Mutluluğun Sırrı
Son yıllarda özellikle eskiye oranla insan ilişkilerinin zayıfladığını, gelişmiş kentlerde, özellikle büyük sitelerde insanların sadece kapıcıları tanıdığını, komşuluk ilişkilerinin bitme noktasına geldi.
Mutluluğun en önemli kaidelerinden bir tanesi adil olmaktır.Mutsuzluğun ve çatışmaların kaynağında, insanları olduğu gibi kabul etmemek ve onu değiştirmeyi istemek yatmaktadır. Her insanın karşısındaki istediği gibi olamaz. İnsanların farklı düşünmesi kadar doğal bir şey yoktur. Çatışmanın özü insanların birbirini değiştirmek istemesinde yatıyor. Mutlu olmak istiyorsak kin, nefret ve kıskançlık gibi duygulardan uzak durmamız gerekiyor. Sert rüzgârların ve asırların deviremediği kocaman çınar ağaçlarını dört tane kurt çürütüp yıkabiliyor. İnsanı da yıkan dört tane kurt vardır. Bunlar; kin, nefret, kıskançlık ve husumettir. Mutluluğun sırrı bunlardan uzak durmakta yatar.İnsanların günümüzde yaldızlı koltuklarda mutsuzluk yaşadığını "Şekil olarak beraberlik var ama insanlar yapayalnız. Evli çiftler bile sıkıntılarını paylaşamıyor, yalnızlık çekiyorlar. İnsanlardaki güzelliklere bakmayı ve bu güzellikleri görmek gerekir Her insanın güzel bir tarafı mutlaka vardır. Önemli olan kötü tarafların arasında güzeli bulabilmektir. Mutluluk, cepleri para doldurarak sağlanamaz.
Gerçekten mutlu olmak için yaşıyor muyuz?Mutluluk uzaklarda değil hemen yanımızda, içimizde yeter ki bakış açımızı değiştirmek,sevgiyi içimizden eksik etmemek karşımızdaki kötülük etse bile onu sevebilmektir.Bunları yapabiliyorsak mutlu olmamaya sebep yok mutluluğun sırrı tek kelimeyle “SEVGİ”