- 786 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
TÜRK-KÜRT KARDEŞTİR
Türk milleti şanlı, onurlu, haysiyetli, imanlı bir millettir. Alevisiyle sünnisiyle, kürdüyle, lazıyla, çerkeziyle tüm renkleri içinde barındıran tek renktir. Söz konusu ‘’vatan ve islamsa’’ gerisi teferruattır bu millet için. Biz ta ezelden bu yana her zaman bir olmuşuz. Acılara beraber göğüs germiş, mutlu anlarda beraber gülmüşüz. Yan komşumuz eğer açsa onun etnik kökenine bakmaksızın ekmeğimizi bölüşmüşüz.
Peki biz böyle bir milletken neden şimdi senlik–benlik davalarıyla uğraşıyoruz?
Nedeni çok basit aslında. Geçmişten bu yana bu ülkenin birliğine göz diken şer odakları var. Bu odaklar zamanında atalarımızla cephede savaşarak bu birliği bozmaya çalışmış beceremeyincede bu işin savaşla olmayacağını anlamış bizi kendi içimizden vurma eğilimine girmişlerdir. Maalesef ki bu eğilimlerde cephedekinden daha başarılı oldukları söylenebilir. Kürde sen Kürtsün, aleviye sen alevisin diyerek onları ‘’başka milletleştirmişlerdir.’’ Oysa kürdünde alevininde tek milleti ‘’türk milletidir.’’ Bu milletin düşmanları içimize girerek örfümüzü , adetimizi, hatta ve hatta dinimizi en iyi şekilde öğrenip biz gibi olmuşlardır. Bizim üniversitelerimizde yetişip bizim paramızı yeyip bu ülkenin dostu görünüp gizli gizli arkamızdan işler çevirmişlerdir. Şöyle baktığımızda kökeni dışarıya dayalı olan bir çok aydın, profesör vesaire bir çok sözüm ona çağdaşlar hep bu halkı kışkırtmışlardır. Kürt omayan sahte Kürtler Kürtlerin savunucusu yokmuş gibi kürtlerin hakkını savunmayı kendilerine vazife edinip Kürtlerin ezildiğini, dışlandığını öne sürmüşlerdir... Bunu yaparkende kürt yada alevi kardeşlerimizi kullanmışlardır. Şimdi eğri oturup doğru konuşalım, gerçekten kürt halkını savunan bir şahıs veya bir topluluk eli kalem tutacak kürt çocuklarını dağlarda süründürürmü? Kürtlerin hakkını savunmak Onların geleceğini çalarak, kürt analarını ağlatarak, doğuya yapılan yatırımları engelleyerekmi olur? Bu apaçık kürt halkını kullanmaktır. Benim doğudaki kardeşim neden batıdaki kardeşimin hayat şartlarına sahip olmasın ki? Ama maalesef olamıyor. Olamıyor çünkü onların sözde savunucuları buna engel oluyor. Bu yolla o bölgedeki vatandaşlarımızı Türkiye’nin başka bölgelerindeki vatandaşlarımıza karşı kışkırtarak birbirlerinden nefret ettirmeyi amaçlıyorlar.
Hiçbir gerçek kürt yoktur ki Türkiye’yi sevmesin. Hadi sevmedi diyelim gidecekleri nere var? Hadi gidecekleri yeride buldular veya kurdular diyelim Türkiye Cumhuriyeti kadar nerde rahat barınabilirler? Çünkü şahıs olarak baktığımızda bile bir insan farklı bir mekanda bulunduğunda ne kadar rahat olursa olsun tekrar evine döndüğü zamanki rahatlığı hiçbir yerde bulamaz. Çünkü evi onundur onun öz toprağıdır. Bu örnekte olduğu gibi kürt kardeşlerimizinde, Alevi kardeşlerimizinde öz yurdu Türkiye’dir. Bu yüzdendir ki; gel ey benim kürt kardeşim alevi kardeşim bu oyuna kanma! Sana senden gibi görünen senden değil aslında. Barış içinde yaşayalım öz kardeşinle öz yurdunda...
Birlikte kardeşçe barış içerisinde yaşamamız dileğiyle...
Mustafa AYDIN 12.10.2015
YORUMLAR
allah aşkına git başka bir işle uğraş bu konu üzerine binlerce yazı makale deneme kitap okudum
****Kürtler Kürtlerin savunucusu yokmuş gibi kürtlerin hakkını savunmayı kendilerine vazife edinip Kürtlerin ezildiğini, dışlandığını öne sürmüşlerdir... zilan ağrı katliamlarını bir araştır terörü yok ediyoruz diye 40 bin çocuk kadın öldürüldü dersimi başbakan açıkladı katliam yapılmıştır demedi mi bunlar mı savundular hakklarını senini babanı anneni öldürsünler sen bişey olmaz diyeceksin öyle mi
***bu cümlen faşist yaklaşım değil mi bırak milletiyle yaşasınlar herkes niye demiyorsun tek millet kürt milleti ya da arap milletidir.
Kürde sen Kürtsün, aleviye sen alevisin diyerek onları ‘’başka milletleştirmişlerdir.’’ Oysa kürdünde alevininde tek milleti ‘’türk milletidir.’’
hiçkimse çocuğunu dağa yollamıyor dağa çıkanların %45 üniversite de okuyan çocuklar olduğunu biliyor musun üniversitede ürkücü hocaların kürtlere neler yaptıklarına şahidim....
senini zihniyetinde olan sağduyulu şahıslar çok malesef hem türkler hem kürtler içinde o yüzden memleketim bu halde neyse sonunuzu kazacak nesil yetişiyor
çok şükür gaz bu ülkede ucuz değil
Çok cahilsin şer odaklı öyle mi sözde kürt aydinlar kaydırılıyorlar öyle mi biraz tarih oku AKP gibi konuştum halla halla kürtler terör değiller bir kandırma yok git doğu da yaşa gör eğitim bitmiş doğuda haberin yok kardeşlik demişsin milliyetçilik yapıyorsun bu ülke herkesin sen türk olduğun için fazla paya sahip drğilsin cahil
yok,sul
bu ne şimdi
hakaretvari tutumunuzdan bahsediyorum ki
caghil kim aşikaren ortada değil mi şimdi
arkadaş yazmış siz de okuyun fikrinizi deyin, cahil diyerek kendinizi yüceltemezsiniz ancak düşürürsünüz dostum
cahil ya da değil bunu imgelemek size düşmez
bu şekilde siz ailenizin ferdleriyle konuşabilityormusunuz bakalım
diyelim kıonuştunuz
bize ne değikl mi lakin başkasına konuşamazsınız o konuştuklarınız orda kalmalı bence yani bu tavrınızı yaşattığınız yerden bahsediyorum
herneyse selametle değerli arkadaşım hoşcakal
mustafa aydınn
Cahilliğe gelince, bir alim derki; en büyük cahil doğru söze kötü sözle karşılık verendir.
Siz nası bir okulda okudunuz ki edebiyat sitesinde hakaret etmeyi öğrettiler size? Bu arada siz tarihi kimden okudunuz? Yada kimin tarihini okudunuz. Edebinizi takınmanızı ümit eder, başkalarına cahil demeden önce aynaya bakıp hayasız cahili görmenizi öneririm...