- 479 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SEVGİ VE TANRI
==SEVGİ ve TANRI==
Tanrıyı soruyorsan acaba o nerdedir
O daima sevginin bulunduğu yerdedir
Hüsnü Sönmezer
Derken.
Hep yüce Tanrının sevgisinin yüreğimde olduğunu hissetmişimdir ömrüm boyunca.
Hem de bizim onu sevdiğimizden onun bizi daha çok sevdiğini düşünmüşümdür hep.
Yada onun bize verdiklerinin binde birini bizim ona veremediğimizi anımsamışımdır her seferinde, düşündüğüm zaman inceden inceye.
Önce annemizin karnında vermiştir yaşam suyumuzu, anne ve babamızı besleyip de bizim de beslenmemizi sağlayarak.
Onlara can vermiştir önce bizi dünyaya getirmeleri için.
Sonra gayret kuvvet vermiştir.
Güç vermiştir.
Rızk vermiştir.
Zaman vermiştir.
Ve de en önemlisi sevgi ve şefkat vermiştir yüreklerine bizi severek büyütmeleri için.
Birde annemize süt vermiştir aylarca emzirmesi için yavrusunu.
O yavru büyürken onlara da yaşadıklarından tecrübeler vermiştir yavrularına aktarmaları için.
Yıllar böyle geçip giderken anneyle baba üretmek görevini tamamladıklarından yaşlanmaya başlayıp öteki dünyaya hazırlandıklarında, dünyaya gelen çocuklarına her geçen gün güç kuvvet ve rızk vermiştir dünyanın zevklerini tatmaları için.işte bu döngü böylece devam edip gelmiştir dünya kurulduğundan bu yana.
Ama hep veren yüce Tanrı olmuştur bizlere her şeyi birer, birer zaman içinde biz anlamadan.
Acaba sevmeyen bu kadar değerli şeyleri verir mi ki birilerine.
İşte bunun için Tanrının olduğu yerde hep sevgi vardır diye düşünmüşümdür.
Yada Tanrıyı arayanlara “sevginin olduğu yere bakın” demişimdir yaşamım boyunca.
Sevgi hep doğurgandır, vericidir, hep seven verir bir şeyleri sevdiğine.
Madde de olsa bu verilen. Manevi de olsa.
Öyleyse Tanrı o kadar büyük bir sevgiye sahiptir ki hep verir bize en güzel şeyleri annemizin karnından ölene kadar.
Onun içindir ki sevgi Tanrının olduğu yerdedir.
Yada Tanrı hep sevgi ile birliktedir.
Bilmem yüreğimdekileri anlatabildim mi?
Yada sevginin Tanrı ile nasıl bütünleştiğini.
Öyle değimli.
Ne dersiniz…
Hüsnü SÖNMEZER 10.mayıs.2013
YORUMLAR
Saygıdeğer arkadaşım güzel bir yazıyı kaleme almışsınız ...irdelemişsiniz sevgiyi de bütünleştirmişsiniz....Ancak konuyu müsadelerinizle açmak istiyorum Tanrı babında
Biz Müslümanların Yaratıcısı taptığı ilahi güç Karahanlılardan sonra ALLAH tır ...Kelimeyi şahadetimizde Allah ismi yerine Tanrı sözcüğü var mı ..yok !... Söyleyebilir miyiz Hayır ... Tanrı tapılacak şey demektir..Tanrı kelimesini kenara bırakıyoruz olması gereken bu ..çünkü Fatiha süresinden sonra kuranın içinde sıfatları vardır ki her bir safının yanında ilk adı olan ALLAH yer alır....Ne diyor ihlas süresi Kulhûvallahu Ehad Yemin ederim ki Allah eşşizdir...Dağa Taşa ve insan kalbine imzasını ALLAH diye atmışsa yaratıcı bu ismi kullanmamız gerekmez mi ...
ve ve ve ancak Tanrı kelimesini bu bağlamda kullanırsak kurtuluşumuz olur;yok Biz Türküz Allah demeyeceğiz Türklüğümüz gereği tengri demeye devam edeceğiz dersek ki helak olanlardan oluruz Allah muhafaza benim kitabımda tanrı üstü açık bir nesne yağmuru hoyrat olandır ...çünkü Tanrı kelimesini Haçlılar -Yahudiler ve diğer dini inanışlar da olanlar kullanır ...ve değerli arkadaşım bana sorsalar ki tanrıya inanıyor musunuz ve ben desem ki benim Tanrım Yüce Allahtır bu ayrıntıyla olsa kurtuluşa ererim ...lakin ben tanrıya inanıyorum arapça deyimi reddediyorum dersem ona hep tanrım diyeceğim dersem inançta ikilik yaratacağımdam helaka uğrarım Rabbime sığınırım ... islamda bu haramdır.....bunu size ve tüm okuyuculara da hatırlatma babında yazdım tabiiki inançlar farklılık arz edecektir...biz saygımızı kuran çerçevesinde koruruz .. ve hiç bir zamanda Alllahsız bir Tanrı kelimesini telafuz etmedim ..şiirlerimde bile tanrım derken bir alt satırda onun sıfatları onun destekledi..
Gelelim yazının içinde yaratıcıyı resmeylemenize.ki gerçekten o rahmeti ile gazabını kuşatandır...Sevgide bir kul onunla yarışamaz..Bir anne bile anne şefkatini onunla yarıştıramaz ...Anneye o gücü ve sevgiyi verende odur...yoksa ki insanoğluna aşkından bir dirhem vermezse insanoğlu firavunlaşır...ve cennet sınavla verilen bir yerdir ..eza çekmeden orada dünyaya gelen Adem ve Havva eğer şeytana uymasaydı cennetten elbette kovulmazdık da diyemeyiz melekler öncesi ruhlar alemini yaratırken herşeyi bilen ve kayıt altına alan odur ve onu sorgulamak sa işimiz olamaz ...biz kimimiz ki..ondan gelen ve ona gidecek olan..edebi yönüyle haktan kul..edepsiz yönüyle *oktan kul..Rabbim bizi o günde utandırmasın vesselam..
selam ve muhabbetle
Gül ESEN tarafından 10/10/2015 1:38:40 PM zamanında düzenlenmiştir.
evet tanrı sevginin olduğu yerdedir bence de öyle lakin
o sevgi nedir ana sevgisi mi kardeş akraba falan mı ya da sevgili sevgisi mi
en yüksek boyutta sevgiler bunlar da insan burda babasını mı çok senver yoksa sevgilisini mi
hangi sevgi sevgiliye duyulan sevgiden daha ülvi olabilir ki
neden çünki şehveti coşturan sevgi aşktır
bedenimizdeki yüjksek çözünürlülükteki melekeleri ortaya çıkarrtması babından ve müthiş özeldir
allah cc. bu sevginin neresindedir eğer ıo nu herşeyden daha çok seveceksek değil mi
gelin çıkın işin içinden vesselam
ÇIKMAZ SOKAK :))