- 2257 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ULAŞILMAZ SEVDA
BÖLÜM 1(OKUL ZAMANI)
Herzamankinden farklı doğmuştu o gün Ankara’ya güneş..Her gün penceresine konan kuşlar o gün tedirgin ötüşüyorlardı sanki..Her şey farklıydı o gün.sadece saçlarını her gün örttüğü bordo şalı o gün de yanındaydı.Annesinin en sevdiği renkti kırmızı.o yüzden her tonunu ayrı severdi.annesinden ona kalan tek şeydi çünkü.
Bahar bu gün biraz erken uyanmıştı.Hemen okul çantasındaki kitapları çıkarıp birkaç elbise koymuştu çantasına .Sonrada okul formasını giyindi.Aslında yalan söylemeyi hiç sevmezdi ama biraz da eğlence gerekiyordu sıkıcı ve kırgın hayatına.Kahvaltıyı hazırlamıştı ki babası da uyanmıştı.Rafet Bey eşinin ölümünden sonra hiç evlenmemiş,geri kalan hayatını biricik kızı Bahar ’a ayırmıştı.Aslında Hakim olan Rafet bey eşinin ölümünden sonra mesleğini bırakmış,esnaflık yapmaya başlamıştır.
Eşi Sevim Hanımı trafik kazasında kaybetmiş o kazaya sebep olan herkese bitmek tükenmez bilmeyen bir öfke beslemiştir.Sadece kazaya sebep olan kişiye değildir öfkesi,o kişinin ailesine,mahallesinde ki berbere,komşularına,kaza yerinde olup ta eşine yardım edemeyen herkese ve üstelik eşini hayatta tutamayan kendisine bile öfkelidir.
O gün Bahar ’da olan değişik davranışların Rafet bey de farkındadır.Ama lise öğrencisi olan kızının ona yalan söyleyip okulu ekeceğini bilmemektedir.Bu tedirginliği kadınların olağan dönemlerindeki değişikliğe yormaktadır.
Kahvaltılarını yapıp,sofrayı toparlamaya başlamışlardı bile Rafet beyin de biraz acelesi vardı.Yetişmesi gereken bir yer vardı.Bu gün hiç konuşmadan aynı evden çıkıp aynı arabaya binmişlerdi.Fakat suskunluk burada da devam etmekteydi. Bahar’ ın okuluna yaklaşmışlardı ki köprünün orada arkadaşını görmüştü Bahar.Hemen arabanın camını açıp:
-Eceee diye seslendi.
Bu seslenişin ardından Ece de arabaya bindi.Rafet Bey her şeyden habersiz okulla ilgili sorular soruyordu.
-Bu sene sonuncu sınıftasınız. Nerede okumayı düşünüyorsun Ece?
Bunları Ece’ nin üniversite okumayı düşünmediğini bilmeyerek sormuştu Rafet bey.
-Kpss’ ye gireceğim bu sene.
Aslında istediği bu da değildi.O liseyi bitirir bitirmez ailesinin bile haberi olmadığı bir şey yapacaktı.Evlenecekti…
Rafet beye göre herkes okumalı,eline mesleğini almalıydı.özellikle kadın şiddet olaylarının arttığı şu dönemlerde bütün kız çocuklarının bunu yapmasını isterdi.Tam bunlara uygun bir cevap vereceklerdi ki kızlar duran arabadan inerek okula doğru ilerlemeye başladılar.Rafet bey:
-İyi dersler dediğini bile duymadılar.
MERYEM KAFADAR
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.