- 748 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
UCU YANIK MEKTUPLAR – 4
UCU YANIK MEKTUPLAR – 4
Mavili Kız;
Mavi çorapların siyah önlük altına çok güzel yakışmış. Bahar olmuşsun.
İlkbaharın yeşeren dallarına dek yeşil, Denizlerin durgun koylarındaki sulara dek sessiz, buğulu bulutların ötesindeki sümbülümsü gökyüzüne dek mavi, bahar sabahlarının ve bahar sürgünlerinin uçlarına dek taze, çiçekler üzerindeki yağmur taneleri şepnemce canlısınız.
Zannediyorum ki düşünceleriniz de renk renk… Mavi, yeşil, pembe ve tüm renklerle işlenmiş, güzelce nakışlanmış düşünceleriniz var. Tüm bu düşünceler içerisinde us dışı boyunca taze ve canlısınız ki sizi baharın bir parçası değil, tümü biliyorum. Öyle belliyorum.
Bahar değil misiniz? Bahar değilseniz bu canlılık, bu tazelik, bu güzellik ne? Renkli düşünceler ne? Ondört yaş baharında ne umulabilir?.. Onun içindir ki; tüm baharsınız. Baharda doğa renk renk nakışlarla canlanır. Deniz suları durgun koylara çekilir, ışıl ışıl yakamozlaşır. Gökyüzü bulutlardan yakasını kurtararak, özgürce boşluğa bırakır, uzar gider… Baharın başlangıcından yeşeren sarmaşık ışkınlarının uçları, ezilecekmiş gibi rüzgardan kaçınır. Çiçekler üzerindeki yağmur tanecikleri ise sabah güneşi karşısında buharlaşacakmışçasına gizlenir. Şebnemleşir…
İşte siz de böylesiniz.
Siz “Bir bahar değilim” derseniz, doğru söylemiş olursunuz. Siz bir bahar değil, milyonca baharsınız.
Hoşça kalınız ceylan gözlüm…
18 Eylül 1959 – İslahiye
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ – İstanbul
Not: 14 yaşındaki bir kıza 15 yaşındaki bir gencin mektupları.
Kaynak: “UCU YANIK MEKTUPLAR” Mektuplar kitabı. (Metin Ofset 2000 – Adana)
YORUMLAR
Mektubuplarınızdan başıdan 5 sonundan da 2 tana okudum. Daha fazlasını şimdilik okuyamadım, sonraya bıraktım. Kendimi ateş arabalarına binmiş hissseden, gece gündüz gök yüzünde seyreden, gezmedik dolaşmadık şehirler bırakmayan bir sevda gezgincisi gibi hisssettim can kardeşim, sevgili toprağım Mustafa bey.
Bende Kilis- polateliliyim. (1950 -54 yılları) Nasıl unuturum İslahiyeli lise arkadaşım Vedat Parlat'ı, güzel islahiyenin sivrisinekli de olsa, bana huşu ve mistik duygular sunan gecelerini.
Sizi geç tanıdığıma üzüldüm. İnşallah teleffi ederiz. Ne kadar çok onurlandım , mutlu oldum bu denli edebi kültür birikimi yüklü şiir yürekli toprağımın güzel insanlarına ulaşmakla.
Nice güzel yazılarda, şiirlerde buluşmak dileği ile size taktirlerimle birlikte sevgi selamlarımı sunuyorum, değerli şair kardeşim.
Kemal Polat
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ
İlginize çok teşekkürler ederim. Daha sonraları mektuplarımın örnekleri durduğu için "UCU YANIK MEKTUPLAR" ismiyle kitaplaştırdım.
Şiirlerimi ve mektuplarımı okumanızı dilerim.
Saygı ve selamlar.
Hım!!!
Mektupların devamı gelecek belli.
Sahibini merak ettim, haberdar oldu mu bunlardan
ve nerede şimdi :)
İsmailoğlu Mustafa YILMAZ
Yitik izin senelerce peşinde
Ankara’lı Aysın diye aradım
Ülkeyi tüm adım adım taradım.
Ennihayet Ankara’ya uğradım
İz Kızılcık sokağı’n da bulundu
Yar değişmiş endamıyla göründü.
Senelerce yitik izdi menzilim
Evrenimde yitik izler bulundu
Ne yazık ki defteri de dürüldü.
Devin aşkı sakın söndü inanma
Bulunan iz kendi ğitti yoluna
Bir eş seçtim ben de girdim koluna.
---- 05.09.1969 – Adana
Kaynak: "EVRENDE YİTİK İZ" isimli şiir kitabı (Osman ÇAKMAK Matbaası 1999 – Adana)