- 383 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
VERGİ
VERGİ!!!
Vergi deyince hep en önemli vatan borçlarından bir gelir aklıma. Sanki askerlik kadar önemli sayarım.
Nedense vergimizi veririz de bir türlü nerelere gidiyor o paralar diye arkasını araştırmayız hiçbir zaman.
Yönetenlerde hep yol yapıyoruz hastane yapıyoruz okul yapıyoruz diye öğünüp dururlar meydanlarda seçim nutukları atma zamanı geldiğinde.
Oysa bu usul daha çok yakın zamana kadar böyle idi. Hatta bugünkü hükümet kurulana kadar gelenek hiç bozulmadı hep böyle oldu. Vergilerle, ya okullar yapıldı, ya hastaneler, ya yollar yada halkın yararlanabileceği üniteler yapılmaya çalışıldı hep.
Ama bugünkü hükümet kurulduktan ve yönetime geldikten kısa bir zaman sonra eskiden vergilerle yapılan eserler birer birer satılmaya başlandı. Hatta oto yollar bile satıldı. PTT, TEKEL gibi ana kuruluşlar bile birer birer satıldılar.
Hiç kimse aldırmadı bile. Ancak bazı işçiler işlerinden oldukları için bir iki bağırış çağırış yaptılar onu da hükümet tomolarla su yada biber gazı sıkarak halletti, sonuçta kimse sesini çıkaramadı. Birde üstelik özelleştiriyoruz diye özelleştirme güzel gösterilip hakkında methiyeler düzüldü televizyon ekranlarında.
Ama şimdi bir bakıyoruz ki özelleşen her şeyden biz zarar görmeye başladık. Eskiden senede bir telefon parası öderdik bir yıl kullanırdık. Ancak belirli bir konuşma sayısı vardı o konuşma sayısını geçtik ten sonra para öderdik. Şimdi eskiden bir yılda ödediğimizi bir ayda ödüyoruz ve üstelik karşılığında hiçte konuşma sayısı yada dakikası almıyoruz. Bir de yetkililer sabaha kadar bedava konuşun diye hava basıyorlar halkı enayi yerine koyar gibi televizyon reklamları ile ekranlardan.
Verdiğimiz vergilerle köprüler karayolları yapılıyor ve o yollar ve köprüler satılıyor biz bedava gidip geleceğimize yine de para ödüyoruz gişelerden geçerken.
Üstelik dünyada en pahalı benzini de biz kullanıyoruz arabalarımızda.
Şimdi birde duyduk ki hastaneler de özelleştirilme marifeti ile satılacakmış okullar da özelleşecekmiş aynı yöntemle. Ne dereceye kadar doğruysa.
Ne güzel devletin başındaki hükümet ne işe yarayacak o zaman. Halk yararına hizmet etmedikten sonra.
Her gün nutuk mu atacaklar televizyonlarda birbirlerine küfreder gibi hakaretamiz sözlerle.
Suyumuzu bile özelleştirip para ile satmaya başladılar. Oysa eskiden köşe başlarında çeşmeler vardı halka açık. İnsanlar sularını oralardan taşırlardı evlerine, kovalar ve testiler ile.
İşte böyle özelleşince her şey. Biz hem vergi ödemeye devam ediyoruz hem de o vergilerimizle yapılanlardan para ödeyerek yararlanıyoruz.
Bunun pek doğru olmadığını sanıyorum..
Düşünüyorum da ne gerek var vergi ödemeye nasıl olsa o paralarla yapılanları satmıyorlar mı? nasıl olsa satıldıktan sonra biz yine kullanırken para ödemiyor muyuz.
O zaman vergi vermeyelim artık.
Nasıl olsa özel teşebbüs yapmıyor mu her şeyi??.
Kullanım parasını da zaten bizlerden almıyor mu devlet??..
Ne dersiniz??
Haksızmıyımmm????
Hüsnü Sönmezer 22.eylül.2013
YORUMLAR
Yerden uzaya kadar haklısınız hem de!
Bugüne kadar özelleştirmeden gelen paraları bitirdiler oraya buraya iş yapmaklar. Şİmdi paralar suyunu çekti, satılacak yeni kuruluşlar aramaktalar.
Dini imanı satan, halkın malını haraç mezat satarsa, çok görmem.
İşbaşında kalırlarsa, bakalım; satılacak malımız kalmayınca ne edecekler.
Sıra çarığımızda ve donumuzda hehalde....
Saygı ve selamlar