Tütün
Gideceği yolun uzaklığını ölçer gibi uzun uzun baktı yokuşun dibinden gün batımına doğru, bir beklediği vardı da geç kalacakmış endişeyle.
Az ilerideki yarı-yarıya kurumuş çam ağacının dalında cırlak sesiyle öten kargaya olanca içtenliğiyle bir küfür salladı.
Çocukluğunda ne çok öykü anlatmışlardı kim bilir kargalarla ilgili, bahçeden çıkarken yolunun üzerindeki arkta elini yüzünü ve ayaklarını bir güzel yıkayıp paklamıştı eve çıkmadan, biraz erken miydi ne bu saatte evde nasıl olsa kimse yok biraz zaman geçireyim şurada hem dinlenmiş olurum dedi ve duvarın üstündeki en düzgün taşın üzerine yerleşti yavaşça. Epeyce yormuştu bugün toprak onu.
Tütün tabakasını yokladı bir müddet, hangi cebindeydiki musibet.
Sonunda buldu, ıslak elleri azıcık harp etse de cep ağzıyla, birazdan nasıl olsa keyifle tüttürecekti o tütünü, çakmak dedi...İnşallah fitildeki gazyağı buhar olup uçmamıştır sarı sıcakta diye geçirdi içinden..
Yok, yok her şey tamamdı. Tabakasını açıp özenle kağıtlarını çıkardı kuş parmağı ile yüzük parmağının arasına sıkıştırdı tabakanın kapağını, kıyılıp inceltilmiş tütünlerin üzerinde muhafaza ettiği üzerinde okunması kabil olmayan arap alfabesiyle yazılmış sigara kağıdı destesinden bir tanesini özenle ayırıp şahadet parmağıyla işaret parmağının arasına yerleştirerek içini her tarafına eşit dağılacak şekilde tütünle doldurdu.
Tabakanın kapağını kapatıp cebine attıktan sonra zarif hareketlerle içi tütün dolu kağıdı yuvarladı, yuvarladı ve epeyce pekiştirdikten sonra dilinin ucuyla kağıdın boşlukta kalan kenarlarını ıslatıp çevik hareketlerle yapıştırdı rulo kısmı boyunca.
Artık sigarası hazırdı ve en keyifli anlarıydı. Çakmağı çakıp derin bir nefes aldı, bir daha, ve bir daha. Meret vapur dumanı sanki tütüyor ki o biçim. Sonra ağzına garip bir acılık çöktü, ağızlığını hatırladı bu kez, Allah’tan cebindeydi, sigarasını ağızlığa takıp bir nefes daha çekti ama yine aynı zehir zemberek tat.
Ağız dolusu ilendi tütüne, hay seni ekenin de, dikenin de....Yarı-yarıya kalan tütünden sarma sigarayı hışımla ayak ucuna attı ve eze-eze söndürüp, tekrar ayağa kalktı.Gene yokuşun başına doğru uzun uzun baktıktan sonra emin adımlarla yürüdü, oysa eve ulaşmak için çıkacağı yokuş
On- onbeş metre ya var, ya da yoktu.
Keşke senin gibi zıkkımı ekeceğime, bir kaç tane daha zeytin aşılayıp onlara baksaydım diye geçirdi içinden gülümsedi.
Vay gidi yaşlılık dedi, sonra da hey gidi gençlik.
Hatice Ak
YORUMLAR
Vay gidi yaşlılık dedi, sonra da hey gidi gençlik.
MERHABALAR GÖNÜL DOSTU İNSAN ;
EVET MAALESEF İNSAN BELLİ BİR YAŞA GELİNCE O İNSANLARI DAHA İYİ ANLIYOR..TIPKI CAHİT SITKI nın " geç anlıyor insan taşın sert olduğunu...." diye devam eden dizlerinde olduğu gibi..ÇOK ÇOK GÜZEL VEDE ANLAMLIYDI....YÜREĞİNİZ VEDE KALEMİNİZ DERT GÖRMESİN..YÜREKTEN KUTLARIM ..EMEĞİNİZE SAĞLIK .
..SELAM VE SAYGIMLA
biri tütün mü dedi...;)
"SİGARA BIRAKMA ETKİNLİĞİ
Kaç gün olursa, kaç ay olursa, bu etkinliğe katılarak belki sigarayı bırakacaksınız, belki de bir gün bile olsa sigara içmemiş olacaksınız.
Öncelikle geçen sene sigarayı 45 gün bırakmış biri olarak; 2014 yılı için
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=132674 linkinde sigara içmeyişimin 32. Gününde
http://www.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=132954 linkinde de yine sigara içmeyişimin 40. Gününde yaşadıklarım, ruh halim, yazı altında yorumlarıyla destek olanların dost görüşleri bulunmaktadır. Yukarıda belirttiğim gibi 45. Günde tekrar başlamıştım sigaraya.
http://www.edebiyatdefteri.com/siir/948660/sigara---cagin-vebasi-36.html yine bu linkte de sigarayla ilgili bir sayfa.
Bu sene de 31 ağustos-11 aralık 2015 5tarihleri arası 100 gün olarak sigara içmemek için gerçek hayattan bir arkadaşımla iddaya girdik. Bu süre içinde sigara içen karşı tarafa bir takım elbise alacak.
Bu etkinliğe sigara içenlerin katılmasını istiyorum canı gönülden. Bırakmak mecburiyeti elbette yok;)
Öncelikle bir liste yapalım …
Katılımları bekliyorum!
Edebiyat defteri sigara bırakma etkinliği 2015
Sıra - Kişi/Rumuz - Bırakma Tarihi - Bırakmak İst.Gün Sayısı - Dayanamadı Yaktı Trh - 31 12 2015 durum
1 -Bir Dünyevi -31 ağustos 2015 100 gün …/…/2015 ............
2 -Bir Dünyevi dostu -31 ağustos 2015 100 gün …/…/2015 ..............
3 NÜS -10 Eylül 2015 40 gün …/…/2015 ..............
4
5
6..."
yok,sul
ne iş
içmeyi düşünmüyorsun inşallah
Yinsani
bu arada ölmezsem;))