- 760 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Kaç
Gerçeklerden kaçmaya çalış bak kaçamadın, o halde yüzleş acı çektin ve bitti, ne kadar kolay gördün mü??
YORUMLAR
Benim namaz kılmadığımı, oruç tutmadığımı, zekat vermediğimi ve Hac'ca imkânım el verdiğinde gitmeyeceğimi nerden biliyorsun?
Ben sana günah ile "kafir ve münafık" kavramları ayrı şeyler diyorum.
Kafir inkârcıdır. İmânın bütün şartlarına da karşıdır. Burada biz kâfir ile günahkâr arasındaki farkı söylüyoruz. Fakat sen anlamamakta ısrar ediyorsan, o senin bileceğin iş.
Tavsiyem insanları hor görme, "sen şu'sun, sen bu'sun" diye kesin hükümle yargılama.
Ben namaz kılan, oruç tutan ve zekat veren bir kimse olarak; sözlerini geri almazsan senden öbür tarafta davacı olacağımı da özellikle sana belirtiyorum.
MuzafferKIR
" Zaten İslam’ı zorunlu kıldığı ibadetleri yerine getirmeyen insanlar kafir ve münafık kaydediliyor deftere ."
Bu görüşünüze katılmıyorum.
Kafir ve münafık kavramları apayrı muhteviyata sahip olduğu gibi, "İslâm'ın emrettiğini yapmayan kişi/kişiler" kafir veya münafık olmazlar, GÜNAHKAR olmuş olurlar. Günahkâr olmak ayrı şey, kafir veya münafık ise çok apayrı bir şeydir.
Hele hele kafir olması için bir kimsenin, var olan emri reddetmesi "böyle bir emir mi olurmuş" tarzında saçma sapan konuşması icap eder.
Misal; namaz kılmak farzdır.
Kişi namaz kılmıyorsa günah işlemiş olur. Ama "namaz diye bir şey yok" derse, kafir olmuş olur.
Kişi oruç tutmazsa günah, "oruç da neymiş, akşama kadar aç mı duracaz" derse kafir olmuş olur.
Emri/emirleri yerine getirmeyen herkese kafir iddiası yapılamaz. Kafirlik "inkar" ile alakalıdır.