cevizleri cavlatmak
O gün anne yüreğinin ne kadar sevgi dolu olduğunu bir kez daha anlamıştım. Aslında bana çok kızgın ama bir o kadarda halime üzgün olduğu bana göstermeden döktüğü gözyaşlarını başındaki yıpranmış bürüğünün uçlarıyla silişinden belliydi. Bu gözyaşları yaklaşık üç ay ayrılıktan sonra benim gelişim nedeniyle sevinç, okuldan ayrı kalışım nedeniyle de duyduğu kaygı içindi.
Cevizleri döktük topladık akşama kadar çuvallara koyup eşeklerin sırtında köydeki eve taşıdık. Evde tandırlık denen yere döküp cavlamış olanla cavlamamışları ayırdık. Cavlamışları dama serdik kurusun diye. Kabuklu olanları da biraz sensin diye yaydık. Evdekiler sanki sözleşmişçesine bana hiçbir şey sormadılar. Hayata kaldığımız yerden devam ediyorduk. Ben yeniden okula başlamıştım. Telinde ortaokul olmadığından Güründeki okula gidip gelmeye başladım. Bir türlü kendimi tam olarak okula veremiyordum. Yaşadığım o olumsuz iş aramasından sonra yeni bir macera arayacak gücü kendimde bulamadım. Yazları Kayapınarda koyun kuzu otlatarak, kışları da okula giderek ortaokul ve liseyi 1976 yılında bitirmiştim. İlkokuldan sonra öğretmen okulu sınavlarına girdim ama başarılı olamadım. Bu arada ağbim Sivas öğretmen okulu sınavlarını kazanmıştı. Babam bizi okula gönderme taraftarı olmamasına rağmen buna çok sevinmişti. Onun ihtiyaçlarını karşılamak için bayağı koşuşturduğunu hatırlıyorum. Liseyi bitirdikten sonra sınavlara katıldım o zamanki adıyla Bursa eğitim enstitüsüne kayıt yaptırma hakkı kazanmıştım.1970 li yıllar Türkiye’nin ideolojik çatışmalarının en yoğun yaşandığı yıllardı. Bursa da dayım MEB de yönetici olarak görev yaptığı için Bursa’yı tercih etmiştim. Ben lisenin edebiyat bölümünden mezun olmuştum. Kayıt için okula gittiğimde daha okulun kapısında sağ ve sol görüşlü grupların gelen öğrenciler üzerinde hâkimiyet kurma çabaları çok açık biçimde belli oluyordu. Okul bu sağ ve sol gruplarca paylaşılmış durumda. Ben bu ideolojik konularda yeterli bilgiye sahip olmamakla birlikte kendimi sol görüşlü gruba daha yakın hissetmeme rağmen gerçek anlamda bu gruplardan hiç birinin içinde yer almak istemiyordum. Fakat öyle bir durum dada okula kayıt yaptıramıyorsunuz. Sonunda sol grubun hâkim olduğu Fen ve Tabi Bilimlerin Akşam öğretimi bölümüne kayıt yaptırdım. Çünkü okul masraflarını ailemin karşılaması mümkün değildi. Hem çalışıp hem de okumayı düşünüyordum. İşin kötü tarafı ben lise edebiyat bölümünü bitirmeme rağmen Fen bölümüne yazılmak zorunda kalmış olmamdı.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.