- 689 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Şiir sevdalısı ve Sporcu Bünyamin Akyürek ile...
Genç sporcu ve şiir sevdalısı Bünyamin Akyürek “Benim kazancım duygu ve düşüncelerim rahatlıkla söyleyebiliyorum ve herkese açık olduğum için güveniliyorum bu yüzden bunu bir kazanç görüyorum.”
SORU- Bize kısaca kendinizi tanıtır mısınız? Hangi okullarda okudunuz bugüne kadar?
BÜNYAMİN AKYĞREK- Erbaa 20.04.1995 doğumluyum. İstanbul Avcılar’da Atatürk ilköğretim okuluna başlamıştım 2002-2003 eğitim yılları arasında. 3. sınıfın yarı dönemini okuduktan sonra memleketim olan TOKAT’ a geldim. Eğitim öğretimime TOKAT ili Erbaa ilçesinin Doğanyurt köyünde yani kendi köyümde Doğanyurt ilköğretim okulunda devam ettirdim. Daha sonra burada 5.sınıfa kadar okuduktan sonra 6.sınıfımı okumak üzere Erbaa’ya geldim ortaokulumu Hüseyin Özdilek ilk öğretim okulunda okuduktan sonra lise eğitimim için Coşkun Önder Lisesine kayıt oldum 9.sınıfı burada okuduktan sonra bazı nedenlerden dolayı TOKAT Merkez’ deki TOKAT TEKNİK VE ENDÜSTRİ MESLEK LİSESİNE yani şimdiki ismi ile MESLEKİ VE TEKNİK ANADOLU LİSESİNE kayıt yaptırdım ve lise eğitimimi burada tamamlamış oldum.
SORU- Biz sizi şiir sevdalısı olarak biliyoruz. Şiire başlama hikayenizi bize anlatır mısınız ?
BÜNYAMİN AKYÜREK- Şiir’e başlama hikayem şöyle;
Tokat Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesinde yani okulum bir şiir yarışması düzenlenecekti. Bende düşündüm ama çok düşündüm ve dedim ki bende girebilirim aslında bu yarışmaya ve benim hiçbir tecrübem yoktu böyle olduğu halde girmek istedim. Okulumda edebiyat öğretmenlerimden olan Osman ÖZDEN’ danıştım ve oda olur dedi bana Necip Fazıl KISAKÜREK’ in Kaldırımlar şiirini önerdi ve yarışmaya katıldım 2. oldum. Sonra başladı bütün hikaye bir gün İstanbul’dayım benim Ümit KOCABAY aradı evet işte bu kişi benim bu şiir’ de yürüme sebebim ilerleme sebebim soy ismi gibi KOCABAY yani büyük erkek, büyük adam için neyse beni aradı ve Tokat il genelinde İSTİKLAL MARŞI yarışması olduğunu söyledi. Bende tabi ki katıldım ve 3.oldum.
Aslında 1.olmak benim hakkımda ama hakkımda verilen karar yanlıştı. Önemli değil benim için önemli olmadı zaten çünkü ben hep önüme geleceğe baktım bu yüzden hep kazandım. Daha sonralar da Ümit KOCABAY beni Tokat’ta düzenlenecek olan İSTİKLAL MARŞI’NIN kabulü programında sahneye çıkarmak için Tokat Şair ve yazarları olan Mustafa UÇURUM ve Ali BAL hocalarımla tanıştırdı ve ben sahne aldım güzel bir performans sonucu ilerlemeler oldu ve böylelik önüm açılmış oldu.
ŞİİR İFADESİNE GELİNCE;
Şiir benim için başka bir duygu ben konuşmayı muhabbet etmeyi bu şiir sayesinde öğrendim. Şiir okurken tüm benliğimi ortaya koyuyorum ve okuduğum şiir o anda yaşıyorum. Bazen okurken göz yaşlarımda akıyor şiir okumak her zaman güzeldir tabiî ki önemli olan okuma değil sadece, onu dinletebilmek ve doğru telaffuz edebilmektir.
SORU- Sizin şiir sever kimliğiniz yanında sporcu kimliğinizde var sporda başarılarınız neler?
BÜNYAMİN AKYÜREK-2011 yılında ERBAA COŞKUN ÖNDER LİSESİ’nde okurken beden eğitimi öğretmenim Aydın USAL beni ısrarla yarıştırmak istedi ve yarıştırdı ilçe de derece yaptıktan sonra Tokat Merkez de düzenlenen okullar arası kros müsabakasında 2. oldum böylelikle gruplara yani Gaziantep’e gitmeye hak kazandım. Aynı zamanda Tokat’ta
4. kademe milli takım antrenörü SN. Abdullah YILMAZ ile tanıştık. Hocam beni takıma aldı ilk yarışımda başarılı oldum ve takımda kalmaya hak kazandım böylelikle spor hayatım o zaman başlamış oldu ve devam etmek de. Öncelik beni istemediğim halde yarışa götüren Aydın USAL hocama çok borçluyum ve şuan hala antrenörlüğümü yapan Abdullah YILMAZ hocama bir şey demeyeceğim çünkü onun emeği anlatılmak ile bitmez.
1- Spor da öyle büyük bir başarım yok. İl ve özel yarışlarda birkaç derecem var. 2015 yılının Haziran ayında Mersin ilinde düzenlenen U23 yaş altı Türkiye Şampiyonasın da 1500 m de 2. oldum Türkiye ikinciliğim var en iyi.
2- Sporda gelme istediğim yer;
Tabi ki öncelikle her sporcunun hedefi olan milli takıma girmek, sonra Avrupa ve olimpiyatlarda yarışma hakkı kazanmak.
SORU- Şiir okumayı çok seven bir insan olarak şiir sizin için ne ifade ediyor?
BÜNYAMİN AKYÜREK-Şiir okumak benim için ayrı bir duygu. Ben şiiri düz gelişine göre okumayı sevme tabi öncelikle ezberlemeden asla okumayı sevmem. Önce ezberlerim ve kendime göre ona dekorasyonlar yaparım hangi okuma şekli daha güzel ise ben onu seçerim bu konuda kendi fikrimi kullanmayı tercih ederim yani, fazla yardıma ihtiyaç duymam. Birde şiiri dinletmeyi severim karşımdaki insanı düşünceye sokar, duygulara hislere götürürüm. Benim için çok önemli şiir ve seviyorum da.
SORU- Her gençte olmayan tecrübeli insanlardan faydalanma , onlarla muhabbet etme dostluklar kurma gayretiniz size neler kazandırıyor?
BÜNYAMİN AKYÜREK-Ben iletişimi ve muhabbeti severim. Ama böyle sürekli değil yani sık sık olmayıp ara ara muhabbeti severim. Zaten bir kişi ile sürekli sık sık konuşmak arayı soğutur bu böyledir benim düşüncem bu yani. Her genç aynı olamaz tabi ama çekingende olmamak lazım. Benim kazancım duygu ve düşüncelerim rahatlıkla söyleyebiliyorum ve herkese açık olduğum için güveniliyorum bu yüzden bunu bir kazanç görüyorum.
SORU- Sporda ve şiirde nerelere gelmek istersiniz ?Sporda örnek aldığınız kişiler var mı?
BÜNYAMİN AKYĞREK- Ben BESYO bölümüne gitmeyi çok istemiştim fakat derslerime çalışmadığım için olmadı başarısız oldum. Ama benim için hayat burada bitmedi aksine bunu bir imtihan olarak görüyorum ve inanıyorum ki daha güzel şeyler olacak ve daha iyi yerlerde olacağım. Ben kendime bitti demeden hiçbir şey bitmez. Azimli olmak bana çok şey kazandırdı. Asla ve asla hiçbir zaman zorluktan kaçmadım kaçmayacağım da.
Şiirde daha çok içinde iniş-çıkış tonlaması olan ve bir veya birden çok kişiye hitap ediliyor gibi olan şiirlere yüksek gerilim yaratan şiirleri tercih ediyorum. Tabi duygusal şiir de benim için çok önemli beni çok kendimden geçiriyor ve bu yüzden hep yalnızken duygusal şiir okurum.
sporda örnek aldığım asla kimse yok.
SORU- İyi bir sporcu ve şiirsever olmak isteyenlere neler önereceksiniz?
BÜNYAMİN AKYÜREK- Spor yapmak için hiçbir engel yoktur ki bunun örneği çok. Engelli kardeşlerimiz bile çeşitli dallarda , branşlarda spor yapıyorlar biz halimize şükretmeliyiz. Bu yüzden özellikle küçük kardeşlerime şunu söyleyeyim bir an önce spora başlayın hangi dal olursa fark etmez ne kadar erken o kadar iyidir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.