- 618 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DERS YILINA BAŞLARKEN
Bizim çocuklarımıza ne kadar önem verdiğimizi eğitim sistemimizden geçer. Kötülüklerin anası cehalettir. İnsanın mutlu kendine, çevresine faydalı olabilmesi için eğitimli olması şarttır. Toplumun yücelmesi, kalkınma ve gelişmesi iyi, müspet eğitim görmüş insanlarla ve kendi kültürüyle barışık nesillerin oluşmasıyla sağlanır. Hakk’ın, gerçeğin, ilmin mesajını vermeyen, kendi değerleriyle çelişen, insan şahsiyet ve kabiliyetini geliştirmeyen eğitimden bir fayda beklenemez…
Eğitim, insan ve toplumu değiştirebilecek ve yapılabilecek müdahalelerin en önemlilerinden birisidir. Eğitim milli kimlikte verilmeli, değerlerinden kopuk olmamalıdır.
Milletimizi millet yapan, toplumun temel harcı olan değerler yavaş yavaş erimeye, eritilmeye başlanmışsa, sonuçta karşımıza bizim olmayan kimliksiz, kişiliksiz ve renksiz bir tablo çıkarır... Eğitim ve öğretimi milli, mahalli şartlara ve çağın ihtiyaçlarına göre düzenlemeyen bir eğitim sisteminin başarılı sonuçlar vermesi mümkün değildir. Bir ülkeyi, bir devleti, bir toplumu batırmak isteyenler, onun tümüyle uğraşmaz, sadece eğitimini bozarak, değerlerinden uzaklaştırarak, o ülkenin ve o toplumun sonunu hazırlarlar...
İlmin, irfanın faziletin, medeniyetin gelişmesinde eğitimin önemi kaçınılmazdır.
Milli, manevi kültürden yoksun büyüyen nesillerin batı toplumlarından farkı kalmaz. Türkiye’nin manevi zeminine, kültürel muhtevasına, milletin değerler dünyasına hitap etmeyen hiçbir eğitimin kalıcı ve etkili olması mümkün değildir.
İlerleme, yüceliş ve gelişmeyi gerçekten gayesi haline getirmiş bir toplum için siyasi, kültürel, dini, ekonomik tüm alanları kapsayan yerli, milli kimliğe büründüren, bir dönüştürme projesine ihtiyaç vardır. Bizim bir milli kültür ve eğitim davamız olmalıdır… Çocuklara bilgisayar öğretmek, her okula bilgisayar göndermek eğitim değildir. Eğitim, çocuklara milli ve manevi terbiyesini vermek bayrak, vatan, namus, dürüstlük gibi dini, milli, ilmi, ahlaki değerle yetiştirmekle olur...
Eğitim kendi kültürüne ters düşmemelidir. Yani tüm devlet örgütü içersindeki kurum ve kuruluşların aynı hedef ve gaye etrafında birleşmesi, aynı amaca yönelmesi, birbirine zıt ve tezat bir anlayış oluşturmamalıdır. Eğitim öğretimde birlik ilkesi oluşturulmalı okuluyla, ailesi, çevresi, medyası, sinema ve tiyatrosuyla kendi kültürünün hizmetinde olmalı ve kültürüyle zıddiyet değil ayniyet arz etmelidir.
Eğitim sisteminin çarkları insanları öğütmeli değil, insan eğitmeli ve yetiştirmelidir. Hiçbir şeyi sorgulama, araştırma, yorumlama ve muhakeme kabiliyetini geliştirmeyen bir sistem geleceği inşa edemeyip, geleceği zaafa uğratarak nesilleri heba eder. Sadece soru ve cevap yöntemine dayalı eğitim başarılı olamaz. Devamlı müfredatın değiştirilmesi yaz-boz tahtasına çevrilmesiyle de eğitimde gelişme sağlanamaz. Yaşa, çağa, kabiliyete, kendi kültür ve değerlerine göre insan yetiştirmeyen eğitimden, okuldan fayda yerine zara gelir.
Eğitim seviyesi arttıkça medeniyet seviyesi de artacaktır. Bir eğitim; maddi hırs ve menfaatten önce ahlaki milli ve manevi değerleri vermelidir. Çocuklarımıza hedef ve idealden yoksun bir eğitim öğretim anlayışı sunmak para, makam ve unvan hırsıyla yetiştirmek isteyenler genç nesillerin biyolojik ve ruhsal dünyasından sağlıklı sonuç beklemesinler.
Çocuklarımızı bu günden geleceğe hazırlarken onlara inanç, ahlak, sevgi, saygı, barış, uzlaşma ve hoş gürü kültürünün gerekli olduğu öğretilmelidir.
Her kültür kendi tipini yetiştirir. Çocuklarımıza, okudukları ders ve eserlerle, dinledikleri müzik, seyrettikleri sinema ve tiyatrolarla vatanına, devletine, ailesine yararlı bir nesil olmanın önemini kavratılmalıdır. Her yeni nesil kendi kültür değerlerini öğrenmeden yabancı kültürlerin etkinde kalırsa, artık o nesilden fayda beklenemez.
İlerlemenin büyümenin bilgi toplumu olmanın önündeki en büyük engel cehalettir.
Gençlere başta sorumluluk şuuru verilmeli ve onlara örnek olarak kötü arkadaş grubundan uzak tutarak iyi arkadaş edinmeleri sağlanmalı insanlarla iyi münasebet içinde bulunabilme alışkanlıkları kazandırmalıyız. Öğrencilerin boş zamanlarını kitap okuyarak ve faydalı işler yaparak geçirmeleri, hür ama ilmî, sistematik ve belli değerler çerçevesinde düşünme gücüne, dünya görüşüne sahip, insan haklarına saygılı ve çevre şuuru yerleşmiş fertler olmaları sağlanmalıdır.
Eğitim; bir kafayı, bir nesli bozma değil araştıran, düşünen, inançla, geleceğe güvenle hazırlanma yarışıdır. İdealle, değerle donanıp haz kabiliyetlerini geliştirme amelesidir. Milli kültürü, dini ve vatanseverliği çocuklarımıza öğretmeden öğretmen, doktor, mühendis, sanatkâr yapmakla iş bitmez. Sağlam nesiller yetiştirmek istiyorsak yıllarımızı heba etmeden doğru teşhisle, plan program yaparak işe başlamalıyız. Birkaç yılda bir eğitim sistemini değiştirmek, yıllardır yap-boz tahtasına, kırk yamalı bohçaya çevirmekle ülkeye ve nesillerimize zarar veriyoruz. Kurtuluşu değişimde aramak yerine şekilciliği ve taklitçiliği bir tarafa bırakarak kendi özbeöz yerli kültürümüzle çağın gelişimlerini sentezleyen bir sistem ortaya koymalıyız. Kısa ve uzun vadeli programlar yaparak geleceğin muhteşem aydınlık medeniyet öncüsü Türkiye’sini oluşturmalıyız.
Milletlerin ve insanlığın geleceği çağdaş eğitime ve bilimsel, teknolojik ilerlemelere bağlıdır; bu ise ancak ve ancak araştırma ve bilimsel özgürlüğü anayasal teminat altında olan güçlü, üretken bir eğitim anlayışı ve kadrosuyla olur. Eğitim uzmanları bilim insanları eğitim konusunda ülke sorunlarına çözüm üretecek çağın ihtiyaçlarına göre yerli projeler hazırlamalıdırlar. Çağlar açmış kapamış bir medeniyetten ilham alınarak çağdaş medeniyet seviyesinin üzerine çıkaracak, çıtayı yükseltecek sistem kurulmalıdır.
Geleceğimizi emanet edeceğimiz çocuklarımızın eğitilmesi görevini üslenen fedakâr öğretmenlerin, sorumluluğunu taşıdığı milli eğitimin temel sorunlarını ve çözüm önerilerini bilerek eğitim- öğretim faaliyetine gereken hassasiyeti göstermeleri hususunda ülke gerçeklerine uygun plan-programı yaparak geleceğin inşasını oluşturmada üzerinize düşeni yapacağına inanıyorum.
Görevlerine düşkün, idealli, çalışkan, dürüst erdemli, örnek alacağımız nice öğretmenlerimiz, yöneticilerimizin, akademisyenlerimiz vardır, olacaktır onları saygıyla selamlıyorum, çalışmalarında başarılar ve kolaylıklar diliyorum. Yeni eğitim-öğretim yılımızın herkese hayırlı olmasını, mutluluklar ve başarılar getirmesini diliyorum…
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.