- 871 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
ilkokul öğretmenime,
Şimdiye kadar ders aldığım herkes bir koro oluştursa şefleri siz olurdunuz. Okumayı, yazmayı öğretmeniz bir yana sosyal bir zenginlik kazanmamı sağlamıştınız. Sessiz bir çocuk olduğum için sınıf başkanı yapan da sizdiniz; başarılı olduğum için okul birincisi ilan eden de.. İlk filmi sizle izledim. Susam fabrikasını sizle gezdim. Piknik de yaptık; şiir ve bilgi yarışmalarına da katıldık. Bir grup çalışması olan folklöre de kattınız; 19 Mayısta elime sancak da verdiniz. İlkokuldan sonra durdum. Fen bilgisinde zayıf kalmıştım, pek çok konuda da sanki ağaç kütüğüne çakılmış kalmıştım, ötesine gidemiyordum. Oyuna geldiğimi düşündüm. Bunca başarılı olan ben, arkamdan gelen çocukların gerisindeydim. Bir yarış atı olarak hazırlandığım sınavda aşağıdaki ingilizce şiiri yazacak kadar başarılı olup Anadolu Lisesini kazanmıştım. Ancak bu at girdiği yarışı sadece eğitim yarışı olarak görmüş, ilkokuldan sonra gerilerde sürdürdüğü tüm yarışı kör topal bitirmişti. Başlayan hayat yarışında ise teklemiş, istediği performansı gösterememişti. Kısaca hayat bilgisinden sınıfta kalmıştı.
Ayrılırken hatıra defterime yazdığınız "Senin o saf duyguların benim için bir anı olacaktır" sözleriyle hayal kırıklığına uğramış, söylediğimiz şarkılar yalan mıydı, hepsi şaka mıydı diye düşünmüştüm. Sen de çalışkanlık var ama liderlik vasfın yok. Bu niteliğe 2. seçilen arkadaşın sahip demenizi unutamıyorum. Keşke onu 1. seçseydiniz, hatta belki bir anadolu lisesine giremeseydim. Çünkü bir reklam jeneriğinde de söylendiği gibi hayat kazananların yanında değil, kaybedenlerin yanında da olabiliyor.
4.sınıfta bir süreliğine sizden ayrılıp başka bir okulun öğretmenine geçmiştim. Sonra da gözyaşları içinde geri dönmüştüm. O hanım da başarısız addedilmesine üzülmüştü. . Akışa müdahale etmek yanlıştı. Birbirimizden aldıklarımız yeterliydi.
Bunca seneden sonra kazanılanlar, kaybedilenler için hayıflanmak yersiz. Bir sıraya oturarak öğrettiğiniz "manda yuva yapmış söğüt dalına, yavrusunu sinek kapmış, tiridine " türküsü kulaklarımda, her hecede aklım sizde. ben de derin izler bırakmışsınız. Türküdeki gibi şu hayatta olmayacak oluyor, sakar kızınızın da başına başarısızlık geldi işte.
Size ithafen Marshall Goldsmith adlı düşünce liderinin eğitim videosundan ilham alıp kendimce bir ingilizce şiir yazdım. Leadership konulu ve ask-listen-think-thank-respond-involve-change-follow up sözcükleri çemberinde dönüuor. Liderlik herkes için öğrenilmesi gereken hayati bir meziyet. Birilerini idare etmek için değil ama sosyal rollerinde kendi kendisinin idaresi için.Nihayet bir kağıttan liderlik gemisi yüzdürmeye karar verdim. Herşeyi birileri öğretecek değil ya, insanın kendinden de öğrendiği çok şey oluyor sonuç itibarıyla.
LEADERSHİP
A papership leadreship
Hoist the flag handkerchief
Free on board green deep
Asked the crew friendship
Listen to me said the captain
Think all the possibilities for a long line
Thank you for the streamline
Respond is given by the harbour Maine
İnvolve all your symbolics
Change them in each lyrics
Follow up your screens
This is a lesson for extreems
not: bu koro şarkısını hatırladınız mı; trum taka tika tika trum taka tik tak
ekstrem öğrenciniz ömür
"bana bir harf öğretenin 40 yıl kölesi olurum."HZ.ALİ