- 508 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HÜZÜN
HÜZÜN
Hüzün gece yarısı karanlıklarıyla gelir bazen insanın yüreğinin ortasına oturur kalır.
Bazen gece yarısı yağmurları ile gelir hiç anlamazsınız.
Sabah rüzgarları ile gelir inceden inceye sızlatarak yüreğinizi.
Bazen akşam üzeri gelir gün batarken ansızın hiç beklemediğiniz bir anda.
Gelir işte, siz isteseniz de istemeseniz de, bir gizemli tutku olur girerek en içli duygularla gönlünüzün en güzel yerine oturur kalır.
Birde okyanus rüzgarları ile gelir tusunamiler yaratarak içinizde. Yakıp yıkarak düşlerinizi, kederlerinizi anımsatarak usuldan usul a yavaşça, kederlerinizle dost olarak, onları kucaklayarak sarmaş dolaş olmuş yaprakla pirinç taneleri gibi sarmada.
Bazen gönül susar, yürek ağlar.
Bazen yürek susar gönül sitem eder içindeki özlemlerine.
Özlemlerse düşlerini terk eder o hüznün ezgisiyle. Susar durur boynunu büker içlenip de bir kuple gözyaşı dökerek. Göz pınarlarına akan yaşları ise kurur sıcaklığından içli sevgisinin azameti ile. Dudaklar kurur. Gözler yumulur. Baş semaya doğrulur. Dizler yere çöker. Eller açılır dualar boyunca. Yürekten gönül e gönülden yüreğe gider duygu. Sisler içinde kalır insan bir yerden bir yere savrulur.
Hüzün yakar durur inceden inceye insanın şakaklarını geldiği zaman. İçini kavurur. Aklını başından alır da düşünme yetisini bir harman yığınını savurur gibi savurur.
Geçmişe gider gönül.
Yıllar öncesine gider. Yaşanmış ne varsa anımsanabilen.
Gider işte gidebildiği kadar bir yerlere.
Bazen çocukluk da yaşanan doyumsuz günlere gider insan. Arar durur özlemle o eski sevgi dolu günleri. Dedeleri, nineleri, amcaları dayıları öz be öz kardeşleri yitip gitseler de yaşantımızdan. Dimağ sineme şeridi gibi yaşar sızısı ile o günleri. Hüzün işte böyle allak bullak eder insanı vakitsiz zamanlarda yaşatarak eskileri.
Hüzün yüreğin üstünde titreyen bir mızrap gibidir çalar durur yaşanmış o eski türküleri.
Hüzün ummadığınız bir anda gelir, dağlayarak yürekleri.
Hüzün işte, geldi mi gelir içlendirerek gönülleri.
Hep gönlümüzün vazosunda durur dipdiri kalarak o sevdalı hüzün çiçekleri.
Hüzün çiçekleri ki anımsatır bize yaşayıp da bitirdiğimiz dumansı günleri
Hüzün çiçekleri hep vazonuzda ama islimlerde olsun.
Sevgimle kalın değerli dostlarım…
Hüsnü Sönmezer 04.ekim.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.