- 722 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Balık Üretim Çitflikleri ve Doğal Çevremiz!...
Herkes evinin önünü temizlemeli arkadaş!... İnsanlğın temel özelliğidir doğa yaşamak. İçten ve samimi dürüts insanlar daima çok duyarlı olur. Karanlık düşüncenin temelini kendilerini çok akııl (!) sanan ‘duyarsız eş-ekler’ oluşturmaktadır. Çevremiz en doğal şekilde korunursa ve bu şekilde bilim üretilirse yarınlarımız çok temiz olacaktır. Zehirli fabrikalar, nükleer santraller, balık üretim çitftlikleri, kimyasal atıklardan uzak bir yaşam istiyoruz. Kara paranın cirit atmadığı ve sağlık eğitimi ile adaletin sonuna kadar eişt dağıtıldığı bir toplumda yaşam sürmek kadar güzel birşey daha hayal bile edemiyorum. Temiz bir çevreye sahip olmak için ödenmesi gereken bedeller var. Bunları önceden ödersek doğal çevre, sonradan ödersek suni bir çevre içerisinde boğulur gideriz....
Mersinli için Mersin en önce gelmelidir. Mersin bir tarihtir, Mersin bir denizdir, Mersin bir ovadır, Mersin bir dağdır, Mersin bir inanç turizmidir, Mersin yayaladır, Mersin tarımdır, Mersin Bağ ile bahçedir, Mersin bir Ünversitedir... Saymakla bitmeyecek kadar çok şeydir güzel ve özel yanlarıyla!... mersinlilerin birinci vazifesi bu nitelikli kente en iyi şekilde sahip çıkmaktır. Mersin yerlisi ve yabancısı ile bir bütündür. Dışarıdan gelip bu güzel kente yerleşenler, bundan böyle ‘Ben Mersinliyim!..’ demeye başlamalıdır. Türkiye’nin her bölgesinden göç alan Mersin koca bir Anadolu yarımadası demektir!...
Mersin Üniversitesi ile bütünleşmiş bir Mersin, bilimin ışığında ilerlemeli güzel ve temiz yarınlara!... Eskiden Üniversitemiz yoktu. Yapılan herşeyi, cehalettir diye savunurduk. Ama şimdi artık bir bilim yuvası Üniversitemiz var. İyice aydınlandık. Bizleri aydınlatacak çok duyarlı bilim adamlarımız var. Bilim adamlarımızdan Mersin ile kaynaşmalarını ve bizimle ilgilenmelerini beklemekteyiz. Zehirli fabrikalar, nükleer santraller ve Akdeniz sahilini katletmeye aday balık üretim çiftlikleri konusunda bizleri koruyup kollayacaklardır. Bilim adamlarımızın öncülüğünde yarınlarımız çok daha iyi olacaktır.
Mersin halkı, bu günlerde çok ama çok duyarlı olmak zorundadır. Sağlık, eğitim ve adalet konuları en ufak bir duyarsızlığı kaldıramayacak kadar hassas bir bölge üzerindedir. Akdeniz sahili üzerinde ve Mersin-Anamur arasında olmak üzere kurulması düşünülen 8 (sekiz) adet ‘Balık Üretme Çiftliği’ nin resmen bir doğa katliamı olacağını bilmek ve önelem zorundayız. Suni yaşamın doğal yaşamı yok edeceği bir projedir. Bilim, insanlığa ve doğal çevreye hizmet ettiği sürece bilimdir. Aksi takdirde bilim bilim olmaktan çıkar ve insanlığın sonunu hazırlayan korkunç bir silah olacaktır. Mersin ve Mersinli çok duyarlı olmaz ise güzel ve özel Mersin resmen taphrip edilecektir!... Yeni nesil duyanlılığımız ile övünmelidir. Yeni nesillerin bizlerle övüneblmesi için bugünler çokça önemlidir.... Mersin uyuma ve duyarlı ol!... İş işten geçtikten sonra yol göstermenin ve yakınmanın hiçbir faydası olmayacaktır!... Bin düşün bir hareket et ey Mersinli!... Bu kent hepimizindir, birlikte insanca sahip çıkalım!...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.