- 474 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
CAMİLER, ASLİ GÖREVİNE DÖNÜYOR!
KAZIM ÖZTÜRK
ÖZTÜRKÇE
[email protected]
CAMİLER, ASLİ GÖREVİNE DÖNÜYOR!
Bu yazı başlığını okuyan kardeşlerim; “kazım hocam, camiler asli görevinde değil mi? baksana namaz kılıyoruz, cemaat oluyoruz, mevlitlere, hatimlere geliyoruz. Cuma ve bayram namazlarında camileri tıklım tıklım dolduruyoruz….” Diyeceklerdir.
Doğru; camilerde; namaz kılıyoruz, Cuma ve bayram namazlarına geliyoruz… pekiyi sonra? Sonra ne oluyor? Şu unutulmasın ki; namaz, camiden çıktıktan, hac, Kâbe’den döndükten sonra başlar. Camide cemaat mı oluyoruz? Yoksa kuru kalabalık mı? Aynı safta, yan yana namaz kılan Müslümanlar, camiden çıktıktan sonra, el ele gönül gönüle, kafa kafaya vererek, olayları, meseleleri, konuları, ülke, islam ve insanlık hususlarını masaya yatırıyorlar mı? Camileri sadece Cuma ve bayramlarda mı dolduracağız? Elbette bunlar da güzel, fakat beşvakit camileri doldurmamız; mahallemizin, sokağımızın, şehrimizin insanlarıyla ilgilenmek, düşünce geliştirmek, hatta tartışmak… en asil ve en doğru bir meseledir. Yalnız tartışma konusunu iyi ayarlamak, kırıcı ve düşman saflara ayırıcı tutum sergilememek gerekli.
Resulullah döneminde camiler. Hem ibadethane, hem okul, hem ülke ile ilgili meselelerin tartışılıp görüşüldüğü karar makamı, hem fikir alışverişinin yapıldığı dayanışma mekanlarıydı.
Aynen o kutlu dönem gibi; Türkiye’nin çeşitli illerinde camiler asli fonksiyonlarını yerine getirmeye başladı! Hamdolsun. Bu duruma getirenlere müteşekkiriz!
Konya’da, Sahip Ata Camiinde; Büyükşehir Belediyesi’nin, Medeniyet Okulu projesi kapsamında her hafta Perşembe günleri “Tefsir Sohbetleri” yapılıyor. Katılım epey çok! Millet, buna susamış! Halkımız, dinini, Kur’anını, doğru kaynaktan ve doğru kişilerden öğrenmenin mutluluğunu yaşıyor! Aliya Ali İzzet Begoviç Camiinde de, alışılmışın ötesinde programlar icra ediliyor!
Basından aldığımız bilgilere göre Tokat Müftülüğünce başlatılan “Cami Öğrenci Evi” projesi kapsamında, kent merkezindeki 25 cami yakınında kiralanan öğrenci evlerinde 20’si kız 120 üniversite öğrencisine sıcak yuva imkânı sunuldu. Tokat Müftüsü Ahmet Erdem, proje fikrinin 2014 yılındaki “Cami ve Gençlik” konusunun işlendiği Cami ve Din Görevlileri Haftası’nda çıktığını söyledi. Erdem, projenin adını “Cami Öğrenci Evi” koyduklarını vurgulayarak “Burada asıl olan cami ile öğrenciyi bütünleştirmek. Hiç kopmayacak bir gönül bağı oluşturmak ki bu oluştu” diye konuştu. 2014 yılından, 2015 Cami ve Din Görevlileri Haftası’na kadar 25 Cami Öğrenci Evi’ne ulaştıklarına dikkati çeken Erdem, şöyle devam etti: “Her biri bir caminin adını taşıyor. 25 öğrenci evimizden 21 tanesi erkek öğrencilerin kaldığı evler ve burada 100 öğrenci kalıyor. 4 tanesi kız öğrencilerin kaldığı evler ve burada da 20 tane kız öğrencimiz kalıyor. Erkek evlerinden sorumlu olan imam veya müezzin o evle ilgileniyorlar. Sadece kira ödemek değil. Özel sıkıntıları oluyor, dertleri oluyor kısaca onlarla hemhal oluyorlar” dedi
Daha bilmediğimiz ve duymadığımız camilerimizde, bu tür güzel faaliyetlere imza atıldığını tahmin ediyorum. Böylesine güzellikleri başlatan, devam ettiren, ilgilenen, katılan herkese teşekkür ediyorum. Evet, Cami; toplayan, bir araya getiren… anlamındaki görevine şimdi kavuşuyor! (28 EKİM 2015)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.