- 380 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ADIYAMANLI OLMAK
MAZİYE YOLCULUKLAR–40
Adıyamanlı olmak, tarihin beşiği topraklarda Dünya’ya merhaba demektir…
Adıyamanlı olmak, bu topraklarda yeşeren kültürlerden nasibini almaktır…
Adıyamanlı olmak, Sünni, Alevi, Süryani, Ermeni inanç sahiplerinin ev komşuluğudur, esnaf komşuluğudur…
Hoşgörüdür…
Dostluktur…
Dayanışmadır…
İnsanoğlunun en güzel yanıdır…
Adıyamanlı olmak, etnik ayrımcılığa karşı olmaktır…
Kardeşliktir…
İnsanca kaynaşmaktır…
Ayrımcılığa karşı olmaktır…
Adıyamanlı olmak, Nemrut’un tepesinde Güneş ile kucaklaşmak, aydınlığı herkesten önce selamlamaktır…
Adıyamanlı olmak, kapını çalan kişiye “Tanrı konuğu” deyip evinin başköşesine oturtmaktır…
Mutfağında bulunan en güzel malzemelerle, en güzel yemekleri yaparak sofraya koymaktır…
En yeni, en temiz, en güzel döşeği, yorganı, yastığı ve çarşafları konuk için çıkarmak ve sermektir…
Adıyamanlı olmak, şehirli, köylü ayrımını aklının ucundan bile geçirmemektir...
Adıyamanlı olmak, düğünlerde kol kola halay çekmektir…
Sevinci paylaşmaktır…
Adıyamanlı olmak tabutlara birlikte omuz vermek, birlikte yas tutmak, birlikte ağıt yakmaktır…
Birlikte acıyı paylaşmaktır…
Adıyamanlı olmak, köyde, beldede, ilçede, ilde komşusuyla lokmasını bölüşmektir…
Komşusunu bir akraba kadar yakın görmektir…
Ailenin bir ferdi gibi karşılıklı yardımlaşmaktır…
Adıyamanlı olmak, alçak gönüllülüktür…
Büyüklere sonsuz saygıdır…
Küçüklere sevgidir…
Büyüğün önünde saygıyla kalkmaktır…
Saygıyla yer göstermektir…
Adıyamanlı olmak, gönlünün bütün zenginliğine rağmen, ilinin yeraltı ve yer üstü bütün zenginliklerine rağmen ekonomik olarak layık olduğu yerde olamamaktır…
Adıyamanlı olmak, Adıyaman’ın bütün güzelliklerine rağmen ülkemizin en az gelişmiş illeri arasında kalan illerinin bu durumunun acısını yüreğinde duymaktır…
İşçisiyle, köylüsüyle, öğretmeniyle, hocasıyla, dedesiyle, işvereniyle, esnafıyla yani bütün Adıyamanlıların el ele vererek illerinin gelişmesi için çalışmaktır…
Adıyamanlı olmak, Adıyaman merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak, Kâhta merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak, Besni merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak, Gölbaşı merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak Samsat merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak, Çelikhan merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak, Tut merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak Sincik merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak, Gerger merkezinin ve merkeze bağlı birimlerinin gelişmesini istemek ve katkı sunmaktır…
Adıyamanlı olmak, işverenlerimiz için Adıyaman’ın kalkınmasına katkıda bulunmak, üniversitede okuyan, maddi olanakları kısıtlı olan gençlerimize yardımcı olmaktır…
Adıyamanlı olmak, Adıyaman’ın kalkınmasına destek veren işadamlarımızın ürettiği malları kullanmak ve satışlarına yardımcı olmaktır, destek vermektir…
Onlara kazandırmaktır…
Kazançları oranında Adıyaman’a ve Adıyamanlılara onlardan destek almaktır…
Adıyamanlı olmak, Adıyaman Vakfı’nın çalışmalarına destek olmak, vakfın daha da büyümesini sağlamaktır…
Adıyamanlı olmak, Adıyaman’ı ve Adıyamanlıları düşünmektir…
Adıyamanlı olmak, bütün insanları, hayvanları, doğayı düşünmektir…
Adıyamanlı olmak, güzel günlerin, aydınlık geleceğin düşünü kurmak, kardeşliğin olduğu bir âlemi düşünmektir…
Adıyamanlı olmak, doğruları, güzel bütün insani erdemleri yaşamak ve yaşatmaktır…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.