- 698 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yüreklerde Sızı, Gözlerde Yaş Son Bulsun, Canlar Hayat Bulsun!
Yıllardır binlerce sayıda vatandaşımızın terör olayları nedeniyle yaşamını yitirdiği ve yaralanarak engelli kaldığı saldırıların son dönemlerde artış göstermesi bütün vatandaşlarımızı endişeye düşürmekte ve üzüntüye boğmaktadır.
Son aylarda da art arda yaşanan terör ve şiddet olayları nedeniyle yüzlerce sayıda vatandaşımız, askerimiz ve polisimiz yaşamını yitirdi.
Son olarak Ankara Tren Garı’nda yaşadığımız canlı bomba olayında onlarca insanımız yaşamını yitirdi. Bunlar arasında Malatya’dan da gencecik çocuklarımız, canlarımız ve kanlarımız bulunuyordu. Hayatını kaybeden tüm vatandaşlarımıza Allahtan rahmet diliyorum, mekanları cennet olsun, ailelerinin, sevenlerinin ve ülkemizin başı sağ olsun.
İşte bu nedenle kaç gündür elime kâğıt kalem alamıyorum. İçimden ne okumak, ne yazmak ne de araştırmak gelmiyor. Tüm heveslerim, isteklerim bir bir yitip gitti. Karamsarlık bulutu sardı dört bir yanımı. Ankara Garı’nda patlayan canlı bombayla birlikte onlarca canımız ve kanımız hayatını kaybedip gitmişken, ülkenin bağrına acıdan koca bir hançer saplanmışken, insanlar gözyaşlarına boğulmuşken bende nasıl heves kalır ki…
Yaşanan bu terör olayları tüm yürekleri bir kez daha yakmış, herkesi üzüntüye boğmuştur. Sadece evlatlarını yitiren aileleri değil, ülkede ki her aileyi, her ferdi kahretmiştir bu vahşet.
Dünyada ve ülkemizde yaşanılan tüm terör olaylarına ve savaşlara karşı çıkıyor ve nefretle kınıyorum. Bu kınamamı yaparken birincisi insan olmanın gereği olduğundan, ikincisi de engelli bir vatandaş olduğumdandır.
Çünkü terör olayları ve savaşlar insan hayatına mal oldukları gibi binlerce insanında engelli durumuna gelmesine neden olmaktadır.
Engelliliğin, engelli olmanın, engelli doğmanın birçok nedenleri var elbette. Bunları sıralamak gerekirse başlıca doğum öncesi, doğum esnasında ve doğun sonrası oluşan değişik nedenler şeklinde açıklayabiliriz.
Bunlardan birkaç örnek vermek gerekirse de akraba evliliği, çevre kirliliği, nükleer olaylar, ev, trafik ve iş kazaları geçirilmesi, doğal afetler, terör olayları ve savaşların yaşanılması diye kısaca sıralayabiliriz. Bir tarafta kendi elimizde olan nedenler diğer tarafta ise kendi elimizde olmayan dış etkilerden kaynaklanan nedenlerden dolayı engelli oluyoruz.
Yukarıda kısaca başlıklar halinde sıralamaya çalıştığım nedenlerden dolayı belki vatandaşların tümü engelli doğmayabilir veya olmayabilir.
Ancak bunlar arasında bulunan iki olay nedeniyle belki insanların tümü kolundan, bacağından, gözlerinden, kulaklarından veya başka organlarından engelli olmayabilir. Ama bu iki olay nedeniyle insanların tümünde de engellilik ortaya çıkmaktadır.
Bu iki olaydan biri terör olayları diğeri ise savaşlardır. Terör olayları ve savaşlar nedeniyle insanların onlarcası, yüzlercesi hayatını kaybediyor, binlercesi de yaralanıyor ve engelli konumuna düşüyor. Ancak farkında olmadığımız bir durumda bu olayları gören, yaşayan, haberlerde okuyan, izleyen milyonlarca insanımızda psikolojik olarak hastalanıyor, ruhsal çöküntü yaşıyor ve engelli haline geliyor.
Hangi insan gazetelerde ve televizyonlarda terör olayları, savaşları, cinayet ve şiddet haberlerinde ölen ve yaralananları gördüğünde “ben etkilenmiyorum” diyebilir. Kendine insanım diyen ve insanlığın özünü taşıyan her insan ölen ve yaralananların kimliğine, fikrine, inancına, düşüncesine vb bakmadan bu olaylar karşısında etkilenmekte ve psikolojik olarak ruhsal çöküntü yaşamaktadır.
Sözün özü olarak, yukarıda da belirttiğim gibi yaşadığımız her terör olayı ve savaş karşısında onlarca, yüzlerce insanımız hayatının kaybediyor, binlercesi de yaralanıyor ve yaralananlarla beraber bu olayları gören, okuyan ve izleyen milyonlarca insanımızda engelli durumuna geliyor. İşte bu nedenle engelsiz bir dünya engelsiz bir Türkiye için nereden gelirse gelsin, neyden kaynaklanırsa kaynaklansın tüm terör olaylarını ve savaşları şiddetle kınıyorum.
Artık yüreklerde sızı, gözlerde yaş son bulsun, canlar hayat bulsun!
Ali Haydar KOYUN
Engelli Aktivist/Disabled Activists
Kaynak: Malatya Söz Gazetesi
alihaydarkoyun.com/index.php/2015/10/14/yureklerde-sizi-gozlerde-yas-son-bulsun-canlar-hayat-bulsun/
www.malatyasoz.com/yazar-yureklerde-sizi-gozlerde-yas-son-bulsun-canlar-hayat-bulsun-71.html
solbakis.com/yazar-244-yureklerde_sizi_gozlerde_yas_son_bulsun_canlar_hayat_bulsun.html
www.gunestv.com/?islem=yzr&ID=26007&isim=sozun-ozu.html
www.malatyahabermerkezi.com/yazar-176-yureklerde-sizi-gozlerde-yas-son-bulsun-canlar-hayat-bulsun.html
www.halamer.com/yazarlar/ali-haydar-koyun/sizlerin-istedigi-kimse-o-orada-temsil-edilecek/78/
www.yasadikca.com/nurlar-icerisinde-yat-baba-26873
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.