- 621 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANDIR KADIN
Sensiz di gece .. kadın başına gelecekleri bilmeden loş sokak lambasının ışığında. yürüyordu.
korkak, adımları tedirgin,ardına bakıyordu ara sıra.hızlı yürümeye ve bir an önce eve varmayı düşünüyordu.
sokağı hızlı adımlarla döndü döndü dönmesine de ...ellerinde içki şişeleri olan sokak serserileri,
kadını görünce tüm çirkinliklerini yapmaya başladılar.
Kadın elindeki torbayla koşmaya başladı ,arkasından geliyorlar ona lafla tacizde bulunuyorlardı ,
koşuyordu kadın tüm yorgun bedenine rağmen,bir ara ayağı takıldı sendeledi, hemen toparlayıp yeniden koşmaya,
başladı,torbasındaki gündüzden aldığı ekmeği de yere düşmüştü,herşeyi bıraktı, kaçıyordu.
ardı sıra gelenler onu bırakmayı düşünmüyorlardı .adeta kedinin fareyle oynadığı gibi oynuyorlardı.
çirkin çirkin gülüp,nereye kadar kaçacaksın diyorlardı. ne işin var gece gece kadın başına sözlerine
cevap vermek istergibi..durakladı. erkeklerdeki bu zihniyeti bir türlü anlayamammıştı. senelerdir.
çalışması gerekti , evde hasta çocuğuna ilaç götürmesi gerekti . yaşamı için çalışmalıydı.. gecesi gündüzümü,
olurdu bunun.?diyemedi tabi.onun bu dalgınlığından faydalanan onu kolundan tutup, düşürdü yere,
diyeri üzerine çullandı.hem ağlıyor hemde yalvarıyordu, bırakın eve gitmeliyim çocuğum hasta bırakın ..!!
karnı aç hasta...önce bizi doyur öyle gidersin diyordu birisi.. tok sesiyle.
ağlıyor çırpınıyordu kadın ama,güçsüzdü, çırpınırken yorulmuş zaten yorgun olan bedeni,bitap düşmüştü,
bir hamleyle dizini adamın apışına vurarak kalktı...sendeleyen adama yerden aldığı taşı başına vurdu.
adam dizlerinin üzerindeydi ama arkaya doğru düştü. başını birde kaldırıma vurdu. kanlar akıyordu..
adamın başının kanaması diyerlerini korkuttu. öldü öldü diye kaçmaya başladılar..
gerçekten adam ölmüştü.. kadın . binbir duygu içinde orada kalakalmıştı . napacağını bilmeden. devriye gezen polis
olaya vakıp olup, kadını hemen tutukladı. kadın hala şoktaydı..adam ölmüştü...
canını zor kurtarmış olan kadın birde üstelik katil olmuştu..istemeden oldu .. aslında ben ...diyemedi..
dese inanırlarmıydı.. gecenin bir vakti ne işi vardı? erkekler hep böyle düşünmüyorlarmı..?
kadının yerinin evi, varsa kocasının yanı çocuklarının dibi değilmiydi.. zaten senelerdir bu zihniyetle yaşamıştı..
kime inandıracaktı ekmek parası ve çocuğu için çalışması gerektiğini o saatte.. hem söylese inanacaklarmıydı.
kuyruk bulayan hep kadın olmazmıydı erkek ..canı isteyince .. şimdi bir şey derdim de ayıp olacak sizlere...
titrek ve korkak dudaklarından sadece ben suçsuzum çıkmıştı..kadının...
şimdi erkekleri yetiştiren . anneler..sözüm size.. !!! kadınında kendileri gibi insan olduğunu anlatarak büyütün.
kendileri gibi her hakka sahip olduğunu ve o istemedikce zorla sahip olmaya çalışılmamasını öğretin..öğretin ki,
yarınların bireyleri daha mutlu olabilsin. kimileri bir hiç uğruna toprağa girmesin.kimileride,
suçsuz yere hapishanelerde çürümesin...
8,9,2015
kumsaldaki ayak izi
YORUMLAR
Ailelerin evlatlarını büyütürken daha evin içinde erkek kadın olarak ayırım yapıyor. Örneğin düşüp canını acıtan bir oğlana, "Ayıp kız gibi ağlama" derken, cesaretinden dolayı bir kız çocuğuna , "seni erkek Fatma" diye lakaplar takıyoruz... Bahsettiğiniz gibi kadın olarak var olmaya çalışmak da iki katı zor.
Bu dünyada yaşamak, hayatını sürdürmeye çalışmak bütünüyle zor. Ama esas nedeni önce insan olmayı başaramamaktan meydana geliyor.
Haklısın....
Billur T. Phelps tarafından 10/10/2015 11:31:58 PM zamanında düzenlenmiştir.