Hastalık ve Sağlığın Seyri-Kemoterapi Günleri-2
Merhaba Sevgili Dostlar
Bugün 10 ekim.İkinci terapiyi 1 ekim de aldım.Hemen kendime gelemediğim için yazamadım.Şimdide çok iyi değilim zamanla iyi olacam inşallah..Yinede biraz yazayım yarısı hazırda dursun istedim ve yazmaya başladım.
Evet dostlar 2. terapiyi almak için 1 ekimde hastaneye Dilek hanımın yanına gittim.Beni kan tahlili yaptırmam için yönlendirdi.Kan verdiğim hemşire 2 saat sonra sonuçların çıkacağını ve beni arayacaklarını söyledi.Bende bu zaman içinde hastaneden eve geldim.Yapılacak az işlerim vardı onları hallettim.
Telefonum çalıyor,
--Alo
--İyi günler, kan tahlili sonuçlarınız çıktı lütfen hastaneye geliniz.
--Tamam teşekkür ederim 5 dakikaya ordayım.
Eşimle birlikte hemen hastaneye gittik.Direk kemoterapi odasına girdim.Boş olan bir koltuğa oturdum.Hemşire geldi damaryolunu açtı ve ilacı vermeye başladı.Bugün diğerlerini pek takip etmedim.Sanki terapiye alışmıştım.Kendimi takip ettim çünki neler yaşanıyor bilmem gerekirdi.
İlk ilaç damara girmeye başladı.Birinci terapideki gibi kalp atışım hızlanmadı, daha sakindim. Tansiyonum düştü ama çok etkilemedi. 2. serum takılınca çubuk kraker ve meyvesuyu vermeye başlandı.Önceki terapide herkes almış ben almamıştım.Bu sefer aldım, çünki gerekliki bunu yapıyorlar diye düşündüm.Herkes gibi bende krakeri açtım yemeye başladım.Çenem ağrıyordu çiğnerken tat alamıyorum zaten.Baktım herkes bitiriyo bende bitirdim zorda olsa yedim.
İki saat sonra serumlar bitti.Eşimi aradım beni alması için çünki tansiyonum düşük olduğundan tek başıma yürüyemiyordum.Ve nihayetinde evime gedim hemen uzandım.
Biraz dinlendikten sonra bir tas çorba içmek istedim.Acıktığımdan değil tabi mecbur olduğumdan.Çorbamı içtim ve yattım uyudum.Fazla uyumamıştım 2 saat sonra uyandım ama kalkamadım.Su içmek istedim bir yudumdan başka içemedim.Mide bulantısı oldu.Birazdan içerim diye düşündüm fakat ozamanda içemedim.Midem kabul etmiyordu ne suyu ne yemeği. Terapiyi aldığım gün perşembeye denk gelmişti.Ogün sabaha kadar uyudum.Sabah kalktığımda aç karnına alınan bir ilaç var onu içtim.Mide koruyucu olduğu söylenmişti. Eşim kahvaltıyı hazırladı bense bir lokmadan başka bişey yiyemedim.Biraz zorladım kendimi yemek için ama bir kaç lokma daha başka yok.Biraz dinleneyim geçer belki dedik ve bulantı ilacı vermişlerdi hemen onu içtim.Başımı kaldıramıyordum devamlı yatırdum.Cuma günüde birşey yemeden geçmişti.Cumarteside aynı olunca doktora gitmeye karar verdik ama pazartesi olmasını bekledik.Diyeceksiniz ki acile neden gitmedin.Herşeyin ilkinde acemilik olurya bizde de öyle oldu.Acil benim derdimi anlamaz belki zaten haftasonu orda yanlış tedavi görmim diye düşündük.
Pazartesi sabahtan Dilek hanıma gittik.Durumu anlattım hemen serum takviyesi verdi.Diğerlerinde de aynısını yaşarsan hemen gel diye de uyardı.’ saat serum yedim eve geldim.Kendime gelmiştim karnım acıkmıştı hemen yemek yedim şükür rabbime dedim.Bulantım kalmamıştı daha sonraki günlerde de olmamıştı.
Şimdi 22 ekime kadar kendime gelmem daha güçlenmem kan değerlerimi yerine koymam gerek.Bu terapiyi alınca bol su içmek ve iyi beslenmek gerekiyormuş.
Evet dostlar bir sonraki terapi yazısında görüşmek üzere...
Sağlıcakla kalın....
Mihracan
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.