- 924 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
TRİLİÇE
TRİLİÇE
….. bin türlü uğraş ve yürek sıkıntısının ardından , Rabb’im beni hep düzlüğe , aydınlığa çıkarttı dedi genç kadın , geçmeyen özlemlerini ruhunun derinliklerine itti , şimdi sırası değil diyordu , önceliklerim ve sorumluluklarım daha hayati diye düşündü , yaralarını sarıyordu sarmasına ama , geçen zamanın her şeye nasıl iyi geldiğini yaşayarak öğrenmişti , artık hiçbir vurgun kendisine acı vermeyecekti , saat 13.55 daha zamanı var mıydı , yoksa geç mi kalmıştı bunu düşünmek istemedi , heyecanlı mıydı , yok hayır , tam aksine kendini çok iyi hissediyor ve gayet rahattı , çünkü her şeyi ile başından beri açık sözlü , dürüst ve doğaldı , yapmacık veya saklanacak bir şeyi yoktu , meğer aynı yeri tarif ediyorlarmış fakat birbirlerine farklı anlatımlar ile farklı yer miş gibi geldi , hiç görmediği arkadaşını onca kalabalık içinde uzaktan hemen tanımıştı, arkadaşının tepkisiz duruşunun üzerinde durmadı , “..seni ben nasıl tanımam ..nasıl tanımam..” diyerek yüzünde gülücükler güller açarak arkadaşına yaklaştı , sevgiyle sarıldılar ,birbirlerini bulamayacaklar endişesi de yok değildi , güzel bir andı kısa fakat uzun bir zamandı , genç kadının sadeliği ve doğallığı ve içinden geldiği gibi oluşu , arkadaşına da cesaret vermiş olmalı ki sanki yıllarca hep birlikte , her zaman sık sık görüşüyorlar mışçasına sohbete daldılar , unutulan yerlerde yeniden karşılaşmak gibi , hayatta sevinilecek daha bir çok şeylerin farkına yeni varmışlar gibi güzel , hoş , sıcak , tatlı bir buluşmaydı , derin ve sürekli bir sızı olan yalnızlığın dibe vurduğu andı iki arkadaşın yıllar sonra ilk defa görüşmeleri , sözcükler ve sessizlikler abartısız güzeldi , genç kadının sevimli , konuşkan , kabına sığmaz hayat dolu rengi şaşırtıcı biçimde arkadaşını etkilemişti , onu dinlemek ne güzel bir ömür olmalı , ne uzun yollar sıkıcı olur dedi , ne de zaman değersiz kalır diye düşündü , içtikleri çayı bitirememişlerdi , daha doğrusu genç kadının sevimli bir kız çocuğu güzelliğindeki görünümü ve tatlı dilli konuşkanlığının sürükleyiciliği çay içmeyi unutturmuş olmalı , arkadaşı bir hamle yaptı çay için ama çay soğumuş ve yazık olmuş , fakat başka bir çözüm olmalıydı , tabi ya !! tatlı bir şey neden olmasın , çağrılan garson tatlı isimlerini sayıyor , arkadaşı bir tatlı üzerinde durdu , önce onu kraliçe zannetti meğer ismi Triliçe , tamam ondan olsun denildi , genç kadının gözlerini çerçeveleyen gözlükleri gösterişsiz olmakla birlikte , minyon sevimli güzel yüzünde son derece çekici duruyordu , ister uzman akademik kariyeri olan bir prof. görünümü deyin , ister yerinde hiç durmayan bir çalıkuşu , onu bekleyen arkadaşının anlattığı kısa bir bilgi genç kadını ince bir mutluluğa sürükledi , kendisine doğru yaklaşan biri için “ Allah’ım ne olur bu olmasın ..ne olur !! “ tabi ki arkadaşı değildi , böyle bir arabesk duyguyu ve yaşanmışlığı anlatmadan edemedi , kraliçe tatlısı , pardon Triliçe tatlıları geldiğinde daha önce hiç yemediği için iddialı bir şey demedi , ancak genç kadın bundan daha iyisini yediğini söylemesi arkadaşının hoşuna gitti , nasıl buldunuz diye soran yılışık ve gereksiz uzun konuşan garsona bunu ima etmek keyifliydi , tadında bırakılan buluşmanın veda anı bir filmin finali gibiydi , birbirini uğurlayan iki arkadaşın birbirini bırakmak istememesi gibi , yok hayır dönüp bakmadılar bir birlerinin arkalarından çünkü fal bakmak gibi bir şey bu , yok dönerse şöyle yorumlanır yok dönmezse böyle yorumlanır , ayrı istikemetlerden geldiler ayrı istikametlere yürüdüler ….
17.10.2015
NOT : Hayatımıza son yıllarda giren ve damak tadımıza oldukça hitap eden bir tatlı trileçe. “Sünger görünümlü pandispanyası, sütlü şerbeti ile yumuşayan tatlının tarihi oldukça eski. Temeli, İspanyolların “Tres Leches” adını verdiği ve üç çeşit koyulaştırılmış sütten hazırladıkları keke dayanıyor. Traliçe, triliçe ya da trilece diye telaffuz edenler olsa da tatlının doğru yazımı trileçe.Kökeni ne olursa olsun, içinde hava boşlukları bulunan pandispanyası ve şekerli şerbetinin aksine sütlü şerbetiyle trileçe artık son zamanların en popüler tatlısı haline geldi.tatlı; portakallı, frambuazlı, kivili, çikolatalı hatta Nutellalı seçenekleriyle ağız sulandırıyor