- 626 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KOMŞUSU AÇKEN....
KOMŞUSU AÇKEN…
Kişiler
MÜSLÜMAN ÇOCUK HALİD:7-8 yaşlarında sevimli, karakaşlı, kara gözlü bir arap çocuğu.
MÜŞRİK ÇOCUK ZEYD: Halid ile aynı yaşlarda, esmer, kıvırcık saçlı, zayıf bir oğlan çocuğu.
ANNE: 30 yaşlarında, esmer, bal rengi gözleri olan, temiz yüzlü, genç bir kadın.
BİLAL-İ HABEŞİ: 25-30 yaşlarında, ince yapılı, uzun boylu, eski adıyla Habeşistan bugünkü adıyla Etiyopya halkına mensup zenci bir adam.
MÜŞRİK ADAM: 30-35 yaşlarında, geleneksel çöl kıyafetleri giymiş, zayıf yapılı bir adam.
KOMŞUSU AÇKEN…
SAHNE 1 EKRAN GÖRÜNTÜSÜ/İÇ/GECE
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“Cahiliye döneminde insanlar arasında yardımlaşma yoktu. Yiyeceği ve parası biten aileler çölün ortasına çadır kurarak ölümü beklerlerdi.
SAHNE 2 EKRAN GÖRÜNTÜSÜ/İÇ/GECE
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
“Bu film Babam İsmail Hakkı Taşkın’a ithaf olunmuştur.”
SAHNE 3 EKRAN GÖRÜNTÜSÜ/İÇ/GECE
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
"Sen iyilik yapmaya devam et karşındaki kişi bu iyiliğe layık değilse de sen bu iyiliğe layıksın"
ERNESTO CHE GUEVERA
SAHNE 4 MEKKE/SOKAK/DIŞ/GÜN
Tarih: Miladi 620 yılı
Yer: Mekke.
Müslüman ve müşrik çocuklar bir arada sokakta oyun oynuyorlar.
MÜŞRİK ÇOCUK: Ya Halid biz artık buradan taşınıyoruz. Yiyeceğimiz ve paramız tükendi. Çölün Ortasına çadır kurup ölümü bekleyeceğiz.
MÜSLÜMAN ÇOCUK: Neden, taşınıyorsunuz, neden ölüyorsunuz ya Zeyd?
MÜŞRİK ÇOCUK: Yiyeceğimiz tükendi, hiç paramız kalmadı. Artık kimse bize yardım etmez.
SAHNE 5 EV/İÇ/GÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Müslüman çocuk yol boyunca arkadaşının söylediklerini düşünerek eve gider. Evde annesine;
HALİD: Anneciğim bana biraz ekmek ve hurma verir misin?
Anne bir bezin içine bir ekmek ve biraz hurma koyup bağlar.
ANNE: Al bakalım yavrucuğum.
SAHNE 6 SOKAK/DIŞ/GÜN
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Halid evden getirdiği yiyecekleri müşrik çocuğa verir. Müşrik çocuk sevinçle eve döner. O yiyeceklerle 3 gün daha yaşarlar. Müslüman çocuk ise 3 günde bir düzenli olarak arkadaşına ve ailesine yiyecek götürmeye devam eder.
SAHNE 7 MEKKE/DIŞ /GÜN
Peygamberimiz müşriklerin bu acımasız tutumundan rahatsız olur ve Bilal-i Habeşi’ye şöyle ilan etmesini söyler.
Bilal-i Habeşi bir taşın üstüne çıkar ve şöyle söyler;
BİLAL: Ey insanlar Resulullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu. “komşusu açken tok yatan bizden değildir.”
Dikkat edin Resulullah Müslüman komşu demiyor. Dini ve milliyeti ne olursa olsun komşusu açken tok yatan bizden değildir. diyor.
SAHNE 8 MEKKE/DIŞ /GÜN
Yardım edilen müşrik adam kalabalığın içinden şöyle seslenir;
MÜŞRİK: Ya Muhammed! Allah’a ant olsun ki sen Hak peygambersin ve sana inen kitap haktır, ben senin getirdiğin dine ve sana iman ettim.
SON
Yönetmene Not: çöl ortamı olarak Bursa Eşkel ve Eğerce sahilleri kumluk alan olduğu için çekimler burada yapılabilir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.