- 539 Okunma
- 4 Yorum
- 1 Beğeni
ŞİİR ÜSTÜNE
====ŞİİR ÜSTÜNE====
“Şiirin ilk dizesini Tanrı yazar” demiştir Fransız yazarları.
Yada “ilk dize Tanrınındır” demişlerdir.
Yada “ilk dizeyi Tanrı düşürür yüreğine insanın” demişlerdir.
Hepsi de aynı kapıya çıkar, hangisi denmiş olursa olsun, Fransız yazarlar tarafından.
“Diğer dizeleri kul, kendisi bulur getirir” demişlerdir. Yani yazar yüreğinden geldiği gibi düzenler anlamında.
Bence çok doğrudur Fransızların söylediği bu sözler.
Hep ilk dizeler bir yerlerde gelir insanın aklına.
Ya gece yarısı ince, ince bir yağmur yağarken,
Ya gün batımı.
Yada otobüste yola bakıp dururken.
Veya spor yaparken akşam saatlerinde.
Bazen de uykudan uyandığınızda sabahın alaca karanlığında.
Ama ne olursa olsun hap aynı yere varmaz mıyız ilk satır aklımıza düştüğünde?
Ve sonrasını biz getirmez miyiz dizeleri alt alta yazarak.
Bir ikindi üzeriydi otobüsten indim, ayağımı yere basar basmaz gözüm güneşe takıldı dönüp de baktığımda. Otobüsün içi loş tu biraz, gözlerim alışmamıştı aydınlığa demek ki. Birden güneşin etrafında ince çizgiler beliriverdi sanki kirpik gibi inceden inceye. Birde yemyeşil bir ağaç durağın yanında, sanki asılı duruyor o çizgilere. Birden aşağıdaki dize düşüverdi gönlümün ortasına.
“GÜNEŞ ASAR KİRPİKLERİNE YEŞİLİ”
Bahar gelmişti ya ağaçlar yemyeşildi ya, arkasından baharın gelişini anlatmak düştü yüreğimin orta yerine ve sonraki dizeler sıralanıverdi arka arkaya.
Birde baktım ki güzel bir şiir oluştu. Adını da “GÜNEŞİN KİRPİKLERİ” koydum. Baharın gelişini anlatarak İzmir e.
Fransızların şiir üstüne söylediklerini bir kez daha anımsadım o ara. Gerçekten doğruluğuna inandım bir kez daha “ilk dize Tanrınındır” sözüne.
Hep “sanatçı doğulur,sanatçı olunmaz” demez mi ustalar.
İşte şiir yazmak da şair olmak da öyle bir şey demek ki.
Ancak eskiden pek şiir yazmazdı bayanlar. Yirmi otuz yıl önce parmakla sayılabilecek kadardı şiir yazarı bayanların sayısı.
Bu son yılarda bir hayli arttı bayan yazarlar. Çok da güzel şiirler yazıyorlar. Okudukça kendilerini kutluyorum genç bayan yazarlarımızı.
Ama birde aşırı erotizme sekse yönelenleri var erkeklere taş çıkartırcasına. Bir de Internet e asmıyorlar mı bunları iri puntlarla yazıp da.
Acaba yine Tanrı mı düşürüyor yüreklerine o seksi yada aşırı erotik dizeleri diye düşünür dururum bazen.
Acaba o konuda bayanlar erkeklerden daha mı cesur oldular son zamanlarda?
Yoksa düşlerimi değişti?
Yada noksan mı yaşadılar o duyguları?
Bilmem ki.
Belki de daha özgürleştiler eskiye nazaran..
Ne dersiniz?..
Hüsnü SÖNMEZER 08.mayıs.2013
YORUMLAR
Şiirde ilham,Tanrı'nın denilen. Gereklidir ama fazla da abartılmamalı. Sadece ilk dize değil bazen bir kaç dize, her neyse.
Nette erotiğin ötesinde yazan bayanlar için: Şiir gibi yazıyım, bak ilham tanrım sen oldun.
profil güzel/avrat
m/Adam kalkıyor
hayal-i fahşa anlatıyor
bayanlar kaçışıyor
sinekler yapışıyor
Yoruma gerek yok, özellikle ÇEKİCİ BAYAN PROFİLİ kullananların arkasında kimler var bilebilir misin?