- 559 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SERZENİŞ!.. GEÇİRDİĞİM TRAVMAYI NASIL ATLATABİLİRİM ANNE?
SERZENİŞ!..
GEÇİRDİĞİM TRAVMAYI NASIL ATLATABİLİRİM ANNE?
Anne, Yüzlerce yaması olan pantolonumda ipliklerin binlerce düğümü nasır bağlamışken yüreğimde nasıl unuturum Anadolu çocuğu olduğumu?
Hani yaramazlık yaptığımda beni öğretmenimle tehdit ederdin ya; şimdi ise, herkes tehdit ediyor anne. Ne suç işledim anne? Tek suçum Anadolu’da doğmuş olmak mı?
Hatırlıyor musun bilmem, ilkokulu bitirdiğinde; işte benim oğlum “adam” oldu demiş benimle gurur duymuş övünmüştün.
O zaman bu çelişki niye anne ben “adam” olduysam öğretmenim neden beni dövdü?
Ali dayının eriğini kopardığım için o da dövmüştü beni anne.
Hele bir de aynı zamanda komşumuz olan Adanalı polis Çetin abi vardı ya, o da dövmüştü.
Ben hep itile kaka bir taraftan okuyup Anadolu’ya hizmeti düşünürken, Lise son sınıfta hiç işlemediğim bir suçun kurbanı olmuştum anne. Bütün bunların nedenini daha yeni idrak edebiliyorum.
Neydi o günler; mahpushanede sağcısıyla, solcusuyla, Kürdü, Türkü Çerkez’iyle, avluda birlikte volta atardık. Onları hiç suçlamadım anne.
Ben suçlunun kim olduğunu biliyordum. Hem bunu taâ o günlerde hani bir ziyaretimize geldiğinizde anlamıştım. Gardiyanlar sizi tek sıraya geçirmek istediğinde görmüştüm.
Diğer mâhkumların yakınları da senin gibi saf tutuyorlardı anne. O zaman anladım ki içeride yatanların hepsinin Anadolu çocuğu olduğunu.
Bu kaderimiz değildi anne. Rabbim onu bize reva görmezdi. Çocukken sen, öğretmenimle, öğretmenim babamla, babam polisle, polis devletimle, devletim terörle, terörist ise hepinizle tehdit ediyor travmayı nakış gibi işliyorlardı anne.
Ve büyüdüm vatani görevimi yapmak için askerdeyim.
Şimdi durum nasıl? Diye bilmek istersin anne. Şimdiki durum da pek te o günlerden farklı değil anne. Keşke orduda tezkere bırakmasaydım. Binbaşı oldum da ne oldu? Hizmet ettiğim bunca yılda emrim altında o kutsal görevi yapan, bir amiral, bir paşa bir bakan, ya da bir başbakan çocuğu görmedim.
Bizler sadece onların rahatı ve huzuru için Anadoluluyduk! Ha.. Buna Kürdüm diyen kardeşlerim de dahildir. Onların da uyanması gerek anne, Ne Şemdin Sakık’ın, ne Emine Ayna’nın, Ne halis toprak’ın çocuklarını görmedim esas duruşta anne. Esas duruşta saf tutan sadece Anadolu çocukları vardı. Tıpkı sizin beni mahpushaneye ziyaretinizde saf tuttuğunuz gibi.
Dağdaki teröristler de Anadolu çocuğu anne, onlarda elitlerinin huzuru ve refahı için ölüyorlar!
Ama ben yaşadığım travmadan kurtulmadan gidiyorum. Al Bayrağa sarılı vaziyette! Belki senin de istediğin gibi adam oldum. Vatan sağ olsun! Onlarda beyin travmasını atlatamadan yok olup gidecekler anne. Sadece bir farkla; ben gerçekleri anladım gördüm ve en kutsal paye olan şehitlik ünvan aldım! Dağda ölen teröristler asla bu payenin ne olduğunu bilemeyecekler! Hakkınızı helal edin. Rahmet dileyenlere vatan sağ olsun deyin anne…
Efkan ÖTGÜN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.