- 567 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSANOĞLU
İnsanoğlu dünyanın neyi?Adem’den Havva’ya,Yakup’tan Yusuf’a,Tabduktan’Yunus’a,Habil’den Kabil’e uzanan..
Thales’ten Bruno’ya:Kimi ilkelliğin içinden,kimi inancın derinliğinden,kimi felsefenin imbiğinden..Ya insanın insana kıymasının başlangıcı?Kardeşin kardeşe başlayan düşmanlığı,Yusuf’un kuyuya atılışı???
Nedir dünyanın içindeki egemenliği?Buyruklar;buyruk uğruna yaratılan egemenlik ve baskı!..Erdem ve bilgelik,bunalımlar içinde bocalayış,insan aklının alamayacağı buluşları,kavgalar ve savaşları içinden kah doğrulan,kah savaş düşleriyle çıldıran..
İnsanları savaşlara,dogmalara,ırk ve sağcı -solcu avcılıkları içinde insanları kutuplaştırmalara götüren insanoğlu!
Doğaya bakınca insanoğlu tutulur:Durmadan yenilenen,kızılötesi ve morötesi gizeminde yeni düşünceler üreten.
Yaşamının gerçeğine gizlediği kırılmışlık duygusuyla hastalıklı duygulara yöneliş ve insanlığı yok etmeye girişen bir acımasızlığın öncüsü.
Siyasetin içinde dilini keskin bir ustura gibi kullanıp;dayatmacılık anlayışı içinde erdemleri eriten;insanın bütünlüğünü bozan..
Herkese haklarını,ayrıcalıklarını ve sınırlarını,yükümlülüklerini vermeye çalışan da insanoğlu..Yasalara bağlı,haksever ve onurlu olan da insanoğlu..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.