- 401 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HEDEFLER
HEDEFLERİ GERÇEKLEŞTİRME YOLLARI
Her insanın kalbinde bir hedef, yapmak istediği güzel şeyler vardır. Bu hedefler ve istenilen güzel şeyler evde oturup güzel bir müzik eşliğinde zihinden geçirildiği zaman bunların toplamına hayal denir. Eğer harekete geçerek bu hayaller için bir şeyler yapmaya doğru yürümeye başlarsanız işte o anda bunlar hayal olmaktan çıkar ve hedef olurlar.
Hedef, hayallerin çabayla birleşmesiyle olur, bir çaba olmadığı zaman hayaldir ve dünyadaki her insanda bu kısım hayaller vardır. Bu hayaller bizi düşünme zamanı kadar mutlu edebilirler, daha sonra uçup giderler. Fakat hedef boyutuna geçirdiğimiz zaman onu düşünme sırasında da başarmak için ter dökerken de bizi mutlu edebilirler. Bu yüzden hedefler, hayallerden daha kalıcı ve daha fazla enerji verici bir özelliğe sahiptir. Hedefler bir insanın gününü, haftasını, aylarını hatta yıllarını daha mutlu geçirmesini sağlar. Hedeflerimiz olmadığı zaman sabahları uyanmak o kadar keyifli olmaz. Hedefiniz olduğu zaman her sabah uyandığınızda hedefinize biraz daha yaklaşmış olursunuz ki; bu da size yaşama ve çalışma enerjisi aşılar. Dünyadaki en mutsuz insanlar bir hedefi olmayan insanlardır. Bir yerde okumuştum çok hoşuma gitmişti:
“Çocuklara istedikleri her şeyi vererek, onların mutlu olma ve büyük işler başarma ihtimallerini ellerinden alıyoruz.”
Bu sözde de insanın her zaman hayattan isteyeceği bir şeylerin olmasının, bize yaşam gücü verdiği anlatılıyor.
Hedeflerimiz olduğu zaman beynimiz de bedenimiz de daha farklı çalışmaya başlar. Vücudumuzdaki tüm organlar ve sistemler hedefimize ulaşmak için bize yardımcı olur ve kan akış hızımız bile değişir. Biyolojik değişiklikleri belki bilimsel olarak ispatlayamam ama zihinsel ve ruhsal değişiklikleri, hedefleri olan insan her aynaya baktığı zaman görebilir, anlayabilir.
Benim inancıma göre hayalleri olmayan insan yoktur. Her insan yalnız kaldığında veya gece başını yastığına koyduğu anda bir şeyler düşünür. Bu düşündüklerini kimseye söylemediği zaman ve bu düşünceler için bir şey yapmadığı zaman hep aynı şeyleri düşünür. Aynı hayalin tekrarı birçok geceyi doldurur. Hayaliniz için bir şeyler yapmaya, denemeye başlarsanız o zaman her gece düşündükleriniz değişir ve gelişir, beyniniz size hedefleriniz için başka neler yapacağınızı söyler, gösterir. Eğer harekete geçmezseniz bir süre sonra beyniniz, “Bu düşündüklerin gerçekleşemez, sadece hayal!” der ve hayal kalır.
Böyle değil de beyninizi bu istediklerimi nasıl gerçekleştirebilirim diye yönlendirirseniz o zaman size yardım etmek zorunda kalır ve: “Şöyle yapabilirsin veya şunu yapabilirsin…” gibi fikirler verir. İşte bu sayede aklınıza gelen fikri yarın denemeye karar verirsiniz ve hayalden hedefe doğru yola koyulmuş olursunuz. Bu yol da gerçekten çok keyifli bir yoldur. Ben kendimden biliyorum.
Evet, eğer bir üst basamağa geçebildiyseniz yani hedef aşamasına, şimdi de bu hedefleri gerçekleştirmek için bazı yöntemler kullanmalısınız. Benim tavsiyelerim şöyle:
a) Arzu Güçlendiriciler: Hedefinizle ilgili objeler, fotolar veya size hedefinizi ve başardığınız andaki gururu hatırlatıcı bir şeyler bulup odanıza veya sık görebileceğiniz yere koymanız gerekmektedir. Mesela öncesi sonrası yapabilirsiniz. Alın elinize kalemi bir sayfayı ikiye bölün, sol tarafa o işi başarmadanki durumu yazın; sağ tarafa ise o hedefi başardığınızda kazanımları yazın, dolabınıza asın. Gördükçe hedef için bir şeyler yaparsınız ve başarıya on atla koşmaya başlarsınız.
b) Gemileri Yakmak: Emevi hükümdarlarından, Tarık Bin Ziyad, 12 bin kişilik ordusuyla İspanya kıyılarına sefere çıkar. Askerler gemilerden kıyıya indiği zaman 100 bin kişilik İspanya ordusuyla karşı karşıya gelirler. Tarık Bin Ziyad gemiden inen son askerlere gemileri ateşe vermesini söyler. Gemilerinin yandığını gören kendi askerleri şaşırıp kalırlar. Bu sırada Tarık Bin Ziyad, “Arkanızda düşman gibi deniz, önünüzde deniz gibi düşman var, nereye kaçacaksınız, tek şansımız düşmanı yenmek!” der.
İşte bu tarihi olay sonucunda kararlılık ve inanç olan işlerde bu deyim kullanılmaya başlanmış.
Hedefe ulaşmak için kararlı olan ve cesur olan insanlar gemileri yakmalılar. İstediğiniz bir hedef için bazı rahatlıklarınızdan fedakârlık etmeniz gerekir. Sınavı mı kazanmak istiyorsunuz, bir dönem geceleri uykusuz kalacak ve ders çalışacaksınız. Kilo mu vermek istiyorsunuz, çok sevdiğiniz yemekleri daha az yiyeceksiniz belki hiç yemeyeceksiniz. Yabancı dil mi öğrenmek istiyorsunuz, arkadaşlarınız uyurken siz sabah kalkıp kursa gideceksiniz. Okul birincisi mi olmak istiyorsunuz, planlı ve yeterli ders çalışacaksınız. Hedefleriniz çok değişik şeyler olabilir, yapmanız gereken daha iyi bir şeye sahip olmak için elinizdeki bazı şeyleri feda edeceksiniz. Tabii ki bu fedakârlığı gerçekten isteyenler yapmalılar.
c) Pozitif İnsanlarla Birlikte Olun: Çevrenizdeki tüm insanlar sizin başarılı olmanızı istemezler, bu yüzden size yardım edebilecek başarılı olmanızı isteyecek kişilerle zaman geçirin. Negatif düşünen ve konuşan arkadaşlar bu hedef yolunda sizin enerjinizi ve daha kötüsü zamanınızı çalarlar ki zaman bu yolculukta çok değerlidir. Size en büyük desteği aileniz verecektir, onlarla paylaşın hedeflerinizi. Onlar da heyecanlanacaktır, onların heyecanlanması size fazladan güç verir. Unutmayın dost gibi görünen birçok kişi size inanmayıp, sizinle dalga geçebilir. Sizin bunlara değil size inanan insanlara ihtiyacınız var. Şunu da söylemeliyim, birileri size başaramazsın diyorsa işte o zaman başarmak daha keyifli olur. Çevrenizde olumsuz konuşan insanlar olsa bile onlara kulak asmayın, hedefinize sadık kalın. Zaferi kazandığınızda, başaramazsın diyen arkadaşlarınız da belki sizden ilham alırlar ve onlar da ileride başarmak için sizin gibi çalışabilirler.
d) Zihninizi Besleyin: Amacınız ne olursa olsun bu başarma yolculuğunda zihninizi besleyin. Eğer film izlemek istiyorsanız sizi eğlendirecek filmler seçin veya epik filmler. Okuyacağınız kitaplarda başarı kitapları veya kişisel başarı hikâyeleri olsun. Bu gibi kitaplar inancınızı arttırır ve daha hızlanmış olursunuz. Nette birçok ünlü insanın güzel konuşmalarını ve hayatları ile ilgili videoları bulabilirsiniz vakit buldukça bunları izleyin. Unutmayın bütün büyük insanlar mutlaka birilerinden esinlenmiş veya beslenmişlerdir.
e) Zaman Planlama: Hedeflere ulaşma aşamasında sürekli çalışmanızı ve çok yorulmanızı önermiyorum. Kendinize ya bir uzman yardımıyla ya da kendiniz bir çalışma planı oluşturun. Bu çalışma planı içinde mutlaka dinleneceğiniz aralar ve beyninizi sakinleştirecek aktiviteler olmalı. İki saat ders mi çalıştınız yarım saat müzik dinleyin veya bir saat spor yapın. Bu doğru dinlenmeler yorgunluğu alır ve bir saat sonra yine çalışmaya başlayabilirsiniz. Spor yapmak hem sizi motive eder hem de bedeniniz güçlenir, bu sayede başarı ödülünü daha yukarı kaldırma şansınız olur.
f) Hemen Başlayın: Ertelemek bizim ülkemizdeki en genel hastalıktır. Hedefiniz için çalışmaya hemen başlayın. Yarın başlarım, haftaya yaparım gibi düşünceler sizi başarı yolunuzdan saptırır ve başaramayan diğer insanlar gibi olursunuz. Yazımın başında da söylemiştim her insanın hayalleri vardır, sadece eyleme başlayanlar yola çıkmış olur ve hedef olgusu ortaya çıkar.
Hedefiniz için uzun uzadıya düşünmeniz plan yapmanız gerekmez. Siz bir şeyler yapmaya başlayın, aksiyon hâlinde planınız belirecek ve daha iyi şekillenecektir. Bazı insanlar uzunca bir süreyi plan yapmaya ve karşısına çıkacak zorlukları tahmin etmeye harcar, bu doğru bir davranış değildir. Böyle yaparsanız olumsuz olasılıkları düşünmek sizi yavaşlatacak ve başarı için en önemli olan şeyi, motivasyonu azaltacaktır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.