- 314 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
EMLAKÇILAR
EMLAKÇILAR!!..
Nedense hep farklı bakar insanlar emlakçilere.
Sanki hiçbir hizmet üretmiyorlarmış gibi.
Oysa çok ciddi çalışanlar ı da var elbet.
Hatta mesleğini dört dörtlük yapanlar bile var içlerinde.
Ama bir türlü kafalarındaki o eski kötü imaj silinmiyor insanların.
Avrupa da saygın mesleklerden birisi esasında emlakçilik. Hiçbir kimse emlakçi olmadan ne herhangi bir işlem nede satış veya alış veya kiralama yapabiliyor.
Hatta bazı emlakçiler avukatlarla birlikte aynı bürolarda çalışıyorlar Avrupa da.
Ama biz öyle bir toplumuz ki, her şeyi çabuk tükettiğimiz için yada baştan savma yaptığımız için. Bu mesleği de törpülemiş durumdayız.
Ancak şu son zamanlarda bazı emlakçi dostlarımız Avrupai tarzda modern ve bilinçli çalışmaya başladılar. Hatta dört dörtlük çok güzel sistem kuranlar bile var ve siz onlara gerçekten çok güvenerek gidiyorsunuz ve işlerinizi görüyorsunuz.
Ama eskiden emlakçilere komisyoncu denirdi. Yada simsar, bilirsiniz ne dereceye kadar doğruysa bu tabirler. O zaman insanlar “ne gereği var simsara biz gider işimizi kendimiz görürüz derlerdi” veyahut emlakçileri devre dışı bırakmak için ellerinden geleni yaparlardı.
Dün Almanya dan bir dostum aradı. Ne dedi biliyor musunuz
“Bizim burada emlak işlerini emlak danışmanları ile avukatlar yürütür. Ben oradaki emlakçi lere güvenebilir miyim. Internet ten bir daire pazarlığı yaptım ama gelmeye vaktim yok parayı göndersem benim adıma işlem yaparlar mı yoksa dolandırılır mıyım. Çünkü burada ki bazı arkadaşlarımızı hep dolandırmışlar. Kimse Türkiye deki emlakçiler için iyi şeyler söylemiyor.” Dedi.
İnanır mısınız çok üzüldüm. Neden biz hala bir işi adam gibi yapmıyoruz. Neden hep yalan ve dolanı mubah sayıyoruz bilmiyorum.
Oysa AB ye almayıp da beklettikleri zaman kızmayı biliyoruz da onlar gibi dürüst ve güvenilir olmaya çalışmıyoruz.
Bir de Müslüman’ız üstelik değil mi?
Bir türlü çözemiyorum işte.
Kıbrıs ı “Biz yönetemiyoruz size ödünç verelim bizim adımıza siz yönetin.” Dedikleri gibi padişahlarımızın İngilizlere.
Elbette İngilizlerde yunanlı dostlarımızı ortak ederler Davet ederek adaya. Nede olsa dünür değiller mi.?
“Teşbihte hata olmaz” demiş atalarımız. Sanırım benzetme tıpa tıp uyuyor karakterimizin belirlenmesi yönünde.
Haksız mıyım ki?
Her şey düşlediğiniz gibi olur inşallah.
Saygılarımla.
Hüsnü SÖNMEZER 23.haziran.2013
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.