- 981 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
EFSANE BİR MASAL
Babannemden dinlediğim masalı, hatırladığım kadarıyla yazmak istedim. Çocukken çok etkilemişti beni tekrar tekrar anlatırırdım.
Bir varmış bir yokmuş, evvel zaman içinde, kalbur zaman içinde.
Fakir ailenin bir kızı varmış.Kız günden güne, büyümüş ve güzelleşmiş yakındaki bir göle çamaşır yıkamaya gidermiş. Haftada bir iki kez
Bir defasında,göl kıyısında bir kuş görmüş, göle dalmış gölden çıktığında yakışıklı bir genç oluvermiş, kız hayretler içinde bakakalmış.
Kız her gece rüyasında o yakışıklı genci görmeye başlamış. Hergün göle gitmeye başlamış tekrar görebilme ümidi ile, fakat her gittiğinde göremeden dönmüş eve...
Fakat rüyalarında her daim gördüğü için yakışıklı gencin yüzü, gözünün önünden gitmiyormuş hiç.
Bir seferinde ak saçlı bir ihtiyar "İstediğin genci görebilirsin fakat benim dediklerimi yaparsan" demiş. Kız yalvarmış "Ne istersen yaparım ne olur bir daha göreyim"
Ak saçlı ihtiyar sözlerine devam etmiş;
"Peki o zaman sakın seni istemeye gelenlerin önüne çıkma, eğer bir kişiye bile kahve yaparsan ömrün boyunca onu göremezsin.Bir gün o da gelecek onu tanıman şart, bir tek onu tanıyıp ona kahve pişirmen gerek, fakat kahve pişirirken bakıp ondan gözünü alamayabilirsin çok dikkatli olman gerekir.
Kahveyide taşırmayacaksın eğer kahve taşarsa yine kaybedersin sonra onu bulman daha da zorlaşacaktır" der
Sabah uyandığında gerçekmiş gibi rüyanın tümünü hatırlar güzel kız.
Rüyasında söylenildiği gibi kıza görücüler gelmeye başlar, hiç birine çıkmaz kahve yapmayı da reddeder. Anne ve babası çok üzülür bu duruma, kız kimseye rüyasınıda anlatmamıştır.
Böyle günler, aylar geçer ve bir gün yine çamaşır yıkamaya göle gittiğinde yakışıklı gençler görür. Aralarında daha önce gördüğü yakışıklı genç de vardır.
Kız heyecanla "Seni daha öncede burada görmüştüm" diye bağırır gence.
Genç dönüp bakar kıza, sonra arkadaşlarıyla göle girerler. Sudan çıktıktan sonra kızın yanına gelir ve "kapat gözlerini" der. Kız kapatır gözlerini ve sadece kanat seslerini duyar yine kuş olup uçmuştur arkadaşları ile birlikte.
Kız rüyalarında kendisininde kuş olduğunu hayal eder, kuş olmayı diler mevladan her gece uyumadan.
Bir gün kapıları çalar, birde ne görsün karşında duruyor yakışıklı genç ve bir kahve yapamasını ister kızdan "fazla vaktim yok" der
Ama kız gözlerini bir an olsun alamaz, o kadar yakışıklıdır ki, gözlerini ondan ayırmak vede kahve yapmak, o kadar zor dur ki, o durumda ama mecburdur o kahveyi yapması gerekmekdedir, ve de taşırmadan. Rüyasındaki ak sakallı adamı hatırlar,söyledikleri bir bir aklında kalmıştır, tastamam.
Genci kahve yapacağı yerin karşına oturtur ve kahve yapmak için eline cezveyi alırken, kahvesini koyarken, ocağı yakarken dahi göz ucuyla genci de takip etmektedir.
En son suyunu ve şekerinide koyduktan sonra, ocağın üstünde kahveyi karıştırmaya başlar.
Kahveyi karıştırıken de hayal kurar. Bu gençle evlenirsem nekadar mesut olacağını düşünür. Sık sık da bakar, gencin uçup gitmesinden de korkar. Bir ara, o kadar dalmıştır ki hayale, kahvenin kabardığı gözünden kaçar ve küçücük bir köpük cezveden dışarı taşar, birden bir kanat sesi duyulur.
DEVAMI YARIN
YORUMLAR
-Yavaşım Birle
-Yavaşım Birle
Çok hoş bir anlatım ta çocukluk günlerime gittim, kapadım gözlerimi ve...
Devamını bekliyorum.
Sevgilerimle...