- 947 Okunma
- 4 Yorum
- 2 Beğeni
EFSANE MASAL SON
Prensin odasında dönüp duruken bişeyler yapmalıyım ama nasıl diye düşünüp dururmuş kuş kız.
Kral oğlunu vezirin kızıyla evlendirmeye kararlıymış. Çok geçmeden nişanı yapmış fakat prens nişanlısına hiç ısınamıyormuş. Neden ben böyleyim diye düşünürken bir gece aklına, göl kenarında rastladığı ve evine gittiği güzel kız gelivermiş.
Sabah erkenden kalkıp o gölün kenarındaki evde oturan kızı tekrar görmek için kuş olup uçmaya başlamış.Kız orada öylece sevdiğini seyrederken gece boyu sabah kuş olup yola çıkmasına bir anlam verememiş nasıl olsa saraya geri dönecektir,döndüğünde derdimi anlatırım nasıl olsa o da kuş kuşdili anlaşırız diye beklemiş.
Prens kuş gibi göle girip insan olarak çıktıktan sonra kızın evine gitmiş. Annesi ve babası karşılamış prensi "Sizin eve daha öncede gelmiştim efendim güzel bir kızınız vardı onu görebilirmiyim" demiş.
Kızın anne ve babası olanları anlatmış kızın demir çizmeler yaptırdığını ve onu aramaya çıktığını öğrenen prens hemen kuş olup uçarak dağ tepe bayır kızı aramaya koyulmuş.Sanki yer yarılmış içine girmiş gibi hiç bir yerde bulamamış.
Yorgun argın üzgün bir şekilde saraya dönmüş.
Kral babası hemen odasına çağırmış o da odasına bile uğramadan prens haline dönüp babasının yanına gitmiş.
Babası " Geç bile kaldık ben torun istiyorum tahtıma varis hemen düğün yapılsın diye emir vermiş"
Prens öyle aramış öyle aramış ki kızı neredeyse umudunu kesmiş fakat yinede sanki içine sinmiyormuş bu düğün.Sanki bir his o kızı bulacaksın diyormuş
Prens odasına gitmiş, kız orada odasında gizleniyormuş.Fakat kuş olduğu için bir türlü konuşamıyormuş sevdiğiyle Düğün hazırlıkları yapıldığını duyup üzüntüden kahrolmuş.
Kına gecesi prens odasında son gece uyurken yalnız olduğundan rahatça dolaşmış odada ahlanarak sonra son kez seyredeyim sonrada uçup evime giderim diye düşünüp prensin başının üstünde durmuş ve ağlamaya başlamış.
Gözyaşlarından bir damla prensin alnına düşmüş ve prens uyanmış karşısında bir kuş görünce önce şaşırmış sonra da sormuş "odamda ne arıyorsun" diye
Kız ürkek ürkek cevap vermiş"Ben ben seni seviyorum o yüzden buradayım "demiş.Prens cevap vermiş" Sen osun günlerce aradığım kız"Kız hayret etmiş insan olduğu halde kuş dilinden de anlıyormuş prens boşunabu kadar beklemişim demiş kendi kendine
Sonra" siz benimi aradınız efendim " diye cevap vermiş kuş kız
Prens "Evet bende seni hiç unutamadım"demiş ve elinle okşamış kuş kızı kız mutluluktan neredeyse uçuyormuş.
"Fakat şimdi ne olacak sizin düğününüz var yarın" demiş kız prens"Bir yolunu bulacağım" demiş kıza önce sen nasıl kuşa dönüştün onu bir çözelim demiş
Kız günlerce dua ettiğinden sözetmiş ve dileklerinin kabul olduğuna kendisinin bile zor inandığına
O sırada Sabah olmuş kral oğlunun odasına girmiş kuş olan kız hemen saklanmış tabi.Düğün alayı kuruldu oraya gel hemen diye emir vermiş.Prens bakmış olmuyur vakit dar ancak bende kuş olursam kurtulurum evlenmekten demiş ve kuş olmuş.
Uçmuşlar uçmuşlar göle gitmişler kız ve prens insana dönüşmüş Anne ve babsının elini öpmüş kız ve evlenmek üzere onay almış
Fakat kral ve vezir boş dururmu prensin arkadaşlarından nerede olabileceğini öğrenmiş oğlunu aramaya adamlarını yollamış.
Kız ve prensin düğünü olacakken babasının ordusunu gören prens hemen kuş olmuş ve uçmuş başka diyarlara kızda daha sonra kuş olup uçmuş fakat birbirlerini kaybetmişler,
Böyle yıllar geçmiş göklerde birbirlerini arayarak sonunda bu ölümsüz aşkları yüzünde ayrı ayrı tutuşup yanmışlar.
Külleri bir yerlerde dururken aşkın gücüyle birden bire içine can gelmiş.İşte bu küllerinden doğan kuşlar kuş olduktan sonra buluşup birlikte olabilmişler ancak bu kuşların adına da ZÜMRÜT’Ü ANKA kuşu denmiş o andan sonra
MASALIMIZ BURADA BİTTİ
YORUMLAR
masal okumaya ve masal okunmasına alışkın biri olarak sevdiğim bir çalışma oldu. teşekkürler..
-Yavaşım Birle
Masal tadında bir ömür dilerdim herkese kötülüğün olmadığı ve sevgi'nin baş tacı edildiği. Çok mu zor sizce de yoksa her birimiz kendi masalımızı yazmaya kadir miyiz?
Yüreğinize, kaleminize sağlık sevgili dostum.
Mutlu kalın, sevgi ile kalın.
Sevgilerimle ve çok çok teşekkür bize hoş bir yolculuk yaşattınız.