DİP KİMLİK
Ali Levent kılığına girerek Almanya’da yaşadıklarını, iş piyasasında karşılaştığı zorlukları, ayrımcılığı 1985 yılında yazdığı " En Alttakiler" adlı kitapta anlatmıştı Günther Wallraf.
23 yıl sonra "En Alttakiler"in belleri bükülmüş, saçları ağarmış... Kızları/oğulları oldu, büyüdü; evlendirdiler... Torun torba sahibi oldular...
Şu anda çoğu ya malulen ya da çalışarak emekli..
Günter Wallraf’ın anlattığı işlerde oğulları, damatları, kızları, gelinleri çalışıyor; onların uğradığı haksızlık ve ayrımcılığın daha planlısına ve daha fazlasına şimdi " En diptekiler" uğruyor...
Avrupa’da yaklaşık beş milyon vatandaşımızdan " En Dipte" olanların sayısı bir milyon civarında olduğu söyleniyor...
Peki, kim bu "En Diptekiler"?
Kimine göre ithal gelin/damat; kimine göre iç güveyisi/ el kızı (genelde akraba olmasına rağmen)
Daha doğrusu aile birleşimi ile yani evlenerek Avrupa’ya gelen/getirilen gelin ve damatlar...
"Ben, En diptekilerdenim... Bu güne kadar hiç kimse bize derdiniz ne diye sormadı, sorunlarımızı dile getirmedi...Bunları da yaz gazeteci!" diyor bir bayan okurumuz...
Yazının tamamı:
www.turkıyegazetesi.de
ya da aşağıdaki linkte
www.turkiyegazetesi.de/?gid=0&id=5773
Yavuz Nufel
YORUMLAR
Dip kimlik öyle mi?
Toplumsal kimlik(siz)lik(leşmek)ten, multipolar kimlik bölünmelerine, oradanda bipolariteye ha! ..
Bu mu imiş "Dip kimlik"?
Sonra, G.Wallraf'mış bir de öyle mi?
Güldürmeyin insanı !..
Walraff'ın son halinedeki değişme/dönüşme farkını araştırmadan/görmeden siz bu yazıyı nasıl yayımladınız ki?
Hiç mi bir (Gunter Wallraf' takibi yapmak anlamında) şey bilmiyorsunuz Değerli Nufel, Google'a bari Wallraf yazıp baksa idiniz !?
Murdoch'un medya yapılanmasına girmiş bir( gazete) medya'dan başka ne mantıkta yazı çıkar ki?
"Köleler, midelerinin köleleri"dir artık !