- 291 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA MARKASI OLMAK
[
DÜNYA MARKASI OLMAK
Hep bir seyahate çıkarken hava alanlarında. Gözlerim önce ilanlara takılır, boy, boy asılan. Duvarlara yada reklam panolarına.
Hep de acaba kaç tane Türk firması var global anlamda diye merak eder dururum.
Pek rastlamam ve üzülürüm. “biz niye büyük firmalar yaratamadık” diye.
Yarattık belki ama devamını getiremedik diye düşünürüm hep.
Yada iyi yönetilemeyen ülkedeki ekonomik krizlerin sonunda batar gibi olduğumuz için bu firmalarımız taze parayı yabancı ortak almakla buldular sanki.
Yada satılmakla yabancılara
Ama en çok İSTİKBAL i görürüm reklam panolarında dünyaya açılan, ayakta duran bir Türk firması olarak. Gururlanırım. Çünkü o çorbada benim de tuzum vardır da ondan.
Çünkü İSTİKBAL in imalat hatlarının teknik kuruluşunu ben yapmışımdır 1980 yılında da ondan gururlanırım reklamlarda gördüğüm için.
1980 yılında Manisa da ki MOSTAŞ mobilya fabrikasının işletme müdürüydüm. O fabrika bizden sonra iflas etti ve yanılmıyorsam binası da satıldı. O yıllarda bayilik sistemi ile çalışmaya yeni başlamıştık ki Kayseri den ÖZEN mobilya sevgili Ahmet Özen bizim Kayseri bayiimizdi her ay gelir bir kamyon de monte mobilya alır Kayseri ye götürür, oradaki atölyesinde montaj layıp boyasını cilasını ve döşemesini yaparak mağazasına koyar satardı.
Bir sabah yine mal almak için fabrikaya gelmişti Kayseri den. Bende yatak odası takımlarının imalatını oturtmuş yeni bir barlı yemek odası takımı imalata sokmak istiyordum ve dişbudak kaplamadan beyaz bir örnek yaptırıp kurdurmuştum montaj bölümüne. Fabrikayı gezerken Ahmet bey “bu ne Hüsnü bey” dedi “Barlı yemek takımı” dedim. “Bizde satılmaz” dedi bende “size barını kaldırarak veririz” dedim. Durdu bana döndü, “Gayseri ye gelin mi ağa” dedi. Bende döndüm “ben profosyonel im Ahmet ağa her yere giderim” dedim ve “o zaman seni Gayseriye çağırak birkaç büyük firma var onlarla tanıştırak” dedi bende “tamam ancak mayıs ortalarında gelebilirim görüşürüz daha burada işlerim var,yarım bırakamam” dedim. Ama nisan ortasında Kayseri ye giderek Mustafa Boydak la tanıştırıldım Ahmet özen tarafından. Böylece başladı İSTİKBAL günleri.
Mostaş da hat sistemine her mobilya parçasının tek tek resmini çizerek adapte edip üretmeyi oturtmuştum. İşçilere de zaman, zaman eğitim vererek kaliteyi artırmayı sağlamıştım. Mostaş ın imalat sahası büyük idi. İstikbal in mahrumlar bölgesindeki fabrikası ise o yıllarda 2200 m2 idi buraya beş imalat hattı üzerinden Mostaş dan daha küçük bir seri üretim proğramı uygulayarak yine hat sistemi ile imalata başladık. Böylece İSTİKBAL fabrika haline gelmiş oldu.
12.eylül.1980 den sonra Turgutluya döndüm. İstikbal ise kemerli Mustafa nın deyimi ile kurduğum hat sitemini “lastik gibi uzatarak” kısa zamanda 2200 m2 den 1 000 000 m2 ye çıkarttı. belki bugün çok daha da fazladır.
Dünya fabrikası olarak görünen, parmakların sayısı kadar ki Türk firmalarının arasında bulunan İSTİKBAL ile gurur duymam bundandır.
Kendilerine başarılar diliyorum.
Ülkemizdeki firmaların çoğunun dünya firması olması en büyük dileğimdir.
Hava alanlarında Türk firmalarının reklamlarını görmek benim gibi her Türk ü mutlu edeceğini biliyorum.
İnşallah her Türk ün arzusu olan bu hayalim kısa zamanda gerçekleşir.
Hüsnü Sönmezer 22.nisan.2013
www.bodrumzeushaber.com
gazetesinde yayınlanmıştır
italik ]
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.