- 627 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Dııt dııt
Son yıllarda televizyonda yayınlanan sinema ve dizilerde bir uygulamadır gidiyor…
Sözümona sigara ve alkol bağımlılığı yaratmaması için oyuncuların ellerindeki, dudaklarının arasındaki sigaralara buzlama yöntemi uygulanıyor. Bazı televizyonlarda ise işgüzarlık yapıp çiçek resmi monte ediyorlar… Neymiş; gençler, çocuklar görüp imrenmesin ve tiryakiliğe başlamasınlar… Hadi sigarayı buzladınız dumanı ne oluyor. Bu sahneyi seyreden insanda daha fazla bir merak oluşmuyor mu sanıyorsunuz?... Aksine daha fazla merakta kalır…
Masadaki alkollü içkiye de buzlama getiriyorlar… Yahu aktör o zıkkımı alıp içiyor, bardağı fondip ediyor; o sahneyi gören çocuklar, gençler buzlanmış bardağı görse ne olu görmese ne olur?...
Bir de argo kelimelerin olduğu filmlerdeki dııt dııt sesleri koymuyorlar mı… Çıldırmamak elde değil…
Zaten toplum olarak küfürbaz insan sayımız küfürbaz olmayandan daha fazla… O filmlerdeki argo kelimeler toplumumuzun içinde kullanılanların yanında inanın çok güdük ve komik kalıyor. Fakat filmi izlerken dııt bir kelime geliyor dııttt… İnsanda film izleme hevesi kalmıyor… Kulağı rahatsız olan, hassas olan insanlarımız için tam bir işkence halini alan bu dıııt dııt lar insanları film veyahu diğer yapımları izlemekten soğutuyor…
Madem ayıp ve ahlaka mugayir kelimeler var o sahnelerde; komple çıkartın o meş’um sahneleri be kardeşim… İnsanların kulaklarını törpülemeye, gözlerini törpülemeye ne hakkınız var…
Bir de işin komik diğer yanı var ki oldukça acıtıcı bir noktadır bence… Aktör veya aktrist kameranın önünde rol kesiyor ve üzerinde herhangi bir firmanın, markanın ikonu var… Aaa o da ne… Aktörün veya aktristin tişörtünün önü de buzlanmış… Tövbe Yarabbim… Bu komik durumlar acaba Arap ülkelerinden başka hangi medeni ülkelerde uygulanmaktadır doğrusu merak ediyorum…
Çocuklarımızı, gençlerimizi kötü alışkanlıklardan korumak adına yapıldığı söylenen bu buzlama yönteminin bence asıl amacı bu kötü alışkanlıklarını daha da fazla yaşamaya başlamalarına ön ayak olmaktır... Zira; insan öyle bir varlık ki men edildiği şeylere daha fazla meyletmekte üzerine yoktur…
Ben de asla argo kelimelerin ulu orta yayınlanmasına taraftar değilim tabii ki… Ancak komedi filmlerini seyrettirip güldürenin de bu tür argo kelimeler olduğunu bilmeyen yoktur zannedersem…
Sigaranın dumanına buzlama yapamıyorsun fakat sigaraya, puroya buzlama yapıyorsanız o zaman insanları bir nebze daha bu kötü alışkanlıklara özendiriyorsunuzdur…
Ve bu buzlama işgüzarlığı oldukça komik kaçıyor diye düşünüyorum…
Saygılarımla…
Metin Kaya İLHAN
Faroz
TRABZON
YORUMLAR
Asıl asap bozucu olan ne, biliyor musunuz?...
Bizim dizilerimizde gencecik tiplemelerin çemkirir, havlar, hırlar gibi konuşması!...
O bir içim su kızların köpek gibi davranması...
Ondan sonra, toplumdaki oynaklığın, kaypaklığın, ayarsızlığın, güvenilmezliğin nedenlerini sorguluyoruz güya...
"Kültür emperyalizmi" çok derin bir konu, çok...
Saygılarımla.