- 1193 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
Mersin ve Laik Atatürkçü Özel Dershaneler!...
Mersin, tüm etnik köken ve inançları barış içerisinde barındıran ve kaynaştıran çok özel bir kentimizdir. Tez konusu olması halinde, Dünya barışına çok büyük katkıları olacağı çok aşikardır. Mersin ilimizin bu yapısını korumak ve kollamak gerek. Yarınlarıın büyükleri olacak çocuklarımızı en iyi şekilde eğitmek ve yetiştirmek zorundayız. Mersin gençliği yarınlara damgasını vurmalıdır. İşte tüm bunların yolu iyi eğitimden geçmektedir... Aile, ilköğretim, orta öğretim, yüksek öğretim ve bütün bunları çok yakından ilgilenderen özel dershaneleri birlikte işleyelim...
Geçenlerde ziyaret ettiğim dostum ve arkadaşım Güney Dershanesi Rehber Öğretmeni Şükrü Yücedağ ile, özel dershaneler konusunu çok ayrıntılı bir şekilde söyleştik. İstiklal Caddesi üzerinde bulanan Güney Dersanesinde ülke istiklali konusunda sohpet etmek ayrı bir güzellik oldu. ülke istiklalini konu etmekİçiresinde bulunduğumuz siyasi karışıklığın çözümleri üzerine lafladık uzun uzun. Tüm konuların tek çözümünün eğitimden geçtiğine kanaat getirdik. Yarınlarımız ve geleceğimiz olan çocukların çok kutsal varlıklar olduğunu vurguladık. Ailelerin bu konularda çok seçici olma zorunda olduklarını vurgulayan Yücedağ, bir özel dershanede bunuması gereken nitelikleri bir bir sıralamaya başladı. İyi bir özel dershanenin; Tüm kesimleri kucaklayan laik ve Atatürkçü bir öğretmen kadrosuna sahip olması gerektiğini, sınıf mevcutlarının maksimum yirmi kişi olmasını gerektiğini, öğrencilerin tüm sorunlarıyla ilgilenmesi gerektiğini, paradan önce eğitimin öncelikli olması gerektiğini, öğrencilerin rahat etmesi için her türlü donanımın sağlanması gerektiğini, samimi ve içten olunması gerektiğini, ‘ikinci ajandalı’ özel dershanelerin hepimize çok zarar verdiğini özellikle elirten Yücedağ, tüm çalışmalarının fekadarca yapılması gerektiğini ısrarla ifade etmiştir. Bu konuda ailelerin çok duyarlı olması gerekir diyen Yücedağ, öğrencileri en iyi şekilde yetiştirmek adına hiçbir fedakarlıktan kaçınmayacaklarını ve olumsuz her türlü gelişmenin karşısında olacaklarını belirtmiştir. Öğrencileri kendi öz çocukları olarak gördüklerini ve ailelerin laik Atatürkçü öğretmenlere güvenmesi gerektiğini irdelemiştir. Bu konularda çok samimi ve bilgili bir kadroya sahip olduklarını ifade eden Yücedağ, bu konalırın çok hassas konular olduğunu ve hata yapma lüksünün çok ağır bedellere yol açabileceğini dile getirmiştir. Anne ile babalara çok büyük görevler düşmektedir....
Bu nedenle; her vatandaşımız, Laik Atatürkçü yetiştirilmek zorundadır. Çocuklarımızı yarınlara hazırlayacak olan özel dershaneleri mutlaka bu yönleri ile iyice incelemeliyiz. Mersin, bir barış kentidir. Mersin ve ülkemiz için en iyi şekilde yetiştirilecek öğrenci çocuklarımız, yarınların en büyük teminatı olacaktır. Bu konulara gölge düşürecek hiçbir düşünceye fırsat vermeden seçim yapalım. Mersinli en iyi özel dershanelere çocuklarını göndermelkle mükelleftir. Her anne ve baba için tüm çocuklar çok kutsaldır. Yarınların yöneticileri bu çocuklarımız olacaktır. Temiz ve adil bir bir yönetim için ‘duyarlı’ olalım ve bu şekilde eğitim fırsatını kaçırmayalım. Mersin için, Ülkemiz için en iyisini seçelim ve bu şekilde akalam güzel yarınlara!... Güneye yakışacak güney dershanelere gönderelim kutsal varıklarımız çocuklarımızı!... Laik Atatürkçü, demokratik yarınlar adına elele.... Laiklik, ateistler dahil tüm etnik köken ve inançların teminatıdır. Dershaneler bu kriterleri sonuna kadar savunmalıdır!... Herşey kutsal çocuklarımız için!... Bizleri en iyi şekilde eğitecek laik Atatürçü dershanelere sahip çıkalım!...
Bir şiir ile taçlandıralım;
Yarına Haykırış
Yarınlar en güzelinden bizim olsun
Yüreklerimiz saygı ve sevgiyle dolsun
Solsun karanlık olan tüm düşünceler
Yalan ve dolandan uzak kalsın efeler
Tarih gerçek olanları gerçekçi yazar
Dalkavuklar tarihin düşmanıdır yazar
Mafya azar, kendi kuyusunu kazarmış
Şan ile şereften olur insanca haykırmak.
YORUMLAR
Tüm fikirlere saygılı olan tek yönetim biçiminin "LAİKLİK" olduğunu açıklamak amacıyla yazdım.... Laiklik derken, tüm inançlara saygılı olan özel dershaneleri belirtmek istedim... Ancak, keşke özel dershaneler hiç olmasaydı!... Ülke eğitimimiz hepten özel dershanelerden kurtulsaydı daha iyi olurdu!... Mademki varlar ve herkes çocuğunu göndermek zorunda yapılacak tek şey bunlardan iyisini seçmek!... Tüm etnik köken ve inançların teminatıdır bu seçimlik konu!...
Selim Temiz tarafından 7/20/2008 4:26:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Selim Temiz tarafından 7/25/2008 9:38:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Güney dershanesinin epey bir reklamı gibi olmuş...
"Güneye yakışacak güney dershanelere gönderelim kutsal varıklarımız çocuklarımızı!... " cümlesiyle de bu reklam pekiştirilmiş.
Çocukları bir ideolojinin tek tip üretim beyni yıkanmış bireylerinden ziyade, sorgulayan, araştıran bireyler olarak yetiştirmenin daha önemli olduğunu bir tarafa bırakırsak, kişisel olarak "özel dershane" kavramına karşıyım..Velilerin, öğrencilerin, halkın, özel dershaneye ihtiyaç duymaması gerekir aslında. Okullarda alınan eğitimin kalitesinin yükseltilmesi, bir anlamda özel dershanelerden çıkar temin eden eğitim sömürücülerinin de önünü kesecektir diye düşünüyorum..