- 1627 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
KÜRESEL ISINMA VE SORUMLULUKLARIMIZ.....
[ kalin Belki de en zor dönemlerini yaşıyor bu kadar sayısını bilemediğimiz insana ev sahipliği yapmış olan dünyamız.Belki de bilemediğimiz daha nice zamanlarda da bu görevini devam ettirecek.Ancak insanoğlu kendisine bu zamandır ev sahipliği yapan dünya için yeteri kadar hassas ve kiracı bilinçliğinde davranıyormuyu.Görev ve sorumluluklarımızı biliyormuyuz.Bireysel ve toplumsal anlamlarda kendimize gösterdiğimiz titizliği dünyamıza karşı gösteriyormuyuz.Yoksa hep böyle mi gidecek vurdum duymazlığı içindeyiz.Bireysel ve toplumsal anlamda bu dünyanın sahip olduğu değerleri korumak ve kollamak adına neler yaptığımızı hiç muhakeme ediyormuyuz.Hiç ağaç diktik mi,suyunu kullanırken ne kadar hassas davranıyoruz.Çevre temizliği açısından ne kadar duyarlıyız.Elimizdeki meteryallerin geri dönüşümleri konusunda yeterli bilgiye sahipmiyiz.Yaptığımız bir eğlence sonrası geride bıraktıklarımızın çevre sağlığı ve ekolojik dengeler açısından fayda ve zararları konusunda hiç kafa yorduk mu.Bir günün ardından her şeyinden faydalandığımız bu mekanın daha yaşanılabilir olması için başımızı yastığa koyduğumuzda manevi huzurumuzun yerinde olup olmadığını kontrol ettik mi.Gördüğümüz her hangi bir çevre kirliliğini yetkililerle paylaşmak için hiç girişimlerde bulunduk mu.Bu kadar hastalığın son yıllarda daha yaygınlaşmasının yanısıra yıllarca beraber yaşadığımız ancak olanlardan hep onları sorumlu tuttuğumuz hayvanların nasıl oluyorda insanlari ölüme götürecek virüsler taşıdıklarını hiç düşündük mü.Kendimizi kontrol etmek yerine neden hep ağzı dili olmayan yaratıkları suçlayıp onları katletme yoluna gittik,ve onları katlederken neden bir kahraman edasına büründüğümüzü hiç düşündük mü.Hiç düşündük mü katline cevaz verdiğimiz hayvanların ekolojik dengeler içerisindeki önemlerinin neler olduğunu,ve bunun bir silsileler zinciri olduğunu.Ağaç katliamına sebep olan kağıt,kalem kullanırken israf etmemenin önemini,bir sayfa kağıt için ne kadar ağaç kesileceğini hiç düşündük mü.Yaşamak için çocuklarımıza bırakacağımız bundan başka bir gezegen olmadığını hiç düşündük mü.Gerçekten hiç düşündük mü,yada düşündük ama hamasi duygularla bana ne lazımcılık mı yaptık.Gelecek kuşakların kendilerine bırakacağımız dünyanın durumuna göre bizi yargılayacaklarını ve hakkımız da ona göre hüküm vereceklerini hiç düşündük mü.
Kendi bulunduğumuz çevre içerisinde çevrenizin çok olduğu ile gururlanırken içinde yaşadığımız dünyanın çevresinin yaşaması için gururlanacak neler yaptık hiç düşündük mü.
Eğer düşünmediysek bundan sonra düşünmeyelimmi .Zaman geçmeden tüm duyarlılığımızla baş kaldıralım ,biryerlerden başlayalım mı.Ne deriniz dostlar.Varmısınız.Sevgi ve Saygılarımla.
YORUMLAR
Yoksa hep böyle mi gidecek vurdum duymazlığı içindeyiz.
*************
Sanırım sizin de dediğiniz gibi insanlar işte bu vurdum duymazlık içindeler...
Herkes aslında durumun farkında, yazın kışı,kışın da yazı yaşar olduk, dünya tamamen tersine dönmüş bir halde fakat insanlık olarak anlamamazlığa gelmeye devam ediyoruz...
Çok yazık...
Kaleminize ve duyarlılığınıza sağlık...