- 462 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
JASMİN DEDE VE PALAVRALAR ÇETESİ Bölüm -1
JASMİN DEDE VE
PALAVRALAR
ÇETESİ
Jasmin Dede ve Palavralar Çetesi
Bölüm -1
Benim adım Jasmin dede. Sokağımın çocukları böyle bir isim taktı. Baştan tuhafıma gitti. Ama bir bildikleri vardır dedim geçtim.
Önce biraz kendimden bahsedeyim, altmışlı yaşların sonlarındayım. Sevdiğim üç şey var. Çocuklar hayvanlar ( daha çok sokak hayvanlarını kastediyorum) ve futbol. Uzun zamandır yalnız yaşıyorum ha bir şey daha var okumayı çok seviyorum ve yaşadığım semtte ufacık bir kitap evim var
Jasmin Dede ve Palavralar çetesinin ilk toplantısını sıcak bir yaz gününün öğleden sonrası benim evimde yapma kararını oy birliği ile aldık. Çetenin yönetim kurulu üyeleri şu isimlerden oluştu..
Palavralar çetesi:
1. Busel
2. Çağla
3. Duru
4. Beyza
5. Eda
6. Arda
7. Rüzgâr
Busel:
_ Jasmin Dede şimdi söz sende ne yapmamızı istiyorsun?
Jasmin Dede:
_ Çocuklar siz limonatalarınızı içerken bir taraftan da beni dinleyin. Sizlerden ilk istediğim şey sokağımızda bizimle beraber yaşayan sokak hayvanlarının yaşamlarını kolaylaştırmalıyız.
Duru:
_ Nasıl olacak bu?
Jasmin Dede:
_ Bu çok kolay olacak çocuklar. Bu sene yaz mevsiminin en sıcak günlerini yaşıyoruz. Havalar çok sıcak. Önce sokak hayvanlarının su problemini çözmemiz lazım. Bu da hepimiz için çok basit. Bildiğimiz yoğurt kaplarını kullanacağız. He evin önüne su dolu bir yoğurt kabı koyacağız, ikincisi yiyecek sorununu halletmemiz lazım.
Beyza:
_ Su işini yanıma iki kişi alarak ben hallederim.
Jasmin Dede:
_ O zaman bu işi sen organize ediyorsun Beyza.
Rüzgâr:
_ Biz ne yapacağız?
Jasmin Dede:
_ Çok basit sokağımızda yaşayan hayvanların sayısını tespit etmekle işe başlayabilirsin. Bu soruyu sen sorduğuna göre bu işi de sana veriyorum.
Eda:
_ Bize başka arkadaşlarımız da katılmak isterse ne yapalım?
Jasmin Dede:
_ Ne güzel işte, ne kadar kalabalık olursak işlerimiz o kadar kolaylaşır.
Duru:
_ Akşam bizim evde annem balık yemeği yaptı. Artıklarını kedilere verebilir miyiz?
Jasmin Dede:
_ Yemek artıklarını sokak hayvanlarına vermek güzel bir düşünce ama benim şahsi düşüncem, balık artıklarının bilhassa kedilere verilmesi sakıncalı. Kılçıklar hayvanların boğazına takılıp kalırsa çok acı çekerler.
Duru:
_ Haklısın Jasmin Dede, ama kemikleri verebiliriz değil mi?
Rüzgâr:
_ Olur, tabi onlar kedilerin boğazına takılmaz.
Jasmin Dede:
_Bayat ekmek de olur suya batırarak yumuşatır öyle veririz.
Busel:
_ Toplantı yerimiz burası olduğuna göre benim bir kumbaram var onu buraya koyalım harçlıklarımızdan artan paraları kumbaraya atarak toplanan parayla mama alırız.
Jasmin Dede:
_ Çok güzel bir fikir bir dahaki toplantıya kumbaranı da getir.
Busel:
_ Zaten yanımda getirmiştim Jasmin Dede.
Jasmin Dede:
_ bazen beni çok şaşırtıyorsunuz çocuklar. Sizinle gurur duyuyorum. Eveet bugünkü toplantı burada bitmiştir Önümüzdeki hafta Pazar günü öğleden sonra yine burada toplanacağız. Ha bu arada size bir dahaki gelişinizde getirmek üzere bir ödev veriyorum. Bir dosya kağıdına içinizden geldiği gibi kendinizi anlatan yazı yazacaksınız. Ben de bu ödevleri okuduktan sonra sıralamayı yeniden yapacağım. Şimdi dağılabilirsiniz çocuklar.
Eda:
_ Benden bir lira kumbaraya atmak için.
Jasmin Dede:
_ bendende beş lira hadi bakalım Haftaya buluşmak üzere.
07.10.2015/Çarşamba
Tuğrul Ahmet Pekel
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.