- 580 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Anne ve baba olmak...
Aile en kutsal müessesedir. Hepimiz biliriz aile anne baba ve çocuklardan oluşur. Ve en önemli iki eleman ise anne babadır. Peki anne baba nasıl olur? Çiftin cinsel birliktelik sonucu erkek ve dişi spermlerin birleşmesiyle ana rahminde bebek oluşur ve 9 aylık süre sonucu doğum gerçekleşir. Ve çift anne ve baba olur. Yani işin biyolojik kısmı bu. Biyolojik olarak anne baba olunur. Peki gerçek ebeveyn ya da doğru ebeveyn nasıl olur?
İyi bir sevgili olmak için iyi bir aşık olmak gerekir (sevgi saygı sadakat çerçevesinde). İyi bir ebeveyn olmak içinde her şeyden önce iyi birer arkadaş olmak gerekir. Evet iyi birer arkadaş. Kimileri saçmalık diyebilir fakat aşık olduğumuz sevgilimizle gezmek eğlenmek sinemaya gitmek ve hatta kavga etmekle hayatımızı birleştirmek aile olmak arasında bir uçurum var. Sevgilinizle aranız açıldığında ilişkinize ara verirsiniz anlaşamadığınızda bir çırpıda ayrılabilirsiniz. Ama evlilik o kadar kolay değil. Bir çok çift aşkına kapılıp hadi evlenelim diyebiliyor. Ama kesinlikle o kadar kolay değil. Gerçekten uzunca detaylıca düşünmek gerektiren bir durum. Günümüzde artık zor değil. Anlaşamıyoruz hadi ayrılalım denebiliyor. Arada unutulan bir şey var. ‘ÇOCUK’ . Eşinizden istediğiniz zaman ayrılabilirsiniz. Hatta istemezseniz bir ömür ne yüzünü ne adını görme yedebiliriz. Ama çocuktan boşanmak onu silmek asla mümkün değildir.
O yüzden iyi bir çift olmanın temeli iyi bir arkadaş olmaktır. Alınan kararlarda önce çocuk düşünülmelidir. Eğer bir evlilik herşeye rağmen yolunda gitmiyorsa çocuklar için devam ettirmek doğru değil aksine çok yanlış bir karardır. Çocuğun iyiliği için aynı evde yaşayıp her gün kavga etmektense herkesin huzurlu olacağı ortak bir noktayı bulmak en mantıklısıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.