakalanmasına, ama sonuca varamadığı için, kim bilir nasıl bir ceza alacak ve kısa bir süre sonra çıkıp dolanacak yine ortalıklarda.
Hep söylüyorum, bu konuda ısrarcıyım ve sözümün arkasında da duruyorum. Eğer bir kişi profiline kendi resmini koymuyor ise, sahte isimler ile sayfalar açıyor ise, bilin ki mutlaka gizlediği ve gizlendiği bir durum söz konusudur.
Bu tarz insanlara (geçerli bir nedenleri yoksa) pek de itibar etmeyin. Sonra keşkeler resmi geçit yapıp durmasın gözünüzün önünde. Keşke keşkeler ile de atlatabilseniz, daha büyük hayal kırıklıkları ve travmalar da yapışabilir yakanıza!
Onun için aman dikkat diyorum!
Ne olur, evlatlarınıza gerekli uyarıları yapın ve bıkıp usanmadan bu konuda gerektiği biçimde bilinçlendirin. Asla ve asla kimliklerini bilmedikleri, tanımadıkları hiç kimsenin arkadaşlık isteklerini, sırf fiyakalı, hoş ve havalı resimlerine bakarak kabul etmesinler.
Unutmayın, internet kocaman sanal bir dünya… Her yazılan haber, her paylaşılan bilgi doğru olmadığı gibi özlem duydukları kimliklere olmadıkları, olmak istedikleri şahsiyetlere bürünüyor bir çok kişi...
Allah cümlenizi bu tarz kötü niyetli insanların şerrinden korusun.
AMİN!
***
YORUMLAR
Oooo!...
Biz yandık desene.
Bir tutam hayat'ız ya...
Tehlikeli adamız vesselam.
Billur T. Phelps
Sözü ortaya koydum ama dimi?
İsteyen istediği gibi alsın...
:)
Allah cümlenizi bu tarz kötü niyetli insanların şerrinden korusun.
AMİN!
Aminnn çok haklısın canım güncel bir konuyu ele alıp işlemişsin teşekkürler güzel yüreğine. saygı sevgilerimle.
Billur T. Phelps
Teşekkürler canım,
Artık çok bunaldık bu tarz saldırılardan gerçekten. İnternet resmen bir mayın tarlası.
Sevgiler,
Çok önemli bir konu ve güzel de yazılmış. Yorumlar da anlamlı.
Malesef çocuklarımızı, düğünlerde nasıl kendi başlarına bırakıyorsa, nette de durum aynı.
Onun çocuğu yapmaz mış...
Yahu, adı üstünde çocuk; neyi, nasıl, ne zaman yapması gerektiğini henüz idrak etmiş değil ki.
Çok ama çok dikkat etmek lazım, kaldı ki; yetişkinler bile oyuna geldikten sonra, çocuklar haydi haydi...
Saygılar
Billur T. Phelps
Sormayın...
Önce zamanenin anne babalarını yetiştirmek gerekiyor.
Düğünlerde çoluğunu çocuğunu ortaya salıp, kendi alemine dalan
ailelere de inanın ben de hep şaşmışımdır. Bu nasıl bir saygısızlık örneğidir diye.
Alem bir milletiz vesselam.
:)
Çok çok çok yerinde bir yazı ve yine çok çok çok önemli bir konu. Bugünlerde bir tanıdığın bu tür bir sorunla başı derde girdi. ( BELKİ BENDE BİR ŞEYLER KARALARIM BU KONU İLE İLGİLİ)Teşekkürler emeğiniz için.
Billur T. Phelps
Aslına bakarsnız sadece çoluk çocuk değil, yetişkin ve aklı başında insanlar dahi akıllıca hazırlanmış bu tuzaklara düşebiliyor.
Örneğin, insanların listelerini ellerine geçirerek hattı telefonları olanların peşine düşülüyor. Ben de böyle bir olay yaşadım ama çok çabuk fark ettiğim için zarar görmedim.
Yani hep tetik de oluncak.. Ne yapalım :(
Bilgisayar faydalı olduğu kadar bu tarz kötü sonuçlarda doğurabiliyor.
SAYGILARIMLA.
Billur T. Phelps
Çok dikkat edilmesi gerekiyor ...
Sevgiler,